Utställningstråden 2017

toughcookie

Trådstartare
På förekommen anledning känns det som att det är dags för en tråd för det nya årets utställningar!
 
15935897_10208017581025098_354117335_n.jpg

BIM mot typ den snyggaste tiken jag vet. En ära att stå mot henne och hennes trevliga ägare!

15873072_10208012549659317_4376918605419765794_n.jpg

Och kritiken.

15942149_10208017551104350_1341538040_n.jpg

O så lillsnutt som fick sufficient dag 1 men dag 2 fick hon excellent och blev 4a i en relativt stor klass med fina hundar. Supernöjd! Bilden är dock från dag 1, dag 2 visade hon sig bättre men hon är långt ifrån lika showig som Zippo :D

15935788_10208017539504060_383894778_n.jpg

Vinnas kritik
 
Några som ska till Malmö?
Jag tror inte jag ska dit själv men uppfödaren ska dit med unghanen som blev BIG-4 i Stockholm och BIG-2 i Göteborg. Känns som att det är dags för en Gruppvinst nu :D
 
Några som ska till Malmö?
Jag tror inte jag ska dit själv men uppfödaren ska dit med unghanen som blev BIG-4 i Stockholm och BIG-2 i Göteborg. Känns som att det är dags för en Gruppvinst nu :D

Vi ska dit. Jag kommer ju från Malmö, så jag åker mest ner för att hälsa på morsan och syrran som ändå brukar jobba på utställningen. Anmäler hundarna lite sådär i förbifarten. :D
Har inga jättestora förväntningar dock, det blir Podricks första utställning och Ebbot tycker oftast att inomhusutställningar är booooring :arghh:
 
Hej hej! På lördag ska jag ställa vår valp på hans första utställning! Jag har inte ställt sen... typ 2006 så det här ska bli spännande :p ska också bli kul att se vad lillen tycker om allting, antingen älskar han det eller så kommer han lägga sig ner och vägra gå - blir nog inget mellanting.
 
Jag funderar på att ställa Floyd i år bara för att se och höra folk förfasa sig över den undernärda lilla kraken :angel:
Det tycker jag! Funderar på att ställa min på alla årets utställningar ( visserligen inte jakt, men betydligt nättare än rena utställningslinjer) i ren protest! Alla jag känner som försökt sig på utställning med jaktlabbe har åkt ut med huvudet före:angel: Vilket egentligen är ganska sorgligt..
 
Det tycker jag! Funderar på att ställa min på alla årets utställningar ( visserligen inte jakt, men betydligt nättare än rena utställningslinjer) i ren protest! Alla jag känner som försökt sig på utställning med jaktlabbe har åkt ut med huvudet före:angel: Vilket egentligen är ganska sorgligt..

Ska vi åka ihop? :D

Ja, det är sorgligt. Får man ett VG med en jaktlabbe är det tydligen kors i taket :crazy:
 
Lite i valet och kvalet vilken klass vi ska ställa i nu när hon blir 15 mån nästa månad. Junior, unghund eller öppen. Någon fördel eller nackdel med att ställa i en viss klass?
 
Lite i valet och kvalet vilken klass vi ska ställa i nu när hon blir 15 mån nästa månad. Junior, unghund eller öppen. Någon fördel eller nackdel med att ställa i en viss klass?
Jag skulle inte ställa en så ung hund i öppen. Du konkurrerar ju direkt i klassen mot mer färdiga hundar då.
Om det är en internationell skulle jag nog ställa i ukl och annars junkl. :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
15 567
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 161
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 834
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp