Vad betalar ni för skoning?

the_connemara

Trådstartare
Ja, vad betalar ni?

Vad för typ av skoning inkl verkning?
Inkl skor osv?
Inkl resa?
Inkl moms?
Ev extra tillägg/inkl extra grejer?
Var i Sverige finns ni?
Ev rabatt?

Betalar 1100 kr.
Helskoning inkl verkning, skor, resa, moms. Skåne ingen mängdrabatt.
 
vad har du för krav på din hovis vad gäller erfarenhet,utbildning och främst inom vilket närområde till dig är avgörande vad gäller reseersättning?
 
1000, helskoning inkl skor, verkning, moms osv. Blir lite dyrare på vintern med sulor osv. I Gävle området.

Byter dock hovslagare nu och har en annan som kommer ut om någon vecka. Vet inte hur priset förändras.
 
Jag betalar 1 600,-
Helskoning inkl. verkning, resa 250,-, journalföring 40,-
Godkänd enl JBV, Hovslagarmästare. NV Skåne.
 
1200kr
Helskoning med natural balance skor (kostar lika mycket oavsett vilka skor han slår på dock.)
Inkl allt från framkörning till tappsko.
skåne.
Ingen rabatt
sulor kostar extra.

Är väldigt nöjd med min hovslagare och är bara glad så länge han står ut med min häst ^_^.
Hästen älskar honom, åtminstone om man jämför med hur hon behandlat andra hovslagare :).
 
vad har du för krav på din hovis vad gäller erfarenhet,utbildning och främst inom vilket närområde till dig är avgörande vad gäller reseersättning?

Visst, lägg till utbildning!
Vad har era hovslagare för utbildning?
Jag har dålig koll men min är typ första årskullen från Flyinge, ej godkänd av JBV men funderar på fixa det för enkelhetens skull.

Övrigt är inte intressant för mig i denna tråd coari då jag bara vill få ett hum om hur priserna ligger. Försöker få min hovis o inse sin skicklighet o se till o ta betalt för den oxå!

Rek för nyutexade i Flyinge i år är tydligen o ta 1100 kr.
 
1150 totalt för en rundskoning. Bor i Östergötland Norrköping och priset är marknadsmässigt vad det kostar här , ligger mellan 11 och 1200. Har utbildad rutinerad hovslagare, ej JBV listad.
 
Skor på klinik i Stockholm , hovis godkänd av jbv med många extra utbildningar & meriter i bagaget.
1250kr inkl skor & moms.
 
Vi betalar 1000kr och då är för allt skor, verkning,moms framkörning.
Godkänd av jbv, tycker det är viktigt att välja hovis som har hela utbildningen.
Det blir dyrare på vintertid med sulorna.
 
Hej!

Skor på klinik kostar 2500 var 6e vecka. Vanliga skor, inget fancy längre:-). Hovslagaren har vunnit SM och NM ett par gånger, men finns inte på hovslagarförbundets sida, jag vågar gissa att han har rejält med utbildning :-). Min häst kan han sko iaf och det är det många som inte lyckats med:-).

Jo just det, det blir såklart närmare 3000/skoning med släphyra plus sen en dags missade inkomster blir nån 1000 till.

/L
 
1750 norska, han har 45 min resväg. Jag tycker det är dyrt... Men det är svårt att hitta någon som skor bra.
 
Jag har mina barfota visserligen men det kostar nu 300 kr/verkning och 1500 för resan.
Förut kostade det (hos gamla hovslagaren) 600kr för verkning och 1100 för skoning tror jag.
Vet inte hur utbildad min nuvarande är men han är riktigt skicklig och det räcker för mig:)
 
Senaste skoningen gick på strax under 1700. Då har pållan svetsade ringskor. Överrullningsskor som hovslagare själv svetsar. Det håller min häst besvärsfri så det får kosta. Hon har små strålbensförändringar och en besvärlig hovspricka. Innan denna sorts sko så var hon halt ett år. Jag får kvitto och hovis journalför.
 
vad har du för krav på din hovis vad gäller erfarenhet,utbildning och främst inom vilket närområde till dig är avgörande vad gäller reseersättning?


Coari. Du får förresten gärna svara vad du tar (om du är verksam hovslagare?) o skriva lite om vad det egentligen kostar, vad som är ett rimligt pris att försörja sig på osv.
 
Helskoning 800:-
Halvskoning 500:-
Verkning 200:-

Världens bästa hovslagare och jag är så himla nöjd, hade mer än gärna betalat det dubbla men han vill inte ha mer :eek: Västmanland.
 
Ja, vad betalar ni?

Vad för typ av skoning inkl verkning?
Inkl skor osv?
Inkl resa?
Inkl moms?
Ev extra tillägg/inkl extra grejer?
Var i Sverige finns ni?
Ev rabatt?

Betalar 1100 kr.
Helskoning inkl verkning, skor, resa, moms. Skåne ingen mängdrabatt.

Här ligger de utbildade Hovslagarna väldigt lika i pris.

Helskoning 1200 kr inkl material
Verkning 400 kr
Halvskoning 800 kr inkl material

Min tar inget extra i resa utan det ingår, andra tar resa (100-200 kr)

Dålig koll på priset för saker som tillkommer (brodd, sulor osv) då jag sällan köper det av hovslagaren. Förra tog 300 kr extra/par för ringskorillverkning (svetsa på tvärslå) dock.

Glömde: Alla priser såklart inkl moms och med kvitto.

Senaste är utbildad i Skara inkl tilläggsutbildning. Gesällbrev och gdk av JSV. Förra också godkänd av JSV, hade alla utbildningsblocken men minns inte var han är utbildad. Tredje jag använt, samma pris som övriga förutom att jag fick tjata om kvittot, lärlingsutbildad av hovslagarmäster, gdk av JSV
 
Jag betalar 1200:- inkl moms: helskoning (varmskoning, inkl material) + verkning.
50:- i fakturaavgift.
Inget extra tillägg för resan.
Utbildad hovslagare m gesällbrev, godkänd av Jordbruksverket. Värd vartenda öre - skor bra och hästen står som ett ljus.

Tillkommer vintertid:
Snösulor: 125:-/par.
Borrning av broddhål: 100:- totalt (4st hål/sko).
Broddar: 10:-/st.
 
Jag betalar 1500 kr inkl moms. Helskoning inkl verkning, skor, vid behov brodd + snösulor, resa. Samma pris året runt. Hovslagare med 25 års erfarenhet, gesällbrev och givetvis kvitto, dvs en rödlistat art av hovslagare här i Norrbotten där jag bor. Värt varenda krona.
Stallkompisar betalar 400-500 kr för en skopåspikare och ja, det är skillnad på min hästs och deras hästars fötter...
 
Jag betalar 1100kr per helskoning allt som allt. Blir lite mer på vintern om det är sulor och broddar med.

Jag bor i Västra Götaland. Min hovslagare bor ca 3mil bort från mig och tar 80kr för resan (ingår i de 1100kr)

Min hovslagare är utbildad vid hovslagarskolan i Skara. Han varmskor. Och är väldigt duktig och trevlig mot både mig och hästen :).
 

Liknande trådar

Hemmet Jag vet inte om jag ska betala det här eller bestrida Offert Vi har härmed nöjet att offerera badrum enligt besök Pris badrum...
2
Svar
25
· Visningar
2 869
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 455
Senast: Paddington
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 898
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Försöker läsa mig upp och tycker sånt här är kul och interessant, men känns klokt att bolla lite med andra som har mera erfarenhet i...
2
Svar
35
· Visningar
2 850
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp