Vad betala för inridningshjälp?

Welshtanten

Trådstartare
Jag har hittat en duktig tjej som ska hjälpa till att rida in mitt 4-åriga welshsto, B-ponny. Det handlar endast om ridning och jag kommer att transportera min ponny till ridhuset där hon har sin egen ponny uppstallad. Jag själv är för stor och mina barn för mkt nybörjare. De skrittar henne i skogen, Jag arbetar henne från marken i töm, miljötränar och håller på att köra in henne. Vad är rimligt att betala per pass? Kommer att bli 1-2 ggr/vecka under hösten.
 
Det är en duktig 13-åring som tävlar LA dressyr med sin egen ponny som hon ridit in själv. Hon gör det av eget intresse helt privat.
 
Ja med min hjälp, samt hennes mammas (hon tävlar PSG). Det handlar inte om någon lön. Jag vill ge henne betalt för hennes tid.
 
Ja med min hjälp, samt hennes mammas (hon tävlar PSG). Det handlar inte om någon lön. Jag vill ge henne betalt för hennes tid.

Tänk på hur det blir med försäkring också om något händer, det är ju trots allt en unghäst och en ung tjej även om hon får hjälp. Om någon får betalt för att rida in en häst så gäller de flesta vanliga olycksfallsförsäkringar inte för eventuell skada i samband med olycka. Ska mamman också ha betalt när hon hjälper till med inridningen?
 
Tänk på hur det blir med försäkring också om något händer, det är ju trots allt en unghäst och en ung tjej även om hon får hjälp. Om någon får betalt för att rida in en häst så gäller de flesta vanliga olycksfallsförsäkringar inte för eventuell skada i samband med olycka. Ska mamman också ha betalt när hon hjälper till med inridningen?
Tack! Det var en bra tanke. Ska kolla upp detta. Hon kommer imorgon för att provrida. Nej, mamman tar/får inte betalt.
 
Du kan ju inte som du skriver ge henne lön då det inte är lagligt att låta en 13 åring utföra ett farligt arbete... Så det Har du ju koll på :)
 

Liknande trådar

Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
3 902
Senast: Pyrran
·
Hästhantering Hej Vi har nyligen köpt en B-ponny till vår 10-åring. Det är hennes första ponny men det är familjens femte häst. Denna 13-åriga Welsh...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
10 411
Senast: Oknytt
·
Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
12 960
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 750
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp