Utställnings tråden

Jag har inte en aning om hur Somalis päls ska kännas. Men vill du ha en silkig päls så är det bara att posta honom till mig ;).

:D :D :D

Den ska nog vara silkig och framför allt inte få svettlockar på magen.
Han blev BIV på söndagen men bara om jag inte höll honom så domaren såg den magen :laugh::laugh: lite humor har han i allafall (det var Veikko S)
 
:D :D :D

Den ska nog vara silkig och framför allt inte få svettlockar på magen.
Han blev BIV på söndagen men bara om jag inte höll honom så domaren såg den magen :laugh::laugh: lite humor har han i allafall (det var Veikko S)
Haha :p. Lockar på magen lät ju lite udda. Mina kan få det om jag inte fönar dem torra där. Men på din kanske de kommer allt eftersom? Scilla som jag hade med har dock extremt mycket man så hon doppar den i allt och får in den i munnen så den blir lockig. Fick borsta henne verkligen precis innan hon skulle upp, för annars hann den bli lockig igen :D.
 
Haha :p. Lockar på magen lät ju lite udda. Mina kan få det om jag inte fönar dem torra där. Men på din kanske de kommer allt eftersom? Scilla som jag hade med har dock extremt mycket man så hon doppar den i allt och får in den i munnen så den blir lockig. Fick borsta henne verkligen precis innan hon skulle upp, för annars hann den bli lockig igen :D.

Jag tror nog det var missen jag gjorde - han skulle putsas precis innan vi gick upp.
 
Är det någon som kommer till UK 16-17/6? Jag kommer inte ställa ut iom att Sauron är sjuk, men är lotteriansvarig i år och kommer vara där båda dagarna(och natten innan). :)
 
Ungefär hur långt innan en utställning brukar det dyka upp information och man kan anmäla katten? Jag hoppas på att ställa ut Lilla herrn i augusti men det står bara ett datum på hemsidan än så länge.
 
Ungefär hur långt innan en utställning brukar det dyka upp information och man kan anmäla katten? Jag hoppas på att ställa ut Lilla herrn i augusti men det står bara ett datum på hemsidan än så länge.
Kolla på SVERAKs hemsida under utställning :). Anmälan brukar generellt vara ca 2 månader innan utställningen, men info om anmälningstid och inbjudan till utställningen brukar komma ut några månader innan dess.


Jag har tillbringat dagen på Östkattens utställning i Norrköping. Förutom att det var fruktansvärt trångt (så trångt så jag inte ens gick och hämtade min stol i bilen) så var det väldigt trevligt. Soda var ensam blå bicolor och tog sitt andra CACIB. Nästa helg vore det smutt om hon tog sitt sista cert till IC, men vi får väl se. Hon var också uppe för NOM men det gick till en exotic.

Även två avkommor från mig (en från Soda och en från Biggan) ställdes ut i klass 11 (de är båda blå mitted). Melody blev Ex1, BIV och NOM med en röst i panel :). ”Syrran” fick nöja sig med Ex2. Superkul för ägaren som ställde dem för andra gången och verkligen fått blodad tand.
 
Kolla på SVERAKs hemsida under utställning :). Anmälan brukar generellt vara ca 2 månader innan utställningen, men info om anmälningstid och inbjudan till utställningen brukar komma ut några månader innan dess.


Jag har tillbringat dagen på Östkattens utställning i Norrköping. Förutom att det var fruktansvärt trångt (så trångt så jag inte ens gick och hämtade min stol i bilen) så var det väldigt trevligt. Soda var ensam blå bicolor och tog sitt andra CACIB. Nästa helg vore det smutt om hon tog sitt sista cert till IC, men vi får väl se. Hon var också uppe för NOM men det gick till en exotic.

Även två avkommor från mig (en från Soda och en från Biggan) ställdes ut i klass 11 (de är båda blå mitted). Melody blev Ex1, BIV och NOM med en röst i panel :). ”Syrran” fick nöja sig med Ex2. Superkul för ägaren som ställde dem för andra gången och verkligen fått blodad tand.
Tack :) o grattis till att det gick så bra på utställningen :)
 
Nu är både Soda och Scilla redo för SW i helgen. Soda firar det hela med sitt första löp såhär när hon passerat 9 månader ;). Blir en spännande helg i Göteborg helt klart. Jag har inga höga förhoppningar, men det hade varit väldigt trevligt om Soda tog sitt cert, helt klart.
 
Nu är både Soda och Scilla redo för SW i helgen. Soda firar det hela med sitt första löp såhär när hon passerat 9 månader ;). Blir en spännande helg i Göteborg helt klart. Jag har inga höga förhoppningar, men det hade varit väldigt trevligt om Soda tog sitt cert, helt klart.

Räven fick sitt bad igår - idag yr det päls om honom. Vafan :arghh:
Jag lär få borsta och furminatra honom tills han är skallig.
Ping har inte badat än och jag vet inte om jag badar henne - kanske bara borstar bort all lös päls.
 
Räven fick sitt bad igår - idag yr det päls om honom. Vafan :arghh:
Jag lär få borsta och furminatra honom tills han är skallig.
Ping har inte badat än och jag vet inte om jag badar henne - kanske bara borstar bort all lös päls.
Den som ändå hade en sån ras som inte tvunget behövde bada inför utställning ;). Det är faktiskt lite fusk! Jag har tillbringat på tok för många timmar på bad och pälsvård sista veckorna :laugh:. Efter helgen har jag än så länge inga inplanerade utställningar. Känns helt okej. Lycka till i helgen om vi inte stöter på varann!
 
Den som ändå hade en sån ras som inte tvunget behövde bada inför utställning ;). Det är faktiskt lite fusk! Jag har tillbringat på tok för många timmar på bad och pälsvård sista veckorna :laugh:. Efter helgen har jag än så länge inga inplanerade utställningar. Känns helt okej. Lycka till i helgen om vi inte stöter på varann!

Hon slipper bad bestämde jag just, det gör så liten skillnad på henne och det är inte det bästa hon vet. Ser hon ut som skit när vi kommer fram imorgon så får hon bada då.

Räven ligger i husses säng och surar, jag har furminerat lite och han släpper massor av päls - han som ändå ska vara ilte fluffig.

Jag hoppas också vi ses om inte - lycka till!

Jag har bara gestrike inplanerat sen inga fler - det blir treårstest och fölvak så jag har inte riktigt energin till kattutställningar också
 
Hemma igen efter ett par dagar i Göteborg.

Jag är ganska besviken dels för att jag bytte katt, tog med Ping istället för Kyra - jag trodde ju att Kyra var dräktig men det är hon inte. Ping behövde egentligen inte det internationella certet, jag tror att domaren hade gillat Kyra. Den andra besvikelsen är att Räven blev ex2, hade jag vetat att den katten skulle komma som slog honom hade jag inte åkt, nu var vi inte så chanslösa om jag befarade, men efter lång domarvånda så tog den andra certet. Så jag måste utomlands med honom och jag tappade sugen lite när hela planeringen sprack (gällde både katterna)
 
Min helg i Göteborg gick som jag hade hoppats på :). Soda fick sitt cert och blev med det International champion. Tyvärr fick hon inte någon rosett då de var slut på söndagen när jag skulle hämta ut den. De skulle dock posta en i efterhand, så jag hoppas att den kommer snart. Det som var mest spännande var dock att jag hade samma domare som helgen innan, men fick en bedömning som skilde sig en hel del åt. Kan väl sammantaget säga att domaren var på ganska dåligt humör och gillade inte Soda.

Scilla fick en jättefin bedömning. Hon hade ingen konkurrens utan tog sitt Ex1. I nomineringen blev hon domarens bästa ragdoll men fick se sig slagen av två perser och en exotic. Den ena persern och exoten stod hon emot på senaste utställningen, och förlorade mot dem då liksom nu. Men hon skötte sig superbra trots att hon löpte för första gången och det stundtals var ganska stimmigt.

Sen spontananmälde jag mig till breed-BIS i Malmö om 3 veckor. Jag som skulle ha lite paus nu ;). Endast Soda hänger med tänkte jag.
 
Idag hade vi årsmöte i klubben och jag blev så klart superpepp av att babbla kattutställning hela dagen :angel: Har ju, milt uttryckt, haft en liten mellanperiod just nu, med Sixten som "pensionär", Sauron som tandlös, och Disa som behöver internationella cert. Så det är väl dags att ta sig över gränsen i sommar, raggade sällskap på mötet och nu funderar vi på Skien i Norge eller Kerava i Finland. Ska bli spännande detta :D
 
Hjälp en novis - till Norge är det pass och rabies, till Finland är det pass, rabies och dvärgbandmask? Och till/från Finland ska man gå på rött i tullen, men till/från Norge kan man gå på grönt? Hur anmäler man sig ens? :arghh:
 
Hjälp en novis - till Norge är det pass och rabies, till Finland är det pass, rabies och dvärgbandmask? Och till/från Finland ska man gå på rött i tullen, men till/från Norge kan man gå på grönt? Hur anmäler man sig ens? :arghh:
Jag har ju än så länge inte ställt utomlands så jag kan inte hjälpa dig med tullen. Norge kräver dock inte rabies utan endast pass.
 
Hjälp en novis - till Norge är det pass och rabies, till Finland är det pass, rabies och dvärgbandmask? Och till/från Finland ska man gå på rött i tullen, men till/från Norge kan man gå på grönt? Hur anmäler man sig ens? :arghh:

Jag har varit i Norge två gånger. Jag hade bara pass till katten. Jag körde dit och hem och körde grönt i tullen - anmälde ingenting, men jag kanske gjorde fel?
 
Det blir ju tyvärr inget med utställningen med Älva i Hässleholm eftersom Älvas utställningskarriär verkar ha tagit slut innan den ens hunnit börja. :down: Nu hoppas jag kunna få tillbaka anmälningsavgiften i alla fall, vilket jag inte tror borde vara några problem.

Jag tänkte i alla fall åka och kolla på lite utställningar framöver. I helgen ska jag ta mig förbi Sydkattens utställning i Malmö, och i början på maj så åker jag och kollar på utställningen som Älva skulle varit med på. Kanske kan jag vinna något lotteripris istället som lite tröst. ;)
 
Det blir ju tyvärr inget med utställningen med Älva i Hässleholm eftersom Älvas utställningskarriär verkar ha tagit slut innan den ens hunnit börja. :down: Nu hoppas jag kunna få tillbaka anmälningsavgiften i alla fall, vilket jag inte tror borde vara några problem.

Jag tänkte i alla fall åka och kolla på lite utställningar framöver. I helgen ska jag ta mig förbi Sydkattens utställning i Malmö, och i början på maj så åker jag och kollar på utställningen som Älva skulle varit med på. Kanske kan jag vinna något lotteripris istället som lite tröst. ;)
Kommer du till Malmö i helgen kan du komma och säga hej till mig och Soda. Det är Breed-BIS för ragdoll på lördagen så jag tar mig förhoppningsvis söderut ;)
 

Liknande trådar

Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 316
Senast: cili
·
Katthälsa Jag har använt Dronspot de tre senaste gångerna som jag har avmaskat vår katt. Första gången stack hon direkt till dörren och ville ut...
Svar
0
· Visningar
578
Senast: CaisaCax
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 018
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp