Vad är det som härjar nu?

TheRedLightning

Trådstartare
Sett denna statusuppdatering på facebook:

"Jag vet att ingen kommer att se min status, men ibland när jag är uttråkad så går jag till trädgården och täcker mig själv med lera och låtsas jag är en morot."

Vet att jag såg den först på en väns status, såg att en annan vän hade kommenterat på den, sen såg jag exakt samma post på den som hade kommenterat på det första inlägget. Så jag försökte googla och ta reda på vad det rör sig om men hittar ingenting, så frågar här om det är någon som stött på det och vet vad det är frågan om? :confused:
 
Jag
Sett denna statusuppdatering på facebook:

"Jag vet att ingen kommer att se min status, men ibland när jag är uttråkad så går jag till trädgården och täcker mig själv med lera och låtsas jag är en morot."

Vet att jag såg den först på en väns status, såg att en annan vän hade kommenterat på den, sen såg jag exakt samma post på den som hade kommenterat på det första inlägget. Så jag försökte googla och ta reda på vad det rör sig om men hittar ingenting, så frågar här om det är någon som stött på det och vet vad det är frågan om? :confused:
har inte sett det hos mina svenska vänner, men en canadesisk vän skriver så här i en kommentar efter att hon skrivit en status som sa "Don´t fall for the carrot-trap!"

Kommentar: "You will see statuses that say things that don't make sense, when you comment or like them, you get a note that says you have to share a weird status. It's a game! Enough already!
 
Det är väl harmlöst så länge det är "bara trams", men när det ska "uppmärksamma bröstcancer" eller liknande ologiskt kopplat, så lackar jag ur och de som lägger upp sånt hamnar på minuskontot.
Ja verkligen, råkar jag hamna i sådana som jag ser på det en form av kedjebrev så sprider jag aldrig de vidare. Blir så lack när det dyker upp poster om "delar du inte detta så är du en dålig person bla bla bla" eller att man blir uppmanad att gilla/dela något om man t ex har någon uppe i himlen osv.

Nä vill jag dela/gilla något så gör jag det utan att bli uppmanad.
 
Det är väl harmlöst så länge det är "bara trams", men när det ska "uppmärksamma bröstcancer" eller liknande ologiskt kopplat, så lackar jag ur och de som lägger upp sånt hamnar på minuskontot.

Det håller jag med om till fullo. Förstår inte hur ett ynka hjärta ska uppmärksamma bröstcancer. Skulle det uppmärksamma något skulle det väl vara mest logiskt att man uppmärksammar hjärtsjukdomar. Inga bröstcancersjuka personer blir friska av människor kryptiska ":heart" som status.
 
Varning för @Anna s länk! Det är Spam!

Det kom upp en pop up som man inte kommer ifrån utan att tacka ja. Fönstret går inte att stänga osv...
 
Varning för @Anna s länk! Det är Spam!

Det kom upp en pop up som man inte kommer ifrån utan att tacka ja. Fönstret går inte att stänga osv...
Skumt, för när jag går in på sidan så kommer det inte upp någon pop-up för mig. Kör förvisso mozilla och har adblock aktiverat, kanske beror på det? :confused:

Edit:
Provade även i Internet Explorer och Chrome som inte har adblock, kommer fortfarande inte upp någon pop-up hos mig.. :/
 
Skumt, för när jag går in på sidan så kommer det inte upp någon pop-up för mig. Kör förvisso mozilla och har adblock aktiverat, kanske beror på det? :confused:

Edit:
Provade även i Internet Explorer och Chrome som inte har adblock, kommer fortfarande inte upp någon pop-up hos mig.. :/
Det kom upp i min mobil igår. Och den kan jag inte stänga av pga knäpp knapp :( aningens panik.
 
Man får väl iaf se det från den ljusa sidan och vara glad för att det inte var som förr. När man fick kedjebrev hem i den vanliga posten som man skulle skicka vidare till 10 av sina vänner. Skriva brev och frankera och allt :cautious::D
 
Jag har sett sånt där en enda gång på facebook. Man skulle välja mellan tio olika knäppa påståenden och en av mina vänner skrev att han var gravid.

Eftersom jag avskyr sånt men verkligen gillar honom så frågade jag vad *** han höll på med. "Jag veeeet, svarade han desperat, "men han som taggade mig är lite förståndshandikappad så jag ville bara vara snäll".
 
Man får väl iaf se det från den ljusa sidan och vara glad för att det inte var som förr. När man fick kedjebrev hem i den vanliga posten som man skulle skicka vidare till 10 av sina vänner. Skriva brev och frankera och allt :cautious::D
Ja gud ja, skönt att det inte kostar en massa pengar att göra det idag, fast det kanske är en nackdel också att det är så enkelt och gratis att göra det? Hmmm.. :cautious:
 
Hm, det kommer upp någon form av pop-up längst ner på sidan, men den stänger man på vanligt vis. Tror inte att det är någon fara :)
Om det är den lilla svarta rutan med ett kryss längt ner som det syftades på så gick den att stänga ja. :)

10705113_818007154896799_1305407323_n.jpg


1922316_818007171563464_5044300327815171724_n.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 197
Senast: geting
·
Tjatter Goda roller: Bagaren - När hen blir uppäten så orkar inte ulvarna äta nästa natt, det vill säga ingen dör. Byfånen - Som byns fåne har...
41 42 43
Svar
853
· Visningar
22 809
Senast: Kilauea
·
Hundhälsa Behöver lite råd, bolla lite tankar gällande hälta som kom plötsligt. Hältan kom i måndags när jag och Ascot skulle gå ut på promenad...
Svar
8
· Visningar
1 737
Senast: Snurrfian
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 108

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp