Vad är detta?

Fritidsryttare

Trådstartare
Det ploppade upp en annons om det här, L.I.F.E. (Living Information Forms Energy). På hemsidan beskris det så här, citat: "kvantmedicinskt balanserings instrument". Jag var tvungen att gå in på hemsidan och läsa och förstod verkligen inte vad det här gick ut på mer än att man mäter obalanser i kroppen typ och att det används av veterinärer, homeopater, osteopater osv över hela Europa och världen. Kort sagt, är det helt vanlig homeopati?

Någon som vet mer? Alla mina varningsklockor ringer, men jag inser att jag kan ha missat något helt revolutionerande? :D
 
Bara det där gör ju att bullshit-klockorna börjar ringa :p
Haha skojar du, jag satt som ett frågetecken när det ploppade upp i mitt Facebook-flöde och kände att det lät alldeles för konstigt för att inte kolla upp. Kan inte säga att jag blev klokare av att läsa hemsidan där de hänvisar till nån fantastisk studie (som man sedan inte länkar till...).
 
Haha skojar du, jag satt som ett frågetecken när det ploppade upp i mitt Facebook-flöde och kände att det lät alldeles för konstigt för att inte kolla upp. Kan inte säga att jag blev klokare av att läsa hemsidan där de hänvisar till nån fantastisk studie (som man sedan inte länkar till...).

Studier kan vem som helst göra på vad som helst och sedan presentera ett önskat resultat. Dvs. du kan motivera vad skit som helst med "studier". Ungefär så.
 
Referenserna består av några fall där de har botat diverse åkommor. Inga vetenskapliga källor eller så. Jag bildade mig en uppfattning tämligen omgående men vill inte vara den som är den och tänkte att nån kanske är insatt och kan berätta mer och på så sätt omvända min något skeptiska inställning. Därav min trådstart.:D
 
Studier kan vem som helst göra på vad som helst och sedan presentera ett önskat resultat. Dvs. du kan motivera vad skit som helst med "studier". Ungefär så.
Ungefär så ;) Resonerar precis som dig för övrigt, men blev nyfiken vad det var då det lät så "utspejsat" att jag knappt fattade vad det gick ut på :D
 
Referenserna består av några fall där de har botat diverse åkommor. Inga vetenskapliga källor eller så. Jag bildade mig en uppfattning tämligen omgående men vill inte vara den som är den och tänkte att nån kanske är insatt och kan berätta mer och på så sätt omvända min något skeptiska inställning. Därav min trådstart.:D

Tycker din skeptiska inställning verkar väldigt sund ;)
 
Amatörmässig hemsida - Check
Särskrivningar - Check
Hänvisar till ISO-certifikat som garanti för att produkten fungerar - Check
Försöker förklara produkten med kvantmekanik - Check
Påståenden om att metoden har använts genom historien - Check

Kvacksalverimätaren slår i taket. Och då har jag inte ens nämnt delfinerna...
 
Amatörmässig hemsida - Check
Särskrivningar - Check
Hänvisar till ISO-certifikat som garanti för att produkten fungerar - Check
Försöker förklara produkten med kvantmekanik - Check
Påståenden om att metoden har använts genom historien - Check

Kvacksalverimätaren slår i taket. Och då har jag inte ens nämnt delfinerna...
Jag för min del älskar att de har noll källor som kan verifiera det som skrivs. Det är ju rätt tunga grejor de drar upp på sidan, speciellt den omfattande studien på 53 sidor som omnämns skulle vara intressant att läsa.;)
 
Det verkar onekligen gå att tjäna pengar på metoden. Den dök upp som ett erbjudande på min Facebook att man kunde vinna en rabatt-check på typ 1500:-!
1500:- och då fick jag uppfattningen av att det inte ens täckte hela behandlingskostnaden. :nailbiting: Oroväckande många svar hade trillat in från hugade intressenter...
 
Det verkar onekligen gå att tjäna pengar på metoden. Den dök upp som ett erbjudande på min Facebook att man kunde vinna en rabatt-check på typ 1500:-!
1500:- och då fick jag uppfattningen av att det inte ens täckte hela behandlingskostnaden. :nailbiting: Oroväckande många svar hade trillat in från hugade intressenter...

Påminner om en annons med mental kiropraktik. Snacka om tankekraft! :angel: Men där var det också oroväckande många intresserade bland kommentarerna :nailbiting:
 
Jaha, det heter "kvantmedicinskt balanserings instrument" nuförtiden. En tid var det "frekvensterapi"... Då (orkar inte läsa deras text nu) innehöll förklaringen en massa fina vetenskapliga termer, men det framgick tydligt att den som skrivit texten inte hade ett hum om vad termerna betydde...
 
Jaha, det heter "kvantmedicinskt balanserings instrument" nuförtiden. En tid var det "frekvensterapi"... Då (orkar inte läsa deras text nu) innehöll förklaringen en massa fina vetenskapliga termer, men det framgick tydligt att den som skrivit texten inte hade ett hum om vad termerna betydde...
Haha kanske är samma person för det verkar inte som att författaren till denna texten har bättre koll :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp