Vad är det egentligen man åtar sig?

ameo

Trådstartare
Moderator
Om man blir ordförande i en förening, vad är det egentligen man då åtar sig?
Har man på något sätt större ansvar som ordförande?
Jo, jag vet vad en ordförande har för uppgifter rent praktiskt, det är mer den juridiska biten jag fiskar efter...
 
Om man blir ordförande i en förening, vad är det egentligen man då åtar sig?
Har man på något sätt större ansvar som ordförande?
Jo, jag vet vad en ordförande har för uppgifter rent praktiskt, det är mer den juridiska biten jag fiskar efter...
Njae...

en ordförande är en del av styrelsen och det finns en väldig massa varianter på hur det sker. En del har ordföranden som någon form av kuttersmycke- en känd person som ska ge glans åt organisationen.

Mest vanligt är väl ändå att ordföranden är den som leder och fördelar arbetet i styrelsearbetet. Vanligt är också att ordföranden är en av firmatecknarna.

I övrigt har ordföranden samma solidariska ansvar som övriga styrelseledamöter; i de fall man inte beviljas ansvarsfrihet t.ex.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 643
Senast: SiZo
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 308
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 123
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Jag är kass i ländryggen, konstaterat med både MR och CT. Och det har blivit sämre sedan senaste undersökningen för 1½ år sedan. 🙄...
Svar
17
· Visningar
2 082
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp