Vad är det för fågel som bajsar på min balkong?

Sasse

Trådstartare
Det är en del svartvitt bajs, och även en del annat från en större fågel. Först tänkte jag harlortar :angel: men jag bor på tredje våningen. Jag tippar på att de större kommer från samma fågelart, men att de har olika matvanor. De här "tollarna" är utspridda över hela balkonggolvet, så antingen har jag haft fågelparty eller så är det någon fågel som har varit på återbesök flera gånger.

Jag bor vid havet och det flyger emellanåt en del måsar i området. Det finns även en del skator, och jag har märkt att skatorna åtminstone sitter på balkongräcket. Men bajsar inte de svartvitt? Det känns märkligt att en skata skulle ha en så sund diet att den bajsar ut det andra i bild. Dem är ju allätare menar jag.

I övrigt undrar jag om någon vet varför fåglar huserar på en balkong? Jag har inte haft något stående på balkongen, så det har inte funnits något att äta eller liknande.


Bilder:

20150225_135724_zps2e88go0u.jpg


20150225_135815_zpskz7hxgrj.jpg


Några funderingar?
 
Ser ut att kunna vara spybollar. Men från vilken fågel det kommer vågar jag inte gissa på.
 
Ah, spybollar! Tänkte överhuvudtaget inte på att det kunde vara det. Kanske svårare att gissa fågelart då :p

@Liran Absolut! Uppdaterar här om svar fås :)
 
Dom trodde det var kaja som varit på besök, med tanke på dieten. Men att det var möjligt med en annan kråkfågel eller kanske mås. :)
 
Det de brukar göra på balkonger annars är häcka. Iaf duvor, hade mycket problem med det då jag bodde högt upp. Grannarna under hade dock största problemen. ;)
 
Om jag avvaktat lite hade jag fått svaret på min egen fråga - kaja. Inga tvivel. Jag har sett den sitta på räcket de senaste dagarna, och nu är den inne på balkongen.

Jag bor överst, så jag antar det finns en risk att den kikar på lämplig häckningsplats... Men inne på balkongen? :cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp