Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Vad använde du för färs?
Den här :)
e61ecddb9fc6c.jpg
 
@Heulwen Men, vad tråkigt! Vi åt iaf ugnsrostad potatis, rotselleri, kålrot och palsternacka med Anammas pulled vego och hemmagjord tzatziki. Rödvin till. Mums.
Igår åt jag hemmagjorda sojafärsbiffar med samma tillbehör, nam nam. Idag blir de likadana biffar men med rödbetor också till och utan tzatziki eftersom jag gjorde slut på vitlöken igår brööööl! ^^

@bollen__ Haha, score!

//r
 
Har i dagarna provat på både Nötfalafel från Ekko Gourmet och Schnitzlar från Fry's Family och båda skulle jag verkligen kunna rekommendera. Dessa har ätits tillsammans med antingen rödbets-strips eller bulgur och tzatsiki!
 
Pasta med en sås som det var krossade tomater, lök, majs, babyspenat och kidneybönor. Såsen blev magiskt god
Jag tror jag kryddade med en buljongtärning, herbes the Provencal, salt, svartpeppar, vitlök och lite chili
 
Tacopaj blir det idag. Blandade lite mellan två olika recept jag hittade, lite mer ost, lite mindre havrefraiche, lade på majs och tomater också då det inte var med.
 
Gjorde en i vårt tycke otroligt god vegetarisk gryta, med svarta belugalinser, Kokos och linscurry heter den (recept).

Jag gjorde den den här gången i vanlig kastrull på spisen. Recept för det längst ned på sidan med receptet.
 
@tgd Åh, det lät gott! @Heulwen Det med, recept? :)

Jag håller just nu på med en egenkomponerad indisk gryta med vitlök, sambal oelek, tomat, riven morot och röda linser i. Kryddar med salt, peppar, garam masala, koriander, färsk lime, ingefära och kardemumma. Kokar jasminris till o så lite tomat o gurka vid sidan om. Funderar på rosévin till faktiskt... enda vinet jag har hemma... men det skulle kunna funka kanske? Annars blir det vatten med lime i :) Hoppas det ska bli gott!

//r
 
@tgd Åh, det lät gott! @Heulwen Det med, recept? :)

Jag håller just nu på med en egenkomponerad indisk gryta med vitlök, sambal oelek, tomat, riven morot och röda linser i. Kryddar med salt, peppar, garam masala, koriander, färsk lime, ingefära och kardemumma. Kokar jasminris till o så lite tomat o gurka vid sidan om. Funderar på rosévin till faktiskt... enda vinet jag har hemma... men det skulle kunna funka kanske? Annars blir det vatten med lime i :) Hoppas det ska bli gott!

//r

http://www.vardag.nu/middagstips-spenatplattar/

Ditt låter spännande!
 
Var så sugen på någon slags husmanskost i början av veckan, vilket är sånt jag typ aldrig äter. Resulterade i att jag senaste dagarna till både lunch och middag ätit kokt potatis, gräddsås, massa stekt lök, sallad och först (köpta) svampbollar + ugnsrostad broccoli, sen (köpta) vegbullar + brysselkål. Sjukt gott, ffa sallad med sås. :d Men nu vill jag inte äta något liknande på ett år eller två. :D
 
Var så sugen på någon slags husmanskost i början av veckan, vilket är sånt jag typ aldrig äter. Resulterade i att jag senaste dagarna till både lunch och middag ätit kokt potatis, gräddsås, massa stekt lök, sallad och först (köpta) svampbollar + ugnsrostad broccoli, sen (köpta) vegbullar + brysselkål. Sjukt gott, ffa sallad med sås. :d Men nu vill jag inte äta något liknande på ett år eller två. :D
Svampbollar?
 
Idag blev det ärtsoppa (utan fläsk!) och vegansk ugnspannkaka. Var lite nervös över hur det skulle gå med pannkakan, var lite av ett experiment, men den blev superbra! Och soppan blev också väldigt god :bow: Mätta och belåtna nu :up:
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 131
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 418
Senast: Grazing
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 307
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 340
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp