Vad är det för tema på din hästs namn?

Min senaste egna häst hade ett namn som var ihopsatt av mamman och pappans namn vilket blev ett otroligt fult namn som de flesta trodde var något på engelska men det är det inte. När man googlar får man upp motodelar. Helt hopplöst att hitta på ett smeknamn av det också så han fick mest heta Gossen, Gulleponken, Tjockisen eller Lilla gubben. :heart

Vår nuvarande medryttarhäst har ett långt tjusigt engelskt namn som säkert passade bra på tävlingsbanorna (men fick speakern på mer än en tävling att vricka tungan) men vid 24 år ålder passar det extremt vardagliga smeknamnet (tänk Brunte) bättre.
 
När vi inte hade gård fick avkommorna heta tex Camaro Loca då stoets tidigare avkommor
döptes med "namn och" Loca " nu när vi har egen gård så har vi på kallblodets avkommor Hagbys Namn och på halvbloden Namn Af Hagby tex Hagbys Klackefax och Lillamy Af Hagby
 
Jag har döpt mina uppfödningar efter det som är ätbart. Mamman heter Out of Reach, avkommorna heter Out of... och något man äter eller dricker på samna bokstav som hingsten. Jag har hittills Out of... Chocolate, Lemonade, Daim och Wasabi. Vet inte hur jag ska lösa det när det blir en hingst..
när det blir en hingst kan du använda den kvarvarande delen av mammans namn, typ Reach for Chocolate...
 
Den häst jag själv döpt, ett sto fick begynnelsebokstav efter mamma. Jag hade bestämt mig för att en hingst skulle få namn på pappans begynnelsebokstav. Jag ville dessutom få in ett z i namnet. Valde mellan Magnolia och Mimoza och det blev det sistnämnda kallas dock till vardags Mimmi. Mamman var döpt efter ett connemarasto som en vän till uppfödaren hade. Misstänker dock att det stoet var döpt efter mamman i familjen Addams.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp