Vad ger man världens bästa veterinär(klinik) i julklapp?

Migo

Trådstartare
Jag har ju haft en ganska kostsam veterinärhöst, och är så makalöst glad att min lilla veterinärmottagning finns. De är superba :love: Nu har jag nästa återbesök bara några dagar innan julledigheten - vad tar man med sig till dem? En choladask känns lite trist, alkohol helt opassande... Det är en handfull personal som jobbar där, så gärna nått de har glädje av i fikarummet sista dagarna. Kom med tips!
 
Jag har ju haft en ganska kostsam veterinärhöst, och är så makalöst glad att min lilla veterinärmottagning finns. De är superba :love: Nu har jag nästa återbesök bara några dagar innan julledigheten - vad tar man med sig till dem? En choladask känns lite trist, alkohol helt opassande... Det är en handfull personal som jobbar där, så gärna nått de har glädje av i fikarummet sista dagarna. Kom med tips!

Jag hade köpt en stor bukett tulpaner.
 
Jag hade bakat några olika sorters småkakor och lagt i burkar och knutit rosett runt.
Nån kaka utan gluten och mjölk och nån nötter osv så även allergiker kan äta!
Tex märtas skurna chokladrutor
Kolakakor med ingefära
Sånna syltkakor med nån julig tuch kanske lingonsylt
 
Jag är rätt anti blompresenter i allmänhet men just tulpaner är väl jättehemska ur tex pollensynpunkt och kan lukta en hel del? Vore ju rätt trist att ge blommor som inte ens kan stå framme ens den korta stund blommor lever för att nån mår dåligt av dem. Ska man ge en växt är väl en kruka med nåt grönt som faktiskt kan leva vidare betydligt bättre än snittblommor.

Jag gillar te/kaffe-iden som @russinbulle nämnde (har köpt sånadär presentkorgar/fat till svärmor med massa tesorter, olika godisar osv. och hon blir eld och lågor över dem) och även @Cocos (och @hemlig ) idé om man orkar fixa själv. :up:
 
Jag har ju haft en ganska kostsam veterinärhöst, och är så makalöst glad att min lilla veterinärmottagning finns. De är superba :love: Nu har jag nästa återbesök bara några dagar innan julledigheten - vad tar man med sig till dem? En choladask känns lite trist, alkohol helt opassande... Det är en handfull personal som jobbar där, så gärna nått de har glädje av i fikarummet sista dagarna. Kom med tips!
Ett foto på orsaken till veterinärbesöken och ett tackkort, kanske en korg med lite frukt och godis blandat?
Jag som kund har tyckt det varit trevligt och förtroendeingivande med tackkort på väggen hos veterinären så det uppskattar säkert personalen också
 
Jag inflikar med blomster, som även kan sättas ut i veterinärkliniken och se vackert ut. :love: Bukett tulpaner, en hyacintlök (inte så svår att sköta, kan väljas en art som inte doftar så starkt, blommar under våren). Kanske en korg med lite lokala lantprodukter? Och såklart ett tack-kort. Choklad av en finare sort kan alltid vara uppskattat. Kan lägga alltihop in i en fin korg (som också kan ses användas till annat). :up:
 
Korg med blandat fika a la @russinbulle - samt något som de kan ha i entrén att visa upp, stort fint tack-kort eller krukväxt.

När du ger till flera så är det svårt att specialdesigna, men en korg borde garantera att alla får ut något. Te, kaffe, choklad, lakrits...
 

Liknande trådar

Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
3 863
Senast: pews1972
·
Hästvård Jag måste få skriva av mig lite. Min häst, ett fullblodssto har varit halt sen i mitten på september och vi hittar inte felet på...
Svar
19
· Visningar
3 844
Senast: Starstedt
·
K
Hästvård Har ett 6-årigt arabsto som i maj drabbades av fång till följd av alltför gott bete. Distriktsveterinären var ute och behandlade henne...
Svar
13
· Visningar
1 451
Senast: Kira2002
·
Hästvård Det har nu snart gått ett år sedan min hästs "osynliga" skada på en terrängträning. Som några av er säkert redan läst i någon annan tråd...
2
Svar
25
· Visningar
4 789
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp