Vad är det som tar plats på hårddisken?

SprinkleOfStars

Trådstartare
Någon här som är bra på datorer? Min C: hårddisk är nästan full & jag hittar inte vad det är som verkar ta så enormt mycket plats :confused:
Har tagit bort de program som jag vågar (vill inte råka ta bort nåt så datorn kraschar), rensat bort allt i musik, video- och bildväg som jag inte behöver (tycker jag knappt har nåt kvar), kört diskrensning, antivirus program, Malwarebytes Anti-Malware osv. utan att det blir någon nämnvärd skillnad på diskutrymmet. Datorn varnar konstant för att diskutrymmet på C: håller på och ta slut & en del program vill inte öppna sig pga. att det finns så lite diskutrymme. Nåt måste ju ligga någonstans & ta en massa plats, frågan är bara vad och hur jag hittar det. Något förslag på hur jag ska göra och vad jag sen vågar ta bort? eftersom jag inte är så haj på datorer så är jag jätte rädd att ta bort något som gör att datorn slutar fungera.

Så här ser det ut:


(Stationär dator och gammalt operativsystem men jag & Windows 10 kommer inte överens :cautious:)
 
Fick samma problem fick gå in på dator, c, windows och tömma filen som heter temp där hade det samlats en massa och datorn fungerade sen igen.

Kan inte svara på så mycket mer än detta då jag inte är datorkunnig men min hårddisk blev full trots att jag inte sparat ngt alls på den
 
Hmmm... det var precis nåt sånt här jag funderade över tidigt i morse. Jag kanske ska prova att rensa datorn, har lagt en filjard patienser under semestern.
Tack för tipset!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Min privata dator la av häromdagen. Det gick inte att öppna någon webbläsare eller annat program eller fil. Mitt antivirus fungerade...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: Magiana
·
IT & mobiler Jag behöver hjälp och det är nu. Jag har fått ett virus på datorn som heter HDD Low. Hittade detta info om det och ett...
Svar
5
· Visningar
1 269
Senast: Bylund
·
IT & mobiler När jag besöker en viss hemsida så varnar mitt Avast! för en Trojansk häst och jag kommer inte in på sidan men när jag sedan stänger av...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: Saybia
·
IT & mobiler Helt plötsligt har min dator börjat gå såååå segt och jag som vill att det ska "gå undan" håller på att bli knäpp :angel: Som ett...
Svar
7
· Visningar
1 174
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp