Utställningstråden 2017

Wissla tog sitt första cert idag! :love::banana::love:
Eftersom vi var ensamma i rasen blev hon följdaktligen även BIR.
Det var en BKutställning som hade BIS bästa bruksmeriterade där vi blev 4:a men i rätta BISfinalen vart vi oplacerade.

Den något fåordiga kritiken löd: medelstor, medelkraftig, vackert huvud, bra överlinje, lite kraftigare benstomme önskas, bra kropp och päls, effektiva rörelser, bra temperament.
Grattis! :):bump:
 
Grattis! Vi var på samma utställning och Elsa tog sitt andra cert! :banana:Hade inga större förhoppningar innan så blev en trevlig överraskning :D Syrran tog certet förra gången, då fick vi nöja oss med r-cert. Idag visste jag att en yngre tik som blivit BIR och BIM typ varje helg skulle komma hit så hade verkligen inga förhoppningar, samt att hon skulle möta syrran igen.Däremot slog morsan henne och blev bästa tik och sen även BIR.

Tack och stort Grattis till er också! :)
Satt ni med alla de andra vita i "hörnet"?


Tack, tack! :)
 
Lite skrytdags :o men jag är så jävla nöjd!!
Jag var till Skellefteå på terrierutställning i helgen och där tog hon äntligen sista certet! :banana::bump::banana::bump:
Suuuperfin kritik och placerade sig 2a i Btkl. Var jättekul att hon slog 4st multi-champions i btkl. Så nu ska vi ut och roa oss i ringarna utan prestationsångest i sommar. Äntligen :D

received_10210024806278766_zps7gxywlk9.jpeg


20170610_152140_zpso47my2xt.jpg


Kritiken:
Lovely female, wellbalanced, Beautiful head, welldeveloped stop, nice earsetting, noble neck, fantastic forechest, Deep chest, outstanding topline, tailset correct and carried in the movement in the ringt Place, good boned and compact feet. Moves with fashion!
 
Provade lyckan i Norge i helgen, med ganska deprimerande resultat. Ett slätt excellent på NKK-utställningen (fy katten vad trångt det var och vilka mini-ringar), ett VG på boxerspecialen (trodde inte domaren skulle vara så engelsk i typen, men det var hon verkligen). Lägger nog ner planerna på att försöka fixa ett utländskt championat som en omväg ur öppenklassen.
Vi var oxå på nkk igår! Herregud alltså! Om norrköping var kaos så var detta världskrig! :wtf:
Pyttesmå ringar, fem mil till parkeringen, ingen tältplats och arga kricketspelare. Nej, dit åker vi inte igen om de inte byter plats! :down:

Saken blev inte direkt bättre av att vi hade den snålaste domaren i världshistorien. Alpina och hennes syskon fick alla VG. Han tyckte alla tikar var skitfula och delade inte ut ett enda ck i junior, unghund eller öppenklass. Sammanlagt ca 30 hundar! Men Alpinas mamma lyckades knipa certet och blev norsk och nordisk champion! Så kul! :love:

I lördags var det rasspecial. Även den i norge och där fick vi iaf ett excellent! :heart
 
Igår anmälde jag mig till internationella i Tvååker. Fick väl lite sådär mersmak av att vänstervarva igår att jag var tvungen att spika nästa.

Någon som planerar att åka till Tvååker på fredagen? :p
 
Igår anmälde jag mig till internationella i Tvååker. Fick väl lite sådär mersmak av att vänstervarva igår att jag var tvungen att spika nästa.

Någon som planerar att åka till Tvååker på fredagen? :p
Jag vill! :angel: men det är för långt nu när jag måste fixa skjuts överallt. Suck.
 
Vi var oxå på nkk igår! Herregud alltså! Om norrköping var kaos så var detta världskrig! :wtf:
Pyttesmå ringar, fem mil till parkeringen, ingen tältplats och arga kricketspelare. Nej, dit åker vi inte igen om de inte byter plats! :down:

Saken blev inte direkt bättre av att vi hade den snålaste domaren i världshistorien. Alpina och hennes syskon fick alla VG. Han tyckte alla tikar var skitfula och delade inte ut ett enda ck i junior, unghund eller öppenklass. Sammanlagt ca 30 hundar! Men Alpinas mamma lyckades knipa certet och blev norsk och nordisk champion! Så kul! :love:

I lördags var det rasspecial. Även den i norge och där fick vi iaf ett excellent! :heart

Nej, samma här. Undviker nog den NKK utställningen om det inte är en domare man bara måste ställa för. Vi hade omvänt upplägg -- NKK på lördagen och en rasspecial på söndagen -- och omvända betyg, med excellent den första dagen och VG den andra. Men det var ju cert vi skulle ha. ;P
 
Till helgen är det dubbelutställning i Tånga hed med båda grabbarna. Vinthundklubbens ena dagen och whippetklubben andra. Taggad för att ställa Kayo igen, då han blev BH-3 m r-cert, bir junior och bis-3 junior på hans första officiella som var på vinthundklubbens utställning i Hässleholm i maj!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
13 191
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 013
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 595
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Hästnyheter Om mindre än en vecka rids första omgången i årets EM i hoppning i Milano. Fem svenska ekipage är på plats. En som vet hur det känns att...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp