Vad är detta? Noskvalster?

skuggi

Trådstartare
Ja, hunden är pigg och glad, har pratat med veterinär som tycker vi kan avvakta lite. Har inte lyckats visa honom filmen dock. Veterinären tror på noskvalster, jag har väl inte jättemycket erfarenhet av hur det kan låta, men jag tycker inte att det här låter som det..?
Bakgrunden är att ena hunden fnyste och snörvlade plötsligt ett par dagar och blev sen bra, sedan började Neo i slutet av förra veckan, också några dagar och bara lite sådär "jag är lite förkyld"-snörvel.
I lördags var vi på en ganska lång prommis med roliga hundkompisar, man blev väl både lite blöt och kall och trött. På söndagen började det här super-snörvlet(det värsta har jag inte fått på film), det blir så snart han hetsar upp sig eller har gått en stund ute i rask takt.
Jag tänkte att det nog var förkylning, sen började jag fundera på det här med "hosta" och ansträngning... det kan ju typ tyda på problem med hjärtat? (jag veeet att jag målar fan på väggen)

Så, kan ni noskvalsterexperter uttala er om ni också tror att det bara är noskvalster?
 
Det där ser mer ut som utåt-nysningar (noskvalster brukar vara inåtdragningar). Får mig mer att tänka på att hunden fått något litet skräp i snoken. Gräsfrö, grässtrå osv
 
Jag tycker ju också att han mest nyser utåt så att säga, men när det liksom eskalerar lite mer så blir det mer likt noskvalster i att han liksom snorklar både in och ut...
OM det är noskvalster, kan veterinären typ se det då? Eller behandlar man bara?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 808
Senast: Nota
·
F
Hundhälsa Vi har starka misstankar om att det finns noskvalster i flocken. Lasse har sen några dagar tillbaka fått "anfall" av långa...
Svar
13
· Visningar
15 618
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Huvudfrågan är: När passerar man gränsen för att vara tillräckligt sjuk för att det blir nödvändigt att gå till läkaren? (ringer man...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 519
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Hej! Vår hund, 12 år gammal, har börjat hosta. Det är en lite hes-aktig hosta, och ibland kan det låta som att hon får upp nånting i...
Svar
14
· Visningar
11 025

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp