Utställnings tråden

Ja det vore väldigt kul tycker jag. NERK är årets höjdpunkter varje år (missade juni i år pga fölning)
Jag gillar också NERK. Det är alltid för många fina katter så det brukar inte gå så bra, men utställningen är alltid så himla trevlig. Jag har dock aldrig varit på deras sommarutställning. Den brukar alltid krocka med kattungar eller något annat.
 
Jag gillar också NERK. Det är alltid för många fina katter så det brukar inte gå så bra, men utställningen är alltid så himla trevlig. Jag har dock aldrig varit på deras sommarutställning. Den brukar alltid krocka med kattungar eller något annat.

Jag gillar framför allt lokalen, stor och luftig, en bra cafeteria är inte heller på minussidan. Dessutom har det alltid gått bra för Räven där. Det kommer bli lite annorlunda med tjejerna tror jag, min kompis har en jämngammal somaliflicka - vi får försöka se till att vara i olika klass så länge det går ;) hennes är superfin och slår min alla dagar i veckan
 
Jag vill också ställa ut! Helt otroligt, 4 katter varav bara 1 är utställningsbar. Och hon vill inte åka själv :cry:
Varför vill hon inte åka själv? Blir hon orolig eller är det något annat. Oftast är ju inte det "kritiska momentet" burtiden utan de stunder de är utanför. :)

Här är två bilder på min Scilla från helgens utställning. 4,5 månader gammal :)

23415343_1661385920548129_8878931571196304620_o.jpg


23467210_1661386167214771_1886404397427101031_o.jpg
 
Varför vill hon inte åka själv? Blir hon orolig eller är det något annat. Oftast är ju inte det "kritiska momentet" burtiden utan de stunder de är utanför. :)

Här är två bilder på min Scilla från helgens utställning. 4,5 månader gammal :)

23415343_1661385920548129_8878931571196304620_o.jpg


23467210_1661386167214771_1886404397427101031_o.jpg

Hon vill ligga om inte på, så åtminstone tryckt intill Chloe i buren.
 
Nån som ska till Uppsala i helgen?

Jag ska med alla tre - inte några stora förhoppningar. Småtjejerna går i klass 11 bägge två. Räven går i klass 3 och där hoppas jag på ett cert men det vet man aldrig, han är inte riktigt lika fin nu som i höstas
 
Nån som ska till Uppsala i helgen?

Jag ska med alla tre - inte några stora förhoppningar. Småtjejerna går i klass 11 bägge två. Räven går i klass 3 och där hoppas jag på ett cert men det vet man aldrig, han är inte riktigt lika fin nu som i höstas
Jag är inte på fräset, utan laddar för NERK istället. Scilla och två av hennes kullsyskon kommer ställas som kull på lördagen. Dessutom kommer en kattunge från Sodas kull så Scilla, hennes syster Iris och Sodas kattunge Melody skapar en egen BIV i klass 12 :p. Jag har med Soda också och därför kunde jag ställa som uppfödare på lördagen. Helt otroligt! Nytt för
Mig både att ställa kull och uppfödning. Kommer bli en intensiv dag på lördagen för mig. På söndagen är det bara Scilla och Soda där från min uppfödning. Jag hoppas på att Soda lyckas bli champion (har 2 cert hittills), men jag vet att det är måååånga ragdolls som kommer. Hon är i alla fall i mycket finare form nu än senaste utställningen. Om än lite tjock :angel:.
 
Lyckad helg på Fräset :)

Kyra blev ex1 och BIV och nom (men inga röster i panelen) igår. Det var två katter i klass 11, Kyra och min kompis fina katt. Idag blev hennes katt ex1 och Kyra ex2.


Räven blev ex2 bland hanarna, men tog cert i klass 3 igår (den andra är min kompis katt som går i klass5). Idag omvänd ordning, Räven blev ex1 och dessutom så toppade han det med ett BIV.

Sett BIV var dag med olika katter.

Gulligaste Ping har ju ingen chans mot de kortpälsade rena abbessinierna eftersom hon har en långhårsgen och det märkt i konkurrensen. Hon blev visserligen ex1 idag men inte utvald till panel. Hon får jättefin kritik på allt utom pälslängd
 
Lyckad helg på Fräset :)

Kyra blev ex1 och BIV och nom (men inga röster i panelen) igår. Det var två katter i klass 11, Kyra och min kompis fina katt. Idag blev hennes katt ex1 och Kyra ex2.


Räven blev ex2 bland hanarna, men tog cert i klass 3 igår (den andra är min kompis katt som går i klass5). Idag omvänd ordning, Räven blev ex1 och dessutom så toppade han det med ett BIV.

Sett BIV var dag med olika katter.

Gulligaste Ping har ju ingen chans mot de kortpälsade rena abbessinierna eftersom hon har en långhårsgen och det märkt i konkurrensen. Hon blev visserligen ex1 idag men inte utvald till panel. Hon får jättefin kritik på allt utom pälslängd
Grattis till fina resultat :).
 
Ännu en kul dag på utställning.

4 katter med - 3 cert och ett ex1 (i klass11).

Räven tog cert för den domaren som drog certet för honom förra året - hon gillade verkligen honom, det värmde mitt mattehjärta.

Kyra tog certet i klass 9 och vann därmed över en annan hona. Hon är bara ett par dagar över 10 månader så fortfarande väldigt mycket under utveckling så det kändes kul.

Ping blev ex1 och hon är ju en fin katt, men hon hade inte en chans i BIVen mot en superfin hane och hen helt fantastisk kattunge - jag har nog aldrig sett en så komplett kattunge förut, den blev BIS och det är väldigt kul för uppfödaren, jag tror han sa att detta är han generation 20 eller så.

Min väns fina blåa somaihona fick också cert och mycket fin kritik.

Det var en jobbig resa hit från Stockholm i morse då det snöade massor och var becksvart - bläääh
 
Ännu en kul dag på utställning.

4 katter med - 3 cert och ett ex1 (i klass11).

Räven tog cert för den domaren som drog certet för honom förra året - hon gillade verkligen honom, det värmde mitt mattehjärta.

Kyra tog certet i klass 9 och vann därmed över en annan hona. Hon är bara ett par dagar över 10 månader så fortfarande väldigt mycket under utveckling så det kändes kul.

Ping blev ex1 och hon är ju en fin katt, men hon hade inte en chans i BIVen mot en superfin hane och hen helt fantastisk kattunge - jag har nog aldrig sett en så komplett kattunge förut, den blev BIS och det är väldigt kul för uppfödaren, jag tror han sa att detta är han generation 20 eller så.

Min väns fina blåa somaihona fick också cert och mycket fin kritik.

Det var en jobbig resa hit från Stockholm i morse då det snöade massor och var becksvart - bläääh
Grattis till fina resultat!

Soda fick cert mot en annan hona och blev därmed champion :). Hon åkte ut mot en annan hona i klass 5 i BIV. Men hon fick en superbedömning verkligen. Otroligt kul med tanke på att hon var så ur kondition på senaste utställningen för ca 2 mån sedan.

Scilla blev Ex2 och slog syrran och kusinen (Sodas unge), så jag sparade rätt kattunge ned andra ord. Valde mellan Scilla och hennes syrra. Högst på pallen blev dock en liten fantastisk tjej med de blåaste ögon som jag sett nästan! Men även där fick både Soda och de andra ungarna från mig superfina bedömningar. Det var 4 otroligt fina klass 12-tjejer.

Imorgon går Soda upp i klass 7 och Scilla står mot samma hona som idag, men det ska bli spännande :).
 
Grattis till fina resultat!

Soda fick cert mot en annan hona och blev därmed champion :). Hon åkte ut mot en annan hona i klass 5 i BIV. Men hon fick en superbedömning verkligen. Otroligt kul med tanke på att hon var så ur kondition på senaste utställningen för ca 2 mån sedan.

Scilla blev Ex2 och slog syrran och kusinen (Sodas unge), så jag sparade rätt kattunge ned andra ord. Valde mellan Scilla och hennes syrra. Högst på pallen blev dock en liten fantastisk tjej med de blåaste ögon som jag sett nästan! Men även där fick både Soda och de andra ungarna från mig superfina bedömningar. Det var 4 otroligt fina klass 12-tjejer.

Imorgon går Soda upp i klass 7 och Scilla står mot samma hona som idag, men det ska bli spännande :).
'

Grattis till dig också!
Jag hittade aldrig dig :D

Det gick bra idag också - Räven tog cert med fin bedömning och domaren valde mellan honom och en supersnygg Cornish som blev NOM. Kyra tog cert i klass 9 även hon fick en väldigt fin bedömning, mycket hos henne är under utveckling men jag hoppas att det kommer. Ping blev Ex1 och arg i BIVen - jättemärkligt för det är världens gladaste katt normalt och även under bedömningarna. Tuva (den blå somalihonan) tog cert och blev därmed Champion.

Väldigt lyckad helg på det hela taget.
 
'

Grattis till dig också!
Jag hittade aldrig dig :D

Det gick bra idag också - Räven tog cert med fin bedömning och domaren valde mellan honom och en supersnygg Cornish som blev NOM. Kyra tog cert i klass 9 även hon fick en väldigt fin bedömning, mycket hos henne är under utveckling men jag hoppas att det kommer. Ping blev Ex1 och arg i BIVen - jättemärkligt för det är världens gladaste katt normalt och även under bedömningarna. Tuva (den blå somalihonan) tog cert och blev därmed Champion.

Väldigt lyckad helg på det hela taget.
Jag tror jag gick förbi din bur på lördagen men jag såg aldrig dig. Men det var mycket folk och mycket katter rent generellt. :p

Grattis till fina resultat även igår :).

Soda tog sitt första cert i klass 7 igår. Fick en jättefin bedömning förutom en punkt som jag blev lite konfunderad över. Hon fick kommentaren att hon hade för lite underull. En ragdoll ska ju generellt ha ingen eller så lite underull som möjligt. Hade domaren sagt att hon inte var i full päls hade jag kunnat hålla med, men just underull-kommentaren blev lite annat :laugh:. Så pga att hon inte hade underull så blev hon utslagen i BIV mot den honan hon slog på lördagen.

Scilla fick en toppenbedömning men Ex2 även på söndagen. Det var ögonfärgen som var bättre på den andra då också ;)
 
Inatt ska jag hänga på låset till att anmäla Räven och Kyra till SW.
Hoppas som fasen att de kommer med.

Räven är ju i klass 3 så han är automatiskt kvalad. Kyra har ett BIV så hon får också vara med. Jag är mest ute efter certen som räknas som utomlandscert. Om gud vill och skorna håller så gör Kyra sin första utställning i klass 7.
 
Inatt ska jag hänga på låset till att anmäla Räven och Kyra till SW.
Hoppas som fasen att de kommer med.

Räven är ju i klass 3 så han är automatiskt kvalad. Kyra har ett BIV så hon får också vara med. Jag är mest ute efter certen som räknas som utomlandscert. Om gud vill och skorna håller så gör Kyra sin första utställning i klass 7.
Kul! Hoppas ni tar cert :). Jag har anmält Scilla och Soda till SW. Om allt går som det ska har Soda titelchans i klass 7 (ställer henne en dag på Östkatten helgen innan), och Scilla går i klass 11. Jag misstänker att konkurrensen kommer vara stenhård så vi får väl se om Soda lyckas knipa cert. Jag har aldrig åkt på SW innan, så det ska bli väldigt spännande. Soda blev ju NOM (och BIS) förra året i Västerås och Scilla blev BIV i Vårgårda i november, så för första gången har jag kvalade katter :p.

Mars blir knökat med utställningar för mig. Först Stockholms kattklubb med endast Scilla 10-11 mars, sen en dag med Soda på Östkatten helgen innan SW och sen SW :D. Nog för att jag satar på att ställa lite mer i år, men snart går jag kanske till överdrift.
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 365
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
594
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 728
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 073
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp