Vad betyder dessa förkortningar ?

Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

hahaha, jag älskar den :rofl: sen finns de nån sån med, fast det betyder att man rullar av stolen för att man skrattar så mycket :p

Rotfl - Roll on the floor laughing
:rofl:-smileyn skrivs ju "rofl"...

*KL

Min största utmaning är den här: N1.

Nummer ett, den/det bästa, kanske?
N + *upphöjt o med streck under* betyder ju nummer iaf (i alla fall:))...
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

Jag brukar hitta på egna. Som tex SFS som betyder "stor fet smäll"! Fast jag använder dem mest när man pratar med kompisar som vet vad det betyder.:D I betydelsen "han/hon förtjänar en SFS".

Sedan finns det den "berömda" EDA vilket betyder "er det autentisk" vilket kommer av en dansk medeltidare som var skittyken på en medeltidsmarknad och gick och fingrade på folks saker och kläder och frågade med ogillande ton- "er det autentisk?".

Varpa jag och polarna omgående startade en informell EDA klubb. Vi brukar säga "er det autentisk?" om knäppa saker och sedan skrattar vi så vi håller på att dö!

:rofl:
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

Jag frågade lillebror och han sa att han och hans polare använder N1 för att skriva Nice One. Men ibland bara för nice. :)
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

Oh my, makes so much sense! Tack!

(för jag har faktiskt frågat personen som skriver det titt som tätt men får bara det här till svar --> Ha ha O_o )
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

*kl*

Vad betyder: Edit

Har sett att en del skriver ¨Edit¨ här på buke men har verkligen ingen aning om vad det betyder :P
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

Jag skriver Edit när jag redigerat mitt inlägg :)
(det är alltså det engelska Edit och inte namnet Edit :D)
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

Tack så mkt till er båda :) Då har jag iaf lärt mig ngt nytt idag
:D ;)
 
Sv: Vad betyder dessa förkortningar ?

IRL använder jag ofta det betyder In real life:bump::banana:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 477
Senast: Lobelia
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 998
Senast: Dentaku
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 569
  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
6
· Visningar
1 147

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp