Vad är ditt guilty pleasure för tillfället?

purity_666

Trådstartare
Ursäkta engelskan men kom inte på något klockrent uttryck som innebär samma sak.

Hursomhelst. Jag är nyfiken på vad ni hittar på, lite sådär i halvsmyg, som ni inte direkt skyltar med. Lite som skämssamlingen bland musik, men det här är ett beteende. Kanske smygäter ni McDonalds varje dag trots att ni högt uttalat ert ogillande om dom. Kanske älskar ni i hemlighet en riktigt urdålig serie? Ja.. guilty pleasure helt enkelt.

Jag kom att tänka på det då jag själv fått det på sistone. Jag har fastnat i "vi som väntar barn, vår/sommar/höst/vinter- föräldrar trådar.
Varför är det konstigt? Jo för att jag inte en enda dag i mitt 35-åriga liv haft en längtan efter barn eller att vara gravid. Jag gillar inte barn och tycker bebisar är läskiga.
Ändå fascineras jag av att läsa om krämpor och vedermödor, lycka och elände. Allt som händer med kroppen under graviditeten, förlossningsberättelser och första veckorna därefter. Sen försvinner intresset. Bebispratet är ointressant, det är grejen innan som är spännande.

Så det är min grej just nu. Vilken är din?
 
"I never feel guilty about pleasure" är mitt vanliga motto..
Men jag har en grej jag gör just nu som får mig att skämmas medans jag gör det.. Jag cyberstalkar en kille jag är intresserad av..! Känner mig som en 12-årig fangirl! Är nog inne på hans facebook iaf ett par gånger om dagen och trånar och dregglar över bilder. ÅÅÅH SKÄMSKUDDE! Känner mig otroligt patetisk. Jag lyssnar även på en playlist med låtar som han har med i sina filmer han gjort. Som jag för övrigt har kollat på för många gånger.. Som "tur" är så verkar han inte ha instagram. Jag har kollat. Såklart. :banghead:

Haha, usch. Jag får nästan ångest bara av att skriva det.. men :love: Det kanske inte ens är ett guilty pleasure. Det är endast förnedrande och en smula läskigt.. :D

SKÄMSKUDDE :arghh::arghh::arghh::arghh:
 
Jag kom på ett till! Sockerkakssmet.. :d
Det är iaf ett riktigt guilty pleasure för jag kan verkligen känna att jag får både hål i tänderna och bli tjock men det är ju SÅ GOTT!! Och ja, jag kan blanda ihop lite i en mugg ibland oc äta med sked.. :arghh::o
 
En riktig guilty pleasure för mig är att de få ggr jag är inne på Shell/7/11 så lägger jag alldeles för mkt pengar på en brownie...! Men den är ju sååååå god!
 
Chokladflingor. Helt klart. Sådana där som bara är tänkta för att sockerchocka små barn alldeles för tidigt på morgonen, och som säkert en gång i tiden har kommit med en plastleksak av något slag. De gömmer jag i garderoben, så att ingen ska se, och så att jag själv inte ska bli för sugen för ofta.

Sedan har jag fastnat för lite olika sorters musik som nog inte anses vara helt socialt accepterad när man är 23 år gammal som jag... Malena Ernman, Diana Krall, Simply Red och sådär.

Och så har jag fastnat lite för skräp-tv såsom Dinner Date, Take me Out och First Dates...:o
 
Chokladflingor. Helt klart. Sådana där som bara är tänkta för att sockerchocka små barn alldeles för tidigt på morgonen, och som säkert en gång i tiden har kommit med en plastleksak av något slag. De gömmer jag i garderoben, så att ingen ska se, och så att jag själv inte ska bli för sugen för ofta.

Sedan har jag fastnat för lite olika sorters musik som nog inte anses vara helt socialt accepterad när man är 23 år gammal som jag... Malena Ernman, Diana Krall, Simply Red och sådär.

Och så har jag fastnat lite för skräp-tv såsom Dinner Date, Take me Out och First Dates...:o
Åh garderoben t.o.m. Jag brukade smygäta i bilen på vägen hem från jobbet när jag var sambo, så han inte skulle se all godis jag åt *s*
 
Ursäkta engelskan men kom inte på något klockrent uttryck som innebär samma sak.

Hursomhelst. Jag är nyfiken på vad ni hittar på, lite sådär i halvsmyg, som ni inte direkt skyltar med. Lite som skämssamlingen bland musik, men det här är ett beteende. Kanske smygäter ni McDonalds varje dag trots att ni högt uttalat ert ogillande om dom. Kanske älskar ni i hemlighet en riktigt urdålig serie? Ja.. guilty pleasure helt enkelt.

Jag kom att tänka på det då jag själv fått det på sistone. Jag har fastnat i "vi som väntar barn, vår/sommar/höst/vinter- föräldrar trådar.
Varför är det konstigt? Jo för att jag inte en enda dag i mitt 35-åriga liv haft en längtan efter barn eller att vara gravid. Jag gillar inte barn och tycker bebisar är läskiga.
Ändå fascineras jag av att läsa om krämpor och vedermödor, lycka och elände. Allt som händer med kroppen under graviditeten, förlossningsberättelser och första veckorna därefter. Sen försvinner intresset. Bebispratet är ointressant, det är grejen innan som är spännande.

Så det är min grej just nu. Vilken är din?


Jag äter rostade, saltade spanska mandlar med rosmarin till frukost plus några turkisk peppar men om någon frågar äter jag yoghurt.
Jag älskar fiskbullar i currysås, och äter antingen det eller popcorn och rödvin till middag så fort sambon är borta.
 
Dricka bubbelte och äta apelsin när jag badar, tända ljus och mörkt är också ett måste när jag badar.

Är även inne i en jag äter wasabi på allt period igen, på smörgås, i maten, på osten, på skeden :love:
 
Just nu: cheeseburgare från McD. Har hoppat över frukost eller lunch minst 2-3 gånger förra veckan bara för att kunna svänga förbi donken på vägen till stallet och köpa mig en cheeseburgare.
Så sliskiga men ändå såå goda. :o

Vardagligt skämsnöje under vinterhalvåret är lååånga varma duschar. :heart
 
Det här är riktigt pinsamt :o Jag lyssnar på isfolket på storytel. Passionerat. Jag gillar serien, trots dess intellektuella brist, trots att den är urfånig och inte genussäkrad. Den bryter mot allt jag gillar, ändå längtar jag som en tok efter nästa bok i serien. :angel:

Åsen blire ju godis i bilen etc etc åsså där.
 
Jag höll på att skriva att jag inte bryr mig om vad andra tycker alls men....

Får jag tråkigt (eller vill undvika att plugga) läser jag massa skräp på flashback eller college humor samt scrollar i min tumblr-feed till förbannelse. Frågar någon vad jag gör så "slösurfar" jag bara, haha. :p
 
Jag älskar rå köttfärs. Ja, jag veet att det kan vara bakterier, men jag har ärligt talat ätit rå köttfärs då och då i ca 30 år och aldrig drabbats av en magsjuka som kan härröras till mitt köttfärsnallande. Jag nallar ett antal stora tuggor; ibland naturell, ibland pepprar och saltar jag lite på dem och äter som det är. Varje gång jag gör något med köttfärs.

Förr om åren var jag ibland seriös och köpte t ex lövbiff som jag själv hackade och gjorde råbiff av (med äggula, rå lök och kapris).

Jag kan dessutom äta smörklickar; alltså inte margarin utan riktigt smör. Som det är, direkt ur kylen.

Annars köper jag godis ibland i bilen i hemlighet när jag kör själv. Oftast salt och blandat som jag äter upp på nolltid.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp