Utställningstråden 2017

Grattis. :)

Tycker också det har varit svårt att få Breeze att visa upp sig ordentligt när man ställer top & tail, han står mycket bättre om han får fokusera på något utanför ringen och stå med drag utåt. Men vi jobbar på med att klicka och peppa när han ser alert ut. Han bär också upp sig mycket bättre nu när han simmar ofta och har en mer musklös rygg.

Att själv ha med en leksak i ringen som du lägger eller slänger framför hunden är helt ok på skk utställningar, däremot är kanske inte en pipleksak det bästa valet om man faktiskt piper med den för det kan ju störa andra.

På skk utställningar brukar de reagera på tydligt dubbelhandling, men på en boxerspecial kan man göra betydligt mer. Men ja, det beror på domaren också.

Iris behöver oxå bygga upp sina muskler i ryggen, tror att hon kommer ställa sig betydligt snyggare då. Hon har alltid varit väldigt benig, extremt kräsen med maten och bara ätit det hon absolut måste. Äntligen har hon fått upp aptiten så hoppas på att kroppen kommer ändras lite nu.
Men vi får lägga på ett kol med träningen så hon bygger upp sina muskler mer ☺
 
Varför åker man på utställningar med sjuka hundar?! :mad:
Iris verkar ha fått kennelhosta, vilket tydligen inte ska vara helt ovanligt att det sprids efter Växjö enligt de som brukar ställa ut :meh:
Stackarn har varit jätte dålig under helgen men vet. tyckte att vi kunde avvakta tills imorgon då vi redan hade en tid bokad hos dom.
Så får se vad diagnosen blir men allt pekar mot just kennelhosta...
Som att en bruten tå på henne i Onsdags inte räckte :(
 
Varför åker man på utställningar med sjuka hundar?! :mad:
Iris verkar ha fått kennelhosta, vilket tydligen inte ska vara helt ovanligt att det sprids efter Växjö enligt de som brukar ställa ut :meh:
Stackarn har varit jätte dålig under helgen men vet. tyckte att vi kunde avvakta tills imorgon då vi redan hade en tid bokad hos dom.
Så får se vad diagnosen blir men allt pekar mot just kennelhosta...
Som att en bruten tå på henne i Onsdags inte räckte :(
Nä vad jobbigt. :( Det är väl tyvärr ganska vanligt efter inomhusutställningar..suck!
Krya på henne!
 
Är det någon som har tips på sidor där man kan annonsera om en inofficiell valputställning? Har lite dåligt med anmälningar till vår decemberutställning.
 
Är det någon som har tips på sidor där man kan annonsera om en inofficiell valputställning? Har lite dåligt med anmälningar till vår decemberutställning.
Är den med på inoff.info/inoffappen? De kan säkert göra reklam på sin fb-sida också har sett att de gjort det tidigare!
 
Är det någon som har tips på sidor där man kan annonsera om en inofficiell valputställning? Har lite dåligt med anmälningar till vår decemberutställning.
Åh är det den den 3e december du syftar på? Jag är anmäld dit med min storpudel så ska bli roligt, blir sista för i år för oss! :)

Min lilla bebis som växer så det knakar har kammat hem pris efter pris! Väldigt många BIR, ja faktiskt på alla utställningar vi hunnit med förutom en som hon blev BIM. Men bästa var nog på pudelspecialen i Hässleholm där hon blev BIS-1 Valp då :love: finaste lilla tjejen! Nu har hon gått upp i 6-9 månaders klassen.
En bild från i söndags på senaste där hon blev BIR med HP :heart
Hera, brun storpudel tik 6 månader.
Bilden verkar inte funka :(
 
Åh är det den den 3e december du syftar på? Jag är anmäld dit med min storpudel så ska bli roligt, blir sista för i år för oss! :)

Min lilla bebis som växer så det knakar har kammat hem pris efter pris! Väldigt många BIR, ja faktiskt på alla utställningar vi hunnit med förutom en som hon blev BIM. Men bästa var nog på pudelspecialen i Hässleholm där hon blev BIS-1 Valp då :love: finaste lilla tjejen! Nu har hon gått upp i 6-9 månaders klassen.
En bild från i söndags på senaste där hon blev BIR med HP :heart
Hera, brun storpudel tik 6 månader.
Bilden verkar inte funka :(
Osynlig bild.
 
X2HbZH0.jpg

Nu så!
 
På väg hem från världsutställningen i Leipzig med helt fantastiskt resultat!
Har med mig två vice världsvinnare hem från den största wds som har varit, vi hade 160 anmälda i min ras varav 87st tikar. Fixa min stjärna vann en stor championklass och fick VDH cert, sedan i tävlan om CACIB vann öppenklasstiken (inte så oväntat med tanke på handlern... :meh:) men Fixa blev placerad som 2:a med reserv cacib vilket innebär att hon nu är vice världsvinnare! Så himla jätteglad över det då hon är både uppfödd, ägd och trimmad av mig :heart

Hennes mamma Nova kom 2:a av 5st veterantikar och blev vice veteranvinnare!

Kan inte vara annat än så himla nöjd med mina fantastiska hundar som älskar utställning och är så himla taggade och visar upp sig så fint!
 
På väg hem från världsutställningen i Leipzig med helt fantastiskt resultat!
Har med mig två vice världsvinnare hem från den största wds som har varit, vi hade 160 anmälda i min ras varav 87st tikar. Fixa min stjärna vann en stor championklass och fick VDH cert, sedan i tävlan om CACIB vann öppenklasstiken (inte så oväntat med tanke på handlern... :meh:) men Fixa blev placerad som 2:a med reserv cacib vilket innebär att hon nu är vice världsvinnare! Så himla jätteglad över det då hon är både uppfödd, ägd och trimmad av mig :heart

Hennes mamma Nova kom 2:a av 5st veterantikar och blev vice veteranvinnare!

Kan inte vara annat än så himla nöjd med mina fantastiska hundar som älskar utställning och är så himla taggade och visar upp sig så fint!
ina_dance5.gif
 
På väg hem från världsutställningen i Leipzig med helt fantastiskt resultat!
Har med mig två vice världsvinnare hem från den största wds som har varit, vi hade 160 anmälda i min ras varav 87st tikar. Fixa min stjärna vann en stor championklass och fick VDH cert, sedan i tävlan om CACIB vann öppenklasstiken (inte så oväntat med tanke på handlern... :meh:) men Fixa blev placerad som 2:a med reserv cacib vilket innebär att hon nu är vice världsvinnare! Så himla jätteglad över det då hon är både uppfödd, ägd och trimmad av mig :heart

Hennes mamma Nova kom 2:a av 5st veterantikar och blev vice veteranvinnare!

Kan inte vara annat än så himla nöjd med mina fantastiska hundar som älskar utställning och är så himla taggade och visar upp sig så fint!

Wow! Grattis!
Ska du åka till Amsterdam nästa år?
Jag blev lite sugen men känns som ett väldigt stort projekt...
 
Hur ser domare på rakad ruta på benen?
Kayo låg inne med dropp förra veckan efter att han fick diarré, och de rakade en ruta på båda frambenen för att ta blodprover och sätta kanyl.
Alltså ingen karens som stör helgens utställning, men tänker på rakningen..
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras 2017, när jag hade planer på förra kullen, vet jag att vi var flera uppfödare på forumet som hade en tråd om våra kullar. Planerandet...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
14 696
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 145
Senast: Tonto
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 792
Senast: Milosari
·
  • Artikel
Hästnyheter Om mindre än en vecka rids första omgången i årets EM i hoppning i Milano. Fem svenska ekipage är på plats. En som vet hur det känns att...
Svar
0
· Visningar
268
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp