Vad är det klumpigaste

Förra veckan så såg jag en stig superfin för körning så jag körde ner på denna stig=) stigen gick från bred till smal och en kulle som såg fin ut men mitt på kullen ser jag att det blir bara kulle till vänster och de sluttar ca 1 meter ner till högra kanten...Försent att backa så de var bara att köra och för att inte välta vagnen fick jag hänga över armstödet på ena sidan.
Hästen min hon bara går och bryr sig inte för fem öre att matte där bak håller på och vältas ur vagnen.
Tur som var har jag en sådan lugn häst och vi har tränat på att vicka rockarden så hon får inge pank och väl över kullen så dunsade vagnen ner p å2 hjul igen och sedan var de bara å köra vidare=)

Kunde ha gått illa om man haft en"normal" häst som faktiskt blir rädd eller jag kunde ha skadat mig om jag trillat ut vagnen..

Såååå lärdomen av detta?? ser man en stig så RID den innan och kolla av så det går att köra den också:D
 

Liknande trådar

Äldre Säkert en gammal text iom att 50-öringar finns omnämnt- men ack så aktuell.... "En dag i staden. Jag är sugen på kaffe kände jag en...
Svar
3
· Visningar
1 409
Senast: Mia_R
·
Hästvård Jag behöver hjälp: Hästen min fick en rejäl låsning i hagen och fastnade med höger bakben rakt ut i luften. Den försökte komma ur...
Svar
11
· Visningar
2 974
Hästhantering hej skulle kunna behöva lite hjälp! nu är det så att jag har en 4 årig d-ponny hingst. jag har haft han lite mer än 1 år! jag ska...
Svar
8
· Visningar
1 951
Senast: sanio
·
Trav Var och körde avelsmärren för motions skull i Fredags. Hon lullade på så lugnt och fint. Sedan vänder jag vid hundklubben och möter en...
Svar
12
· Visningar
1 384
Senast: oki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp