Utställningstråden 2017

Nästa utställning för oss blir inoff i Jönköping 10/9. Eventuellt en officiell SPHK utställning i Missmyra 7/10, sedan är det bara stora läskiga Växjö kvar :D
 
Jag har anmält Gizmo till en inoff i skillingaryd den 17/9... Och sen växjö i november.
Han har aldrig riktigt vistas bland många andra hundar och är noll utställningstränad, så det kan bli en intressant upplevelse.. Tar vi oss runt ringen är jag nöjd :D
 
Jag tänkte gå på utställningen i Norrköping för att träffa lite hundar nu när jag är i valpköpartankar. Men hur tar man sig från centralstationen till Himmelstalunds sportfält om man inte har bil, någon som har koll?
 
Jag tänkte gå på utställningen i Norrköping för att träffa lite hundar nu när jag är i valpköpartankar. Men hur tar man sig från centralstationen till Himmelstalunds sportfält om man inte har bil, någon som har koll?
Buss 119 har jag för mig går förbi där :) fast jag är inte helt hundra.. Är några år sen jag bodde där. @russinbulle har nog bättre koll.
 
Fast 119 går nog från Söder tull när jag tänker efter.. Men det är bara knalla/ta spårvagnen rätt upp för drottninggatan och sen byta till bussen :)
 
@Mulles_matte Tack! Jag har sökt på Östgötatrafiken och buss 199 går förbi. Bra att veta att det funkar att gå mellan resecentrum till söder tull för annars skulle det tydligen ta 50 minuter vilket jag tycker känns ganska extremt för en ändå relativt kort sträcka.
 
@Mulles_matte Tack! Jag har sökt på Östgötatrafiken och buss 199 går förbi. Bra att veta att det funkar att gå mellan resecentrum till söder tull för annars skulle det tydligen ta 50 minuter vilket jag tycker känns ganska extremt för en ändå relativt kort sträcka.
Från söder tull tar det typ en kvart. Dock är det nog augustifesten i stan i helgen, så det kan vara lite knökat med folk på drottninggatan.
3ans spårvagn går från resecentrum till södertull med
 
Jag har anmält Gizmo till en inoff i skillingaryd den 17/9... Och sen växjö i november.
Han har aldrig riktigt vistas bland många andra hundar och är noll utställningstränad, så det kan bli en intressant upplevelse.. Tar vi oss runt ringen är jag nöjd :D

Jag vet inte om de kör något nu, men tidigare i sommar har brukshundklubben på din ort haft ringträning :)
 
Jag vet inte om de kör något nu, men tidigare i sommar har brukshundklubben på din ort haft ringträning :)
Tack! Får kolla upp det. Har inte sett att de haft ute något om det på deras fb-sida dock.

Du vet inte om det kommer bli någon ringträning i a-torp igen?
 
Badade Lasse igår och nu ser han ut som en skabbräv! :arghh:
Just nu är jag lite trött på säsongsfällande päls...
 
Må regnet lätta - just nu vräker det ner. Tur vi inte ska till Himpan förrän framåt 12-snåret (Norrköping) så jag hoppas, hoppas att det ska ha slutat tills dess :wtf:
 
Fina Skalman :D
Dagens utställning kunde gått åt skogen, för hade vi kommit 15 minuter senare så hade det varit försent :o
Antingen dömde domaren väldigt snabbt eller så saknades det många hundar från grupperna före. Kom dit, stod och pratade några minuter med en annan heelerägare och helt plötsligt ropar dom ut mitt nummer (eller ja, jag hade inte ens hunnit kolla vilket nummer vi hade ! Tur andra har koll...) - jag hade inte hunnit riva av nummerlappen från pappret ! Sliter fram utställningskopplet, letar upp nummerlappshållaren och kastar oss in i ringen - pjuh :p
Men det gick ju vägen som synes och Skalman fick en superfin kritik :D
2764.png


Pst: ångrar jag var kvar till finalerna, för som väntat åkte min skrangliga tonårspöjk ut snabbt - men folk fick se en heeler i alla fall :D
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
15 399
Hundhälsa Min lilla PK har blivit mjällig i pälsen och upplever honom lite torr i huden. Han har bara badats inför utställning och senast är en...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Fiorano
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 161
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 834
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp