Vad ersätta alkohol (vin) med?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har lute tröttnat på att dricka alkohol. Det är nice att sitta på verandan med ett glas vin och prata med sambon efter vi kommit hem från jobben men tröttnat lite på vinet...

Jag dricker mellan 3 och 4 liter vatten per dag så det är man också less på den tiden på dygnet.
Brukar dricka ett glas juice till lunch och middag för att få lite mer socker mellan allt vatten men mer juice än så gör mig illamående..

Jag dricker inte läsk (kolsyra) men fortf törstig på kvällen.
Kaffe är morgondricka och te känns för varmt på kvällen..

Ev iste? Men skulle vilja ha "riktigt" kallt te då, inte sån man kan köpa på macken eller donken...

Några tips?
Eller tips på annan dryck?
 

Jag har lute tröttnat på att dricka alkohol. Det är nice att sitta på verandan med ett glas vin och prata med sambon efter vi kommit hem från jobben men tröttnat lite på vinet...

Jag dricker mellan 3 och 4 liter vatten per dag så det är man också less på den tiden på dygnet.
Brukar dricka ett glas juice till lunch och middag för att få lite mer socker mellan allt vatten men mer juice än så gör mig illamående..

Jag dricker inte läsk (kolsyra) men fortf törstig på kvällen.
Kaffe är morgondricka och te känns för varmt på kvällen..

Ev iste? Men skulle vilja ha "riktigt" kallt te då, inte sån man kan köpa på macken eller donken...

Några tips?
Eller tips på annan dryck?
Loka Crush, alkoholfritt vin, aloe Vera dryck?
 
Kallt ingefärs och hallonte. Koka skivad färsk ingefära och färska eller frysta hallon en stund. Kyl och drick. Styrkan får du prova dig fram till.
 
Jag gör ibland iste på valfritt rooibus och har en kanna i kylen på sommaren (på fd cafejobbet hade vi i citron och agavesirap, hemma kör jag naturellt).
Annars saft eller lättdryck?
Alkoholfritt vin om du bara vill undvika alkoholen, men förstår det som att du inte vill ha vin alls?
 
Vad är loka crush och aloe vera dryck?

Trodde Aloe vera var typ handkräm? Haha
Lite mer smaksatt bubbelvatten med mindre bubblor (storleksmässigt) mot för vanlig Loka.
Alie Vera dryck är en dryck med alloe Vera bass finns i många olika smaker, original är godast om du frågar mig.
 
Jag har lute tröttnat på att dricka alkohol. Det är nice att sitta på verandan med ett glas vin och prata med sambon efter vi kommit hem från jobben men tröttnat lite på vinet...

Jag dricker mellan 3 och 4 liter vatten per dag så det är man också less på den tiden på dygnet.
Brukar dricka ett glas juice till lunch och middag för att få lite mer socker mellan allt vatten men mer juice än så gör mig illamående..

Jag dricker inte läsk (kolsyra) men fortf törstig på kvällen.
Kaffe är morgondricka och te känns för varmt på kvällen..

Ev iste? Men skulle vilja ha "riktigt" kallt te då, inte sån man kan köpa på macken eller donken...

Några tips?
Eller tips på annan dryck?
Om du inte gillar kolsyra så kanske citronvatten? Det läskar och smakar ändå mer än bara vanligt vatten.
 
Äppelcidervinäger har jag inte provat med vanligt vatten men att smaksätta det med citron/lime/gurka/hallon/mango gör jag till och från :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

vin
Äldre Jag har alltid varit en vinmotståndare. Anser att det är djävulens påfund med mera. Smakar bara surtoch så. Men nu känner jag att jag är...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 087
Kropp & Själ Någon i samma sits? Någon som varit där? Hur fan slutar man? Vet att man inte kan sluta förrän man verkligen vill. Jag vill ju, men...
2
Svar
39
· Visningar
6 256
Senast: Mela99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp