Vad är syftet/meningen

Meggan

Trådstartare
Ja kan någon förklara syftet/meningen med dessa stöd de drabbade av cancer genom att lägga upp ett hjärta i din facbookstatus och tala inte om för killar/män vad det står för håll det hemligt så de undrar??? Alltså är det inte vettigare att skänka en slant till cancerhjälpen eller liknande? På vilket sätt stödjer detta cancerdrabbade jag fattar inte?
 
hahahaha jag fattar inte heller!

öppet och stolt stödjare av Parkinson Fonden, det hjälper lite mer än vad FB hjärtan gör :D
 
jag vägrar det där som jag anser ....tramset.

jag stöder cancerfonden med både rena donationer och inköp av deras produkter. Några jävla hjärtan eller annat skit kommer inte på min fejjanstatus
 
Det är fullständigt idiotiskt så jag la ut direkt vid första upp ploppande meddelande att dylikt trams går jag inte med på och uppmanar istället att skänka pengar direkt till organisationer så som cancerfonden.... Självklart är det någon som vill "försvara" med att det är roligt och det ena utesluter inte det andra... Varvid jag funderar på att kontra med att jag ser inte det roliga med hjärtan när det handlar om allvarliga saker som cancer och jag förstår överhuvudtaget inte anledning till varför det bara ska innefatta kvinnor, männen är minst lika påverkade när deras mammor, systrar, fruar och döttrar drabbas.
 
Det är fullständigt idiotiskt så jag la ut direkt vid första upp ploppande meddelande att dylikt trams går jag inte med på och uppmanar istället att skänka pengar direkt till organisationer så som cancerfonden.... Självklart är det någon som vill "försvara" med att det är roligt och det ena utesluter inte det andra... Varvid jag funderar på att kontra med att jag ser inte det roliga med hjärtan när det handlar om allvarliga saker som cancer och jag förstår överhuvudtaget inte anledning till varför det bara ska innefatta kvinnor, männen är minst lika påverkade när deras mammor, systrar, fruar och döttrar drabbas.
Ja, frågan är ju liksom varför man överhuvudtaget ska hålla det hemligt för män??
Dessutom kan även män få bröstcancer...
 
Det är rent larv och det skulle aldrig falla mig in att sätta några hjärtan på FB. Däremot skänker jag pengar till cancerfonden då och då. Det känns mycket vettigare.

Ishinkarna ser jag faktiskt en poäng med och det är att det faktiskt drar in pengar till forskningen.
 
Har inte sett någon av mina vänner lägga upp hjärtan tack och lov - däremot flera som har lagt upp PG-nummer till några olika cancerfonder som protest mot hjärtana. Så jag tror att hjärtana fyller en enda funktion just nu, nämligen att folk blir så irriterade av dem att de skänker pengar på riktigt i stället.
 
Ja kan någon förklara syftet/meningen med dessa stöd de drabbade av cancer genom att lägga upp ett hjärta i din facbookstatus och tala inte om för killar/män vad det står för håll det hemligt så de undrar??? Alltså är det inte vettigare att skänka en slant till cancerhjälpen eller liknande? På vilket sätt stödjer detta cancerdrabbade jag fattar inte?
Min mamma la precis upp ett hjärta så jag antar att det är kopplat till cancergrejen? Kanske är det stöttande för dem i hennes bekantskapskrets som har cancer just nu att se att hon tänker på dem?
Mamma är medlem i varenda jäkla stöd/forskning/räddnings/etc-organisation som finns och skänker pengar till dem alla så jag unnar henne verkligen att klistra in vad hon nu vill i sin facebookstatus :), hon har "täckning" för det.
 
Det bedrövliga är ju att man dessutom blir anklagad för att inte bry sig om man låter bli att lägga ut det där j***a hjärtat (eller vad det nu kan vara).
Jag brukar då kontra med att jag förlorat båda mina föräldrar i snabbväxande cancer och har en make som är opererad och friskförklarad, så nog sjutton bryr jag mig. Men inte på det sättet att jag sprider larviga statusar på facebook...
 
Det bedrövliga är ju att man dessutom blir anklagad för att inte bry sig om man låter bli att lägga ut det där j***a hjärtat (eller vad det nu kan vara).
Jag brukar då kontra med att jag förlorat båda mina föräldrar i snabbväxande cancer och har en make som är opererad och friskförklarad, så nog sjutton bryr jag mig. Men inte på det sättet att jag sprider larviga statusar på facebook...
Det har ingen vågat skriva till mig... Men det kan ha med att göra att jag har haft cancer och det är nog alla på min FB sida väldigt medvetna om... :angel: Och antagligen en av anledningarna till att jag tycker att det är fullständigt trams! Det jag kan tycka är positivt med ALS driven är att den är väldigt påtaglig och dessutom utmanar folk att stötta forskningen. :heart förstår ingen som inte är insatt och ger alltså ingen som helst intäkt till forskningen.
 
Ja kan någon förklara syftet/meningen med dessa stöd de drabbade av cancer genom att lägga upp ett hjärta i din facbookstatus och tala inte om för killar/män vad det står för håll det hemligt så de undrar??? Alltså är det inte vettigare att skänka en slant till cancerhjälpen eller liknande? På vilket sätt stödjer detta cancerdrabbade jag fattar inte?

För att visa hur "god" man är :devil: ?

Fullkomligt avskyr sådant. Det gör ingen nytta, men människor har ändå en tendens att tycka att de är så himla viktiga och att det är hemskt när man inte vill vara med. Vill man stödja så skänk pengar och supporta människor som har drabbats istället.

Och det där tramset om att män inte ska få veta! Det ger liksom en aura av mysig kvinnogemenskap kring det hela :banghead:. Jaha. Och alla män som lever med en drabbad kvinna då? Det här är liksom ingen mysig liten lek :wtf:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
13 699
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
72 634
Senast: Mineur
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 358

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp