Utställningstråden 2011

Sv: Utställningstråden 2011

Har precis anmält vår unge herre till vår första riktiga utställning, vi beger oss till Överkalix den 15:e maj.:bump:

Vi var på en inoff för några veckor sedan bara för att prova på och hunden skötte sig utmärkt, men jag hoppas då att en riktig utställning är mer seriös i bedömningen.. Fick uppfattningen att det dömdes till kompisarnas favör då det var en liten klubb som arrangerade...

Den här gången blir det dock jag som får göra hunden sällskap i ringen då min sambo totalvägrar, "tjejgöra" muttrar han... :grin:

Och då jag bara haft blandraser innan och inte varit på någon utställning förutom den inoffen så är våra mål väldigt lågt satta. Vi ska dit och känna av läget lite och lära inför framtiden! :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

har bara planerat för maj ännu..

14 maj överkalix
21 maj luleå
22 maj piteå
28 maj vallentuna
29 maj österbybruk
 
Sv: Utställningstråden 2011

Min schäfer kille på 8 mån ska ställas på några Inoff här under våren sommaren,

22/5 Oxelösund

Ska se om jag kan hitta nån i närheten mellan dessa 2 utställningar.

13/8 Oxelösund


Om allt går bra och han sköter sig :D, så blir det säkert en off-utställningen här på höstkanten.
 
Sv: Utställningstråden 2011

kl

Vi har varit på en utställning i år. Det var whippetklubbens officiella i Vilsta. Båda fick excl och junioren blev 2a i sin klass med CK. Han skötte sig utmärkt och verkade tycka det var skitkul att få stå still, trava lite och få godis halva dan :banana: Han hängde kvar rätt länge i BH också, och åkte nog ut som 6a i en jättestor klass med runt 30 snygga hanar. Lillskiten :love:

Khaki, 12 mån, kritik:
Bra könsprägel, fint huvud och uttr. Kunde ha något kraftfullare underkäke. Korrekt bett, bra öron, utmärkt hals, överlinje och kors. Ska utvecklas mer i bröstkorg. Utm vinklar, bra ben och tassar. Korrekt svans, fin päls. Rör sig med bra steg. Plac. 2, CK
khaki_12m_7.jpg


Cc, 4 år, kritik:
Bra huvud och uttryck. Korrekt bett, bra ögon och öron. Utmärkt hals, överlinje och kropp. Korrekt svans, bra vinklar bak. Är något rak fram, önskar något mer utfylld front. Utmärkt päls, rör sig slarvigt framifrån, för övrigt bra! Excellent.


Jag har anmält Khaki till vinthundsklubbens officiella i Ljungbyhed om en månad och sen tar vi det som det kommer.
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl*

Har varit på årets andra utställning. En inofficiell i Vännäs, Cockerklubbens, med min ena idag!

Mycket nöjd med både hund och resultat! Eftersom jag letar efter platser med mycket störning så passade jag på att köra lite linförighet inför vår lydnadsdebut på plats, och han skötte sig långt över förväntan!

I ringen var han övertaggad och superglad, vilket ger en ganska studsig hund. Eller han lyfter frambenet som är närmast mig och tar "hoppsasteg" när han blir taggad..

Kritiken löd;
Pigg och alert ung hane med mycket vackert huvud och uttryck. Bra hals, förbröst och skuldra. Hade önskat aningens kortare rygg, välvinklar, korrekt uppr. svans, rör sig utmärkt från sidan, aningens slarvig fram.

CIMG1285.JPG


CIMG1314.JPG


Har inte många utställningar planerade för året, men Piteå antingen i maj eller juli, Vännäs i juni och Stockholm i december står med. Sen blir det någon inofficiell här och där också beroende på tid och lust! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*

Igår var vi då på utställning i Västerås, premiär i officiell klass för lilltösa. Hon skötte sig utmärkt i ringen även om hon inte tyckte om att trava på det hala golvet. Hon åkte ut med VG men det var väntat då hon fortfarande är rätt så outvecklad men jag var mest ute efter kritiken och testa domaren för att se vilken typ av hund han föredrog :)

Kritiken:

Feminint uttryck, acceptabelt nosparti men hakan önskas bättre markerad, korrekta öron. Bra frambensvinklar men är något knapp och högställd bak. Rör sig utan frånspark bak. God päls.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Vi har också varit i Västerås idag.

Billys första officiella, och jag är bara SÅ HIMLA KÄR I MIN FINA, FINA HUND! :love: :bow:
Han skötte sig utmärkt hela dagen; superkool, trygg och fokuserad på mig.

Han kammade hem Excellent, och kom fyra i konkurrensklassen.
Stor hane med mycket bra resning, nästan kvadratisk. Välvinklad fram och bak, aningen sluttande kors. Bra huvud med prarallella linjer och bra längd. Vacker halslinje. Fria rörelser, kan ha mer kraft fram. Mycket bra temperament.

Domare: Kirsi Laamanen

Excellent och med mycket bra temperament. Det blir nog inte mycket bättre. :D
Domaren var helt suverän. Hon hanterade alla hundar med ödmjukhet och respekt, och dömde väldigt rättvist genom hela rasen. Hon fokuserade en hel del på temperament, vilket (enligt min åsikt) är väldigt vettigt och önskvärt eftersom rasen har fått en hel del mentalt skräp och RK A de senaste åren...

Jag är supernöjd med dagens insats. :bow:

Trött och belåten Billy:
rocklundacimg1503-copy_143409388.jpg
 
Sv: Utställningstråden 2011

Grattis!:laugh: Han verkar vara en så himla härlig hund, Billy!:love:




*kl*
Vår saluki Hampus ställdes förra helgen på en inoffare i Piteå. Han blev BIR och BIG-1! :)
Nästa utställning blir 15 maj i Överkalix.
 
Sv: Utställningstråden 2011

vi ska på utställning den 8.5 i tammerfors.första riktiga.
då är Boo 9 månader.vi har varit på 2 inofficiella valputställningar,och det har väl gått sådär.ingen champion blir det av honom,men vi ska se ännu med några utställningar.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Ska ställa ut min hund den 15 maj i Skellefteå, officiell utställning. Första gången han ställs ut. Uppfödaren ska visa honom i ringen, då jag aldrig har gjort det....
Skulle egentligen ha ställt ut honom på samma utställning förra året, men bestämde mig för sent.
Hade tänkt ställa ut honom i en inofficiell utställning nu den 8 maj för att testa, men nu blir det så att jag är borta då. så det blir spännande att ställa ut honom den 15. Förhoppningsvis går det bra. Och då blir det säkert nån mer utställning framöver.
 
Sv: Utställningstråden 2011

KL

Grattis alla ni som haft framgångar i ringen!

Vi var också i västerås igår. Hade turen att hamna i fotbollshallen, där är det konstgräs! :)

Jag är jättenöjd med Camaro, hon fick bra kritik och framförallt så var hon på hugget inne i ringen. Hon tycker väl egentligen att utställning är halvtråkigt så jag får verkligen jobba för att få igång henne..

Hon gick i unghundsklass och fick excellent. Blev oplacerad i konkurrensen.
Kritik:
Kraftig tik med rejäl skalle som kunde vara lite kraftigare och längre i nospartit. Slarviga lite stora öron, korrekt hals, bra rygg. Acceptabelt kors, välmarkerat förbröst. Skulle vara lite bättre vinklad, rör sig dock med gott påskjut.

Nästa utställning är 14-15 maj.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Idag har vi varit på inoff, Billy tog hem HP, BIR och blev BIG-reserv.
Domaren tyckte tydligt om stora, håriga hundar, så jag är nöjd över att vi inte åkte ut först i BIG-konkurrensen.

Omdöme:
1,5 år hane. Härligt huvud och uttryck. Vacker hals, överlinje. Välutvecklat förbröst och bröstdjup. Bra vinklar fram och bak. Rör sig mycket väl. Får inte bli större. Mycket trevligt temperament. Välvisad.
 
Sv: Utställningstråden 2011

*kl*
2 veckor kvar till överkalix och jag står i valet och kvalet hur jag ska göra med tjejens huvud... hon har lite längre än perfekt pälslängd på huvudet nu, skulle vilja ta bort det, men vet inte hur långt ner nästa pälslager ligger... vore snöpligt att missa cert-chansen för att jag trimmat för hårt *beslutsångest*
jaja, får fundera några svängar till och sen får det bli som det blir, kul ska vi ha oavsett, och med tanke på att motståndet i överkalix inte precis är överväldigande (2 anmälda hundar i rasen, varav min är den ena och den andra troligen är hennes mamma eller storasyster, båda champions sedan länge....) så kanske chansen finns oavsett hur jag gör :)
 
Sv: Utställningstråden 2011

I dag har jag premiär utställt mina frallor (aldrig ställt rasen förut)
Kritiken säger:
Kraftfull tik av utm modell,kompakt välbalanserad,bra huvud o uttryck,korr öron,lagom benstomme,välutvecklad bröstkorg,rastypisk front,rastypiska rörelser med utmärkt steglängd.

BIR,BIG-3
 
Sv: Utställningstråden 2011

Valpis kommer börja ställas när hon är 9 månader, så det blir iaf Sofiero och Växjö för att se var vi står. Ev kör vi en inoff i sommar på min hemmaklubb som träning med lite tips.
 
Sv: Utställningstråden 2011

Jag är urusel på att planera utställningar. Skulle bara vara med på My Dog ena dagen i år men blev övertalad att ställa båda och vara med och ställa i grupp. Gick jättebra med BIR & CACIB dag ett samt 2a bästa hane och r-CACIB dag 2.

Anmälde lite spontant till Malmö och där hunden blev 3:e bästa hane och tänkte att det fick räcka för i år.

Blev övertalad att anmäla till Hässleholm och nu ringer min svägerska och vill att jag ska anmäla till Ronnyby. Den enda jag kände för att anmäla till i år var Norrköping men det satte min chef effektivt stopp för genom att planera in jobbhelg så det får bli ett annat år.

En träningskompis spanar utställningar som vi kan samåka till i Danmark men hon har sällskapsras och då är våra hundar sällan till aldrig på samma dag så än har det inte blivit några turer över sundet.

Mitt jobb tillåter inga långsiktiga planer så jag tar det lite som det kommer och passar. Sofiero är trevligt men är det lydnads eller agility så går det före detta året.
 
Sv: Utställningstråden 2011

vilket resultat! grattis! brukar ju minst sagt vara ordentlig konkurrens bland frallorna...
 
Sv: Utställningstråden 2011

Ronneby är ju jäkligt fint om inte annat, älskar att ställa där :) Har alltid haft tur med vädret där också :)

Jag har just hivat iväg utställningsavgifter för alldeles för mkt pengar, men har jobbat som en liten gris förra månaden så jag skulle få råd. Missade dock att betala in till Österbybruk innan de höjde priset, med en dag! Skit åxå.

Men nu har jag anmält till Norrköping, Österbybruk, Vallentuna iaf.. till att börja med :D O bokat boende till Borås i sommar. Alla pengar går oavkortat till utställningarna :angel: Sen har jag anmält valpis till ett par inoff nu framöver åxå för tränings skull.
 
Sv: Utställningstråden 2011

*KL*

För vår del har det blivit lite ändrade utställningsplaner, testar att ställa hanen på specialen nu den 21 maj i stället för tiken och så skippar vi Österby samt Avesta och i Alfta blir det hanen i stället för tiken också. De resterande utställningar blir det nog tiken som ställs och ev. hanen också på någon enstaka :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
8 542
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: YlvaG
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: Hazel
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 425
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp