Utställningstråden 2018

Lemmy_mydog.jpg
 
Vi hamnade förresten i tidningen med :o
Felciterade såklart, inte så lite pinsamt! De lyckades få till det så att det låter som att jag valde att leta utomlands för att få tag på en frisk och riktigt fin hund :banghead: Nu blir man nog inte hängd och hatad av de svenska uppfödarna :down: Skrev faktiskt till tidningen och bad de ta bort det... Var bara med på webben så det borde de ju kunna göra...

Var det något konstigt med citatet? Att få en frisk och fin hund är väl inte en konstig anledning att leta utomlands tycker jag. Framförallt inte när det gäller att hitta bättre näshål ;)
 
Var det något konstigt med citatet? Att få en frisk och fin hund är väl inte en konstig anledning att leta utomlands tycker jag. Framförallt inte när det gäller att hitta bättre näshål ;)

Fick lite panik där ett tag bara :o
Vill inte stöta mig med några, speciellt eftersom jag är helt ny i rasen, men ja det var ju egentligen precis därför jag letade utomlands eftersom det inte fanns någon kull i närmsta framtiden där föräldrarna var röntgade för spondylos O_o
Men de var snälla och ändrade i artikeln så det löste sig :)
 
Fick lite panik där ett tag bara :o
Vill inte stöta mig med några, speciellt eftersom jag är helt ny i rasen, men ja det var ju egentligen precis därför jag letade utomlands eftersom det inte fanns någon kull i närmsta framtiden där föräldrarna var röntgade för spondylos O_o
Men de var snälla och ändrade i artikeln så det löste sig :)

Vad skönt! Får man läsa? Blir ju nyfiken :D
 
MyDog
Lördag BIR Valp med HP och superfin kritik :love:
Söndag tvåa med HP. Vi var båda två supertrötta efter en lång dag på lördagen så vi kan inte vara annat än nöjda!
Var också med i rasparaden på lördagen och eftersom vi blev bir så sprang vi i stora finalringen! Nervöst :nailbiting: ingen placering men bra träning.

EXvkQCe.jpg
 
Imorgon är det dags för vår första inofficiella valputställning. Ser framför mig hur valpen kommer hoppa fram på två ben som en känguru i ringen eller tvärvägra gå överhuvudtaget :nailbiting:
Tur att alla är valpar :rofl:
Någon mer som ska till Sollentuna?
 
@Preussen Hur gick det för er? Blev det någon kängurustil?:D
Det gick toppenbra!! :D hon skuttade bara till vid ett tillfälle (då hamnade kopplet under frambenet och jag fick rätta till det) och var förvånansvärt lugn och fokuserad, viftade mycket på svansen inne i ringen. Lugnare än matte var hon definitivt :rofl: Jag är djupt imponerad av valpen! Hon verkade dessutom njuta av atmosfären :love: Fin kritik och HP fick vi, så nu har jag blodad tand ;)
 
Vi ska på ringträning på söndag och sen på inoff den 24/2 tror jag det va.
Jag måste köpa ett uställningskoppel med, jag antar att det är bra att satsa på ett i samma färg som hunden?
 
Vi ska på ringträning på söndag och sen på inoff den 24/2 tror jag det va.
Jag måste köpa ett uställningskoppel med, jag antar att det är bra att satsa på ett i samma färg som hunden?
Ja, halsbandsdelen bör vara så osynlig som möjligt, men det är olika på olika raser, så kolla in vad andra inom rasen använder och ta ett som du och hunden trivs med.
 
Jag vill åka till Tromsö! Men jag är nästan säker på att husse jobbar och så långt fixar jag inte att köra själv än riktigt..har slängt ut en fråga till en kompis så får vi se vad hon säger. Hon sa i somras att hon gärna ville samåka till norge eller finland iaf =)
 
MyDog
Lördag BIR Valp med HP och superfin kritik :love:
Söndag tvåa med HP. Vi var båda två supertrötta efter en lång dag på lördagen så vi kan inte vara annat än nöjda!
Var också med i rasparaden på lördagen och eftersom vi blev bir så sprang vi i stora finalringen! Nervöst :nailbiting: ingen placering men bra träning.

EXvkQCe.jpg

Grattis :D Då var vi inne i finalringen samtidigt på lördagen :D Jag var in med min whippetvalp! Hon blev BIR valp på lördagen och BIM valp på söndagen :love:
 
Imorgon är det dags för vår första inofficiella valputställning. Ser framför mig hur valpen kommer hoppa fram på två ben som en känguru i ringen eller tvärvägra gå överhuvudtaget :nailbiting:
Tur att alla är valpar :rofl:
Någon mer som ska till Sollentuna?

Vi var i Sollentuna i lördags :) Vad har du för valp och hur gick det?
Min whippettik på 7 månader blev BIR (totalt 12 valpar) och BIG 1 (6 raser) och BIS 6 av 9 :love: Dom placerade alla valpar i BIS-finalen även om alla efter placering 4 "på riktigt" blir oplacerade :)
 
Vi var i Sollentuna i lördags :) Vad har du för valp och hur gick det?
Min whippettik på 7 månader blev BIR (totalt 12 valpar) och BIG 1 (6 raser) och BIS 6 av 9 :love: Dom placerade alla valpar i BIS-finalen även om alla efter placering 4 "på riktigt" blir oplacerade :)
Grattis, vad roligt!! :D Hon blev BIR och fick HP, men eftersom vi var enda Kooikern så va det kanske inte så konstigt att vi blev BIR :p Oplacerad i gruppen men jag hade blivit förvånad om hon hade blivit det eftersom hon precis fyllt 4 månader och de flesta andra var 9-12 månader. Hon fick dock bra kritik och det märktes på domaren att han gillade henne :D
 
Jag vill åka till Tromsö! Men jag är nästan säker på att husse jobbar och så långt fixar jag inte att köra själv än riktigt..har slängt ut en fråga till en kompis så får vi se vad hon säger. Hon sa i somras att hon gärna ville samåka till norge eller finland iaf =)
Den i juni? Om lilltjejen är i päls så kan vi samåka du och jag! Visst bor du lite söder ut från mig räknat?
 
Den i juni? Om lilltjejen är i päls så kan vi samåka du och jag! Visst bor du lite söder ut från mig räknat?
Jaaaa! :banana: lite söder om Umeå bor jag!
Måste kolla över hur mycket det kan kosta att åka dit dock, så jag har råd. Men samåker man är ju chansen större för det iaf!
 
  • Gilla
Reactions: Laa

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
9 893
Senast: Bulldoozer
·
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 111
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 494
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 629
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp