Vaccination

Jessica91

Trådstartare
Köpte min häst den 23/9 2016, han hade då gått över tiden för sin vaccination. Han vaccinerades samma dag jag köpte honom och fick sen spruta nummer två 6 veckor senare. Jag har dock missat att de ska ha en spruta till efter 6 månader. Har bokat tid för den sprutan nu men det blir ca 7 månader imellan. Är det godkänt att tävla då? Vad jag kan läsa mig till så uppfattar jag de som det!
 
För att tävla under SvRF flagg nationellt krävs om de inte ändrat två sprutor med 21-92 dagars mellanrum (A och B vacc) och sedan revaccinering (R) årligen. Så du får tävla om du pratar tävlingar under SvRF :)
 
Köpte min häst den 23/9 2016, han hade då gått över tiden för sin vaccination. Han vaccinerades samma dag jag köpte honom och fick sen spruta nummer två 6 veckor senare. Jag har dock missat att de ska ha en spruta till efter 6 månader. Har bokat tid för den sprutan nu men det blir ca 7 månader imellan. Är det godkänt att tävla då? Vad jag kan läsa mig till så uppfattar jag de som det!

Allt om vaccinationer står i TR. Finns att ladda ner/läsa på förbundets hemsida
 
Helt korrekt att jag inte tävlar internationellt. I dagsläget tävlar jag inte alls men ville vara på den säkra sidan så det inte ställer till det om jag skulle vilja framöver! :)
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
351
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 249
Senast: Sirap
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 122
Senast: super
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
956
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Stora shoppingtråden II
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp