Vad är det för speciellt med Sprenger bett?

Suskiv

Trådstartare
Lokala ridbutiken hade en korg med bett för 25 kr. Råkade ligga ett travbett från sprenger så det fick följa med hem.

Men vad är det för speciellt med dem egentligen? Jag menar nypriset ligger på över tusen spänn på vissa av dem. Jag tycker mitt bett ser ut som vilket vanligt ledat travbett som helst. Bara att det är lite gulare i färgen.
 
Metallen som mundelen är gjorda av - aurigan (stavning och jag, vi är goda vänner..eller..). Smaka på det, och sen på ett vanligt rostfritt, så märker du skillnad. (Ja, jag är lite knäpp - jag har haft de flesta av min hästs bett i munnen nån gång. När de var nya och oanvända av häst ;) )
Utöver det så tycker iaf jag att utformningen av mundelen ofta är mer genomtänkt. Mitt Sprengerbett (WH Ultra, tredelat) har kortare mittstycke än de flesta "vanliga" tredelade bett jag stött på (jag tycker ofta att just mittdelen är lite väl lång).
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 636
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 329
Senast: jemeni
·
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 802
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp