vaccinera mot abortvirus

FJ_

Trådstartare
Mitt sto (nordsvensk brukshäst) är dräktig, går in i 6 månaden nu i november. Jag har inte vaccinerat henne mot abortvirus/herpesvirus eftersom vi har eget stall med två hästar bara, och åker inte iväg på tävlingar. Därför är smittorisken liten så jag valde därför att inte vaccinera. Nu, tråkigt nog så måste jag flytta min häst (separation) till ett stall där jag ska hyra in mig på en boxplats. SÅ.. skulle ni ha vaccinerat? även fast jag vet att det ändå är sent ute att göra det nu..? Stallet vi ska flytta till består av 4 hästar + min egen. Inga tävlingshästar förutom en ponny som i och för sig är konvalescent nu.. Hur hade ni gjort, och vad är det bästa för min häst? Vaccinera eller inte vaccinera?
 
Jag valde att vaccinera mitt sto, vi har en del ponnyer i stallet som tävlar lite så jag kände att det var bäst att göra. För mig landar det på ca 2600 sek för 3 vaccinationer så jag tyckte att det var i förhållandevis lite i jämförelse med allt jag redan lagt ut. :) Jag hade vaccinerat!
 
Jag vaccinerar inte mina.
De bor på en gård utan "trafik" av hästar - där är bara avelshästar eller unghästar.
 
Vi vaccinerar våra, men beror till stor del på att jag själv har två tävlingshästar samt att vi har några inackorderingar. Känns som en relativt "billig" försäkring!
 
Vem är hon dräktig med?

Mitt sto (nordsvensk brukshäst) är dräktig, går in i 6 månaden nu i november. Jag har inte vaccinerat henne mot abortvirus/herpesvirus eftersom vi har eget stall med två hästar bara, och åker inte iväg på tävlingar. Därför är smittorisken liten så jag valde därför att inte vaccinera. Nu, tråkigt nog så måste jag flytta min häst (separation) till ett stall där jag ska hyra in mig på en boxplats. SÅ.. skulle ni ha vaccinerat? även fast jag vet att det ändå är sent ute att göra det nu..? Stallet vi ska flytta till består av 4 hästar + min egen. Inga tävlingshästar förutom en ponny som i och för sig är konvalescent nu.. Hur hade ni gjort, och vad är det bästa för min häst? Vaccinera eller inte vaccinera?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 257
Senast: Whirlie
·
Hästmänniskan Kallhyra? Vad skulle ni anse vara en rimlig summa att betala för en boxplats i ett stall där du sköter allt själv i stort sett? Jag...
2
Svar
23
· Visningar
2 917
Senast: kattan1974
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp