Vad för deodorant rekommenderar ni?

Tack vare buke har jag nu också testat Bats i snart en månad och är helt frälst. Använder bara på morgonen och tycker inte att man behöver fylla på under dagen (behöver man det är deon dålig enligt mina kriterier).
Använder den parfymerade men den är så mild så man knappt känner någon doft, defintivt stor skillnad mot vanliga parfymerade deos.
 
Tack vare buke har jag nu också testat Bats i snart en månad och är helt frälst. Använder bara på morgonen och tycker inte att man behöver fylla på under dagen (behöver man det är deon dålig enligt mina kriterier).
Använder den parfymerade men den är så mild så man knappt känner någon doft, defintivt stor skillnad mot vanliga parfymerade deos.

Jag kör den med och gillar den, svettas dock ännu i värme och hårt jobb, och jag tycker svetten luktar men inte lika mycket.
 
Jag har lust att byta deodorant då jag inte är så nöjd med den jag använt ett tag. Tycker inte den hjälper såsom jag egentligen vill - och tycker nästan den ibland förvärrar lukten än hjälper under en dag. Då jag jobbat i stall i 5 år har jag inte brytt mig sådär jättemycket eftersom jag jobbade så fysiskt i en smutsig miljö där jag ändå inte luktade så fräsch i slutet på dagen. ;)

Men nu jobbar jag bland folk och känner mig inte bekväm. Det är inte så att jag stinker, utan det är nog bara jag själv som känner så, men har ändå god lust att byta. Den jag har använt mig av är Dove - go fresch (hur det nu stavas) och är den rosa roll-on (upp och ned). Tidigare hade jag den gröna. Jag gillar doften men känner för en ny, så jag undrar vad ni har för bra? Har ni någon favorit som luktar gott/dämpar svett etc eller vad man nu säger. :)

Alla Rexona tycker jag om, använder en som är rosa/vit! Den "krämiga" i en "fyrkantig burk" för ca 80kr?!

Haha hade ju redan svarat samma en gång tidigare, men som sagt, håller fast vid det! ;)
 
Jag har Nivea dry comfort som ska räcka 48 timmar. Funkar klockrent, även om det är skitvarmt och svettigt och jävligt så är armhålorna torra och fräscha i två dygn :)

nivea-dry-comfort-plus-48h-deo-roll-on-ohne-alkohol-50-ml.jpg
 
Provade Bats när jag jobbade helg senast, tack vare tråden. Klarade två dagar i 28 gradig värme med en liten touch up på morgonen dag 2. :up: Jag har ingen ac i tåget och en uniform i till största delen polyester så den får ett riktigt stort mvg från mig.
 
Jag kör den med och gillar den, svettas dock ännu i värme och hårt jobb, och jag tycker svetten luktar men inte lika mycket.
Om inte Bats räcker till så är det nog Absolut torr du får köra på. Övriga rek i tråden kommer inte räcka till om inte Bats gjorde det.

Förresten, blir du riktigt ren i armhålorna mellan gångerna? För om man har blivit riktigt svettig så behöver man även ha en bra tvål. Du kan pröva, efter tvätt, att badda av armhålorna med alsolsprit och därefter ha på deo. Om det blir en klar förbättring då så är det rengöringen som du behöver förbättra och inte deon.
 
Om inte Bats räcker till så är det nog Absolut torr du får köra på. Övriga rek i tråden kommer inte räcka till om inte Bats gjorde det.

Förresten, blir du riktigt ren i armhålorna mellan gångerna? För om man har blivit riktigt svettig så behöver man även ha en bra tvål. Du kan pröva, efter tvätt, att badda av armhålorna med alsolsprit och därefter ha på deo. Om det blir en klar förbättring då så är det rengöringen som du behöver förbättra och inte deon.

Jag rengör mig noga så det är inte felet men tack ändå.
 
Jag rengör mig noga så det är inte felet men tack ändå.
Ja, det var inte så jag menade, att du skulle vara slarvig. Men vanlig tvål rår inte alltid på att få bort all svett och bakterier som blir. De flesta tvålar idag är faktiskt rätt värdelösa. Sterisol och Dermosil är tex två tvålar som är effektiva.
 
Är man intresserad av silikonstinna produkter så rekommenderar jag helt klart Biotherm Deo Pure Stick, den enda deon jag hittat som funkar perfekt och som min hud samtidigt tål även efter lång användning!
Jag blev less på att försöka skrubba bort silikonstinna antiperspiranter från huden och från kläder, och efter ett tags avgiftning så funkar det över förväntan med bara en deosten, plus att min hud tål den även efter flera års användning. Med deostenen blir det inte helt torrt, men dålig lukt håller sig borta även efter en lång och svettig arbetsdag. :up:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 269
Senast: Calmiche
·
Juridik & Ekonomi Det här blir ett långt inlägg men jag hoppas att någon här orkar läsa och kan hjälpa mig. Den 15 december flyttade jag och min sambo...
Svar
10
· Visningar
2 516
Senast: nickan1
·
Övr. Hund Igen och igen händer det. Vad kan man göra? Började morgonen med en promenad på vår vackra skogskyrkogård här i området( hundar...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 089
Senast: vallhund
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 385
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp