Utställningstråden 2017

18447426_10210490301187809_6560724045190749138_n.jpg

Igår var vi på vår tredje utställning, en ionf. i Hogstad Sharpman.
Iris blev BIS 2 i 6-9månaders klassen :D
Jätte skoj!
Hon är så cool när vi är iväg, inga problem att slappna av och sova, skäller inte på någon och är bara jätte glad hela tiden :)
Nästa helg är det Boxer special i Alvesta på schemat :up:

Grattis! Vi ska också på specialen i Alvesta, så då ses vi nog. :)
 
Grattis! Vi ska också på specialen i Alvesta, så då ses vi nog. :)

Va kul!
Trodde det skulle vara fler anmälda men vi blev ensamma i vår klass igen! Eller det var nog en hane med...
Ska ni till Lerum den 3/6 med?
Domaren är en vän till uppfödaren, som snällt påpekade att det var den viktigaste utställningen nu när Anna dömmer, så det blir lite nervöst att ställa där :nailbiting:
 
Va kul!
Trodde det skulle vara fler anmälda men vi blev ensamma i vår klass igen! Eller det var nog en hane med...
Ska ni till Lerum den 3/6 med?
Domaren är en vän till uppfödaren, som snällt påpekade att det var den viktigaste utställningen nu när Anna dömmer, så det blir lite nervöst att ställa där :nailbiting:

Ja, Lerum arrangeras av mitt lokalområde, så vi kommer dit också. :) Har hört att Anna är mycket trevlig att ställa för, så oroa dig inte!
 
Ja, Lerum arrangeras av mitt lokalområde, så vi kommer dit också. :) Har hört att Anna är mycket trevlig att ställa för, så oroa dig inte!
Ja hon ska vara väldigt bra säger dom :)
Det är på håret att vi fortfarande är i valpklassen, lite tråkigt att det blir inofficiellt men vi får ta igen det senare :)
 
@Sampi Inte svar på din fråga, men: har sett vit-schampo använt på ett svart pälsområde (som inte skulle vara svart), och jag trodde det var en annan hund när jag såg honom. Mycket blekare. Så antagligen borde svartschampo funka, undvik att få på päls som inte ska vara svart dock :) Skulle testa några veckor innan det är aktuellt så att man inte gör något "värre" än vad det redan är.
Det är ju något regelvidrigt också, men det är ju upp till var och en om man vill prova.
 
@Sampi Inte svar på din fråga, men: har sett vit-schampo använt på ett svart pälsområde (som inte skulle vara svart), och jag trodde det var en annan hund när jag såg honom. Mycket blekare. Så antagligen borde svartschampo funka, undvik att få på päls som inte ska vara svart dock :) Skulle testa några veckor innan det är aktuellt så att man inte gör något "värre" än vad det redan är.
Det är ju något regelvidrigt också, men det är ju upp till var och en om man vill prova.

Jo, får kanske köpa hem och testa en tid innan det är dags för utställning. :) Vad menar du med regelvidrigt? På ringsekreterarutbildningen som jag gick så fick vi lära oss att det inte var mot reglerna att använda vitschampoo eller svartschampoo.
 
  • Gilla
Reactions: Laa
Ringfördelning för Vänersborg är ute nu och endast 12 Eurasier är anmälda!

Kanske, kanske har vi en liten chans trots att min hund är helnaken. :eek:
 
Jo, får kanske köpa hem och testa en tid innan det är dags för utställning. :) Vad menar du med regelvidrigt? På ringsekreterarutbildningen som jag gick så fick vi lära oss att det inte var mot reglerna att använda vitschampoo eller svartschampoo.
Det är förbjudet att använda schampo som färgar pälsen och att få solblekt päls att bli svart är nog svårt utan detta.
 
Vilka kommer till Hässleholm till helgen?

Jag är på plats båda dagarna, vi har vinthundklubbens på lördag och skk på söndag :) lördag ställer jag båda, det blir Kayos första officiella!
 
Domarbyte för Eurasier i Vänersborg. Jaha då!

Vet inte vem någon av domarna är (varken den förra eller nuvarande) så det spelar väl mig ingen roll :p

Förra domaren var kanadensare dock och eftersom min tik har 2 utav 8 valpar där (vad jag vet) så bara antog jag att kanadensare gillar min tik :angel:
Nya domaren är svensk.
 
En liten fundering såhär på kvällskvisten :D
Imorgon ska jag ställa på en rasspecial, boxer.
Vi är ensamma i klassen (valp).
Hur fungerar det då om vi får ett hp och "går vidare"?
För på de andra vi varit på så har vi ju gått till finalen med de andra valparna från alla raser för att utse bis valpen men hur blir det här då?

Kanske inte blir klokare av att vara där imorgon så chansar på att någon klok bukefalist hinner svara mig :D
Nu kanske vi inte ens får vårat HP så då behöver jag ju inte fundera på det mer men man vet ju aldrig :)
 
En liten fundering såhär på kvällskvisten :D
Imorgon ska jag ställa på en rasspecial, boxer.
Vi är ensamma i klassen (valp).
Hur fungerar det då om vi får ett hp och "går vidare"?
För på de andra vi varit på så har vi ju gått till finalen med de andra valparna från alla raser för att utse bis valpen men hur blir det här då?

Kanske inte blir klokare av att vara där imorgon så chansar på att någon klok bukefalist hinner svara mig :D
Nu kanske vi inte ens får vårat HP så då behöver jag ju inte fundera på det mer men man vet ju aldrig :)
Är ni enda valpen o får HP så blir hon BIR (visst var det en hon?)
 
Vinthundklubbens utställning i Hässleholm igår, domare för rasen var Helen Wayman, UK.

Kayo debuterade i juniorklass (officiellt) och vann klassen med CK, sedan BH-3 m r-cert! Samt BIR-junior och slutligen BIS-3 junior :bump: vilken start!

Santo blev 2a i unghund m exc och super kritik, nöjd med det då måånga fick vg!

Dags idag igen, med Santo, på SKK's :)
 
Vilka ska till Norrköping och ställa?
Jag är superladdad. Ska dit med Bettys uppfödare och det ska bli så himla trevligt att träffa massa andra gårdshundar och ägare. Sen gick det ju väldigt bra sist och såklart hoppas jag på att vi kniper sista certet hon kan ta nu som unghund :) Men beror på om domaren vill ha fetkorv eller en funktionell hund. Men hon har breddat sig mycket sedan löpet vid årsskiftet och det är skönt så med en klok domare blir vi inte utskickade med G iallafall hehe.

13 dagar kvar :banana:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 045
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 161
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 833
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Hästnyheter Om mindre än en vecka rids första omgången i årets EM i hoppning i Milano. Fem svenska ekipage är på plats. En som vet hur det känns att...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp