Utställningstråden 2018

@bollen__
Jag bor ju i Piteå, så sådan samåkning bör ju funka.
Vi får se framöver och planera :)
Jag såg nu att det är en internationell i Fauske i början på augusti också. Om jag kollar på rätt ställe på maps så ligger det mycket närmre ju! För oss så är det domaren som gav han cert på MyDog! Hm, nu vart det mycket att fundera på :p
 
Jag såg nu att det är en internationell i Fauske i början på augusti också. Om jag kollar på rätt ställe på maps så ligger det mycket närmre ju! För oss så är det domaren som gav han cert på MyDog! Hm, nu vart det mycket att fundera på :p
Ju fler utställningar man kan åka på, ju roligare kan det bli :D
 
En utställningsfråga.. när jag hade hund i Sverige och ville börja ställa ut flr det var kul så började jag med inoff för att träna mig själv och hunden. Tror vi gjorde 2 inoffer som valp och sedan 1 unghund och sen vidare till officiella utställningar unghundsklasser (minns inte att vi gjorde nån officiell valpklass).

Iafl,, inofficiella utställningar såg jag som träning av valp / ny hund inom utställning oavsett ålder...

Så jag blir lite fundersam varför folk fortsätter ställa på inoffer med sina vuxna redan utställningsvana hundar?
Är det för att det är kul?

För resultaten räknas ju ingenstans... väl?
 
En utställningsfråga.. när jag hade hund i Sverige och ville börja ställa ut flr det var kul så började jag med inoff för att träna mig själv och hunden. Tror vi gjorde 2 inoffer som valp och sedan 1 unghund och sen vidare till officiella utställningar unghundsklasser (minns inte att vi gjorde nån officiell valpklass).

Iafl,, inofficiella utställningar såg jag som träning av valp / ny hund inom utställning oavsett ålder...

Så jag blir lite fundersam varför folk fortsätter ställa på inoffer med sina vuxna redan utställningsvana hundar?
Är det för att det är kul?

För resultaten räknas ju ingenstans... väl?
Förmodligen för att de tycker att det är roligt eller behöver träna sin hund. Det kan ju ha hänt något! Eller som jag som behövde träna mig själv. :)
Resultaten reggas inte :)
 
En utställningsfråga.. när jag hade hund i Sverige och ville börja ställa ut flr det var kul så började jag med inoff för att träna mig själv och hunden. Tror vi gjorde 2 inoffer som valp och sedan 1 unghund och sen vidare till officiella utställningar unghundsklasser (minns inte att vi gjorde nån officiell valpklass).

Iafl,, inofficiella utställningar såg jag som träning av valp / ny hund inom utställning oavsett ålder...

Så jag blir lite fundersam varför folk fortsätter ställa på inoffer med sina vuxna redan utställningsvana hundar?
Är det för att det är kul?

För resultaten räknas ju ingenstans... väl?
Vi ställer på både inoff och officiella utställningar. :) Dels för att hålla igång mellan de officiella men också för att (iaf vad vi har upplevt hittills) det är en trevligare ton utställare emellan på inoffare.
 
En utställningsfråga.. när jag hade hund i Sverige och ville börja ställa ut flr det var kul så började jag med inoff för att träna mig själv och hunden. Tror vi gjorde 2 inoffer som valp och sedan 1 unghund och sen vidare till officiella utställningar unghundsklasser (minns inte att vi gjorde nån officiell valpklass).

Iafl,, inofficiella utställningar såg jag som träning av valp / ny hund inom utställning oavsett ålder...

Så jag blir lite fundersam varför folk fortsätter ställa på inoffer med sina vuxna redan utställningsvana hundar?
Är det för att det är kul?

För resultaten räknas ju ingenstans... väl?
För att det är roligt, och för att visa upp att rasen finns. Långtifrån alla vet vad en Griffon är, och kan man få upp intresset hos en framtida köpare så är det inte dumt.
(+ibland är det rätt bra priser på inoff, min mentor har fått in halva årets foder på det sättet)
 
Ja! Jag har 4 säckar foder som grabbarna vunnit. 2 stycken är från officiell i finland, men det är första gången jag fått foder (för BIR) på officiell. De andra två har Sid fått på inoff. Lär inte behöva köpa mer juniorfoder åt honom :angel:
 
En utställningsfråga.. när jag hade hund i Sverige och ville börja ställa ut flr det var kul så började jag med inoff för att träna mig själv och hunden. Tror vi gjorde 2 inoffer som valp och sedan 1 unghund och sen vidare till officiella utställningar unghundsklasser (minns inte att vi gjorde nån officiell valpklass).

Iafl,, inofficiella utställningar såg jag som träning av valp / ny hund inom utställning oavsett ålder...

Så jag blir lite fundersam varför folk fortsätter ställa på inoffer med sina vuxna redan utställningsvana hundar?
Är det för att det är kul?

För resultaten räknas ju ingenstans... väl?

Officiella valpklasser finns inte, alla valpklasser är inofficiella.
Jag kommer ställa min vuxna på de inoff jag anmäler valpen till nu, även om han ställts ut innan skadar det aldrig med extra träning och nu är han inte ställd på ett halvår, så det blir ett bra sätt att komma igång igen på. Jag tränar också mig själv samtidigt, hur jag ska ställa hundarna, röra mig i ringen, vad som funkar osv.
 
Äntligen börjar säsongen snart :D
Har anmält Skalman och även hans lillasyster som jag får låna med mig, till rasklubbens första årliga special i mars :) Ska bli superkul då Skalman bara var 10 månader sist vi var på deras utställning och har vuxit på sig massor sedan dess. Den andra förra året missade vi pga högdräktig tik hemmavid. Så jag längtar :)
 
Tänkte anmäla Fenna till några utställningar men så blir det inte, hon ser ut som en skabbräv just nu. :cautious:
 
  • Gilla
Reactions: Laa
vi är nu anmälda till vår första (inoff) den 24/2, blir till att försöka lära valp att gå ordentligt i koppel kanske :angel: hinner kaaanske gå på en till ringträning men får nog sikta in mig på att öva själv
 
Officiella valpklasser finns inte, alla valpklasser är inofficiella.
Jag kommer ställa min vuxna på de inoff jag anmäler valpen till nu, även om han ställts ut innan skadar det aldrig med extra träning och nu är han inte ställd på ett halvår, så det blir ett bra sätt att komma igång igen på. Jag tränar också mig själv samtidigt, hur jag ska ställa hundarna, röra mig i ringen, vad som funkar osv.

Då är det därför jag inte kunde minnas de :rofl::rofl:

Fr vilken ålder startar officiella?
 
Första officiella klassen är junior, från 9 månaders ålder.

Ahh junior! Så heter det. Kom bara på unghund och öppen klass!
Tror jag kom undan med att min hunds öron inte stod upp tillräckligt bra i junior och unghundsklasser... vidare till öppen klass när han var gammal nog, åkte vi dock ut direkt och då slutade jag ställa ut... hunden är idag 12 eller 13 år, lever fortf med sin familj jag gav honom till när han var 4-5 år :heart
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
8 807
Hundträning Har en 12-veckors schäfervalp som är otroligt stabil och lugn. Både hemma, i stallet, nya miljöer osv. Han håller sig nära mig men är...
Svar
10
· Visningar
1 086
Senast: Stergo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 565
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp