Vad blir det för (vegetarisk) mat?

20180413_192949.jpg

Gryta med sötpotatis och kikärtor :) mycket god!
 
Vad gör ni vars mage inte verkar tåla bönor? Har en veganvän som har en mage som kraschar av soja och bönor/linser. Lagar ju mest vegetarisk med andra råvaror och i princip inget som ersättning....
 
Vad gör ni vars mage inte verkar tåla bönor? Har en veganvän som har en mage som kraschar av soja och bönor/linser. Lagar ju mest vegetarisk med andra råvaror och i princip inget som ersättning....
Även bondbönor? Jag hade nog öst på med broccoli, spenat, kikärtor, och gröna ärtor.
 
Dagens middag: Biffar gjorda på nammas formbara färs ca 2-300 g, 1 tetra mosade kidneybönor, 1 rödlök, 2 vitlöksklyftor, Baby rays barbecue sauce. Till ugnsrostad palsternacka och broccoli. :d
 
Idag hade vi tre familjer hemma och var med i en radio-synkron-grillning. Jag "grillade" fyra-rätters helt veganskt!

Förrätt: Tzatziki med gurka, avocado, rödlök och tomat. Till det squash med cornflakes-topping
Mellanrätt: Penne med cashewsås och marinerade vilda örter (maskros & ramslök)
Huvudrätt: Wraps med sallad på bl a spetskål, ananas, grapefrukt och jordnötter
Efterrätt: Äppelkaka med vaniljglass och salt kolasås

Mellanrätten freestylade jag lite, den blev inte jättegod. Originalet var ugnsost (typ camenbert) fylld med penne och örter/bacon. Resten var smaskens!
 
Jag var för ivrig och började äta innan jag kom på att jag skulle ta kort :D här är i alla fall enchiladas med fyllning av svarta bönor, lök, svamp och spenat med nachochips, guacamole, salsa, några tomater och massa koriander :banana:
 

Bifogade filer

  • IMG_20180415_175748.jpg
    IMG_20180415_175748.jpg
    383,1 KB · Visningar: 51
Jag var för ivrig och började äta innan jag kom på att jag skulle ta kort :D här är i alla fall enchiladas med fyllning av svarta bönor, lök, svamp och spenat med nachochips, guacamole, salsa, några tomater och massa koriander :banana:
Så gott det ser ut! Har du stekt de svarta bönorna?

Idag äter jag chiapudding och finncrisp med hummus och äpple till frukost, till lunch blir det sötpotatis med en risoni- aubergine och svampröra.

Har köpt så goda lins- och bönbiffar, fyra st för 38 kr. Är det värt besväret och ev. ekonomisparande att göra egna?
 

Liknande trådar

Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 126
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 347
Senast: Grazing
·
Tjatter Jag har alltid velat bo på landet. Nu har vi så smått börjat planera för en sådan flytt. Än så länge är vi alldeles i uppstart; dvs vi...
2
Svar
27
· Visningar
1 293
Senast: sthu
·
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 332
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp