Vad gillar du att ha på benen?

Trasdocka

Trådstartare
Jo som rubriken lyder så är jag lite nyfiken vad ni andra tjejer gillar att ha för typ av byxor! Och hur du gillar att matcha det. (typ vardagsklädsel). Vore kul med bilder också på klädesplaggen men inget krav såklart- söker lite inspiration helt enkelt! :)

Själv brukar jag ha tighta jeans och någon kofta/hoodie/skjorta. Jag tycker om tights/strumpbyxor också och vill alltid matcha det med en cardigan i samma modell som denna bild - men då måste jag ju täcka över gylfen med något så då blir det shorts oftast vilket jag inte alltid tycker blir så vackert... Och ett långt linne känns också weird men det kanske är för att jag är ovan?
image1xxl.jpg

Så ös på bara om ni orkar! Vore kul :D Snart är sommaren här :love:
 
Jag använder ett långt linne eller en kort klänning i linne-modell i situationer som den du beskriver ovan. Tycker det funkar väldigt bra.
 
Jag använder ett långt linne eller en kort klänning i linne-modell i situationer som den du beskriver ovan. Tycker det funkar väldigt bra.
Ah, det är sant! Har en klänning som är som ett linne men den är så megatight haha, får kika lite mer på den varianten - tack! :D Mer klänningar vill jag haaa! :devil:

Räknas diverse mjukis/pyjamasbyxor? Det är vad jag har till vardag så fort jag kommer hem. :rofl::rofl:
Hahahaha jaa så sant! Sätter alltid på mig mjukisar när jag kommer hem- bara sköna kläder ska det vara! Älskar när det blir varmare och man kan ha mjuka shorts.:love: Apropå pyjamasbyxor, jag har inte använt mina på ett tag! :O De har massa söta pandor på sig :up:

Mig ser man för det mesta i svarta jeans eller träningstights :p
Ahh okej, svarta jeans är riktigt snyggt! Har du träningstights för att det är skönt eller för att du tränar ofta/ska träna? Personligen tycker jag att mitt par som jag har är väldigt sköna om än lite kallt kanske. :D
 
I jeansväg är det detta som gäller (ursäkta bilden, vet inte vad jag sysslar med :angel:)
12445803_1773203396243506_1760828201_n.jpg



Dvs "mom jeans":

hmprod


Alternativt typ sådana här:
hmprod


Eller hängselbyxor! Men allra helst knallar jag runt i strumpbyxor och kjol/klänning :love:

12976613_267393593604606_557017526_n.jpg
 
Hahahaha jaa så sant! Sätter alltid på mig mjukisar när jag kommer hem- bara sköna kläder ska det vara! Älskar när det blir varmare och man kan ha mjuka shorts.:love: Apropå pyjamasbyxor, jag har inte använt mina på ett tag! :O De har massa söta pandor på sig :up:
Jag har till och med gått till matbutiken i dom. :o
Dock inte pyjamasbyxorna utan mjukisbyxorna, känns ibland skönt att få ha en slapp stil ibland. :)
 
Ahh okej, svarta jeans är riktigt snyggt! Har du träningstights för att det är skönt eller för att du tränar ofta/ska träna? Personligen tycker jag att mitt par som jag har är väldigt sköna om än lite kallt kanske. :D

Haha det är lite olika, dels för att jag ofta får för mig att träna lite så spontant, dels för att det är fruktansvärt bekvämt, dels för att jag ska göra någonting som kräver ofladdriga, följsamma kläder :D
 
Jag älskar tajta jeans, gärna jeggings eller stretchjeans då jag vill ha mjuka jeans att röra mig i. Gärna med kofta eller oversize tröja. De senaste åren har jag haft mjukisbyxor eller leggings, vilket inte alls är min stil. Leggings kan jag iofs ha vid enstaka tillfällen med långt linne eller tunika men nej jag är en äkta jeansbrud :p
 
I jeansväg är det detta som gäller (ursäkta bilden, vet inte vad jag sysslar med :angel:)
12445803_1773203396243506_1760828201_n.jpg



Dvs "mom jeans":

hmprod


Alternativt typ sådana här:
hmprod


Eller hängselbyxor! Men allra helst knallar jag runt i strumpbyxor och kjol/klänning :love:

12976613_267393593604606_557017526_n.jpg
Hahaha vilka grymma bilder!! :D Den sista var ju bara FÖÖÖR fin! :D Najs!!! :up::banana:Tror inte riktigt jag har formerna för mom-jeans men måste bara säga att du har en awesome utstrålning! :)
 
Jag har till och med gått till matbutiken i dom. :o
Dock inte pyjamasbyxorna utan mjukisbyxorna, känns ibland skönt att få ha en slapp stil ibland. :)
Jahaa haha! Jaadå, mjukisbyxor är awesome, har det alltid när jag är hemma (förutom när jag vill vara lite fin) och då ingår det att gå till affären :up: :D

Haha det är lite olika, dels för att jag ofta får för mig att träna lite så spontant, dels för att det är fruktansvärt bekvämt, dels för att jag ska göra någonting som kräver ofladdriga, följsamma kläder :D
Ahh okej, härligt!:up: Jag känner mig lite obekväm i sådana byxor just för att dem är så tighta men dem är ju så skönaa!! :love::love:

Jag älskar tajta jeans, gärna jeggings eller stretchjeans då jag vill ha mjuka jeans att röra mig i. Gärna med kofta eller oversize tröja. De senaste åren har jag haft mjukisbyxor eller leggings, vilket inte alls är min stil. Leggings kan jag iofs ha vid enstaka tillfällen med långt linne eller tunika men nej jag är en äkta jeansbrud :p
+1 på den. Najs, måste införskaffa mig fler koftor då jag endast har en kofta med såna där knappar på :o Okej, yes! Tycker det är skönt med lite omväxling från att ha jeans :D
 
Jahaa haha! Jaadå, mjukisbyxor är awesome, har det alltid när jag är hemma (förutom när jag vill vara lite fin) och då ingår det att gå till affären :up: :D
Va fin? Va ääää dääää? :p
Ska jag bara till matbutiken brukar jag inte bry mig, ska jag shoppa typ kläder eller annat, då brukar det va tajta jeans som gäller, gärna sådana som typ kramar benen och avslutas med lite vida precis vid foten. I löööööve sådana jeans :love: :love: :love:
 
Jag har gärna klänning/kjol men har jag byxor blir det gärna ett par oftast svarta långbyxor med hög midja och lite vidd i benen. Väger just nu några kilo mer än vad jag känner mig bekväm i samt att jag har relativt korta ben i förhållande till överkroppen. Kort benlängd är ganska lätt att trolla bort med lite längd på byxbenen, gärna i kombination med klackar till.
Jag har inte kropp för stuprörsmodeller, undviker också helst bredmönstrat och blockmönstrat eftersom det gör mig kortare och bredare.

Typ:

pink5.jpg

m1_1.jpg

gra1.jpg


Fördelen med detta är även att man kan ha i stort sett vad som helst på överkroppen, allt matchar! ;)

På jobbet eller när jag vill vara lite mer "nedklädd" brukar jag ofta matcha med en polotröja (bästa plagget!) men i ngn färg för att det inte ska bli för strikt och tråkigt. Typ såhär:

parisoutfit.jpg
 
Slitstarka byxor, typ såna här:
2133_5_1.jpg

Annars jeans, helst med normal midja (dvs inte lågt skurna).

Hemma kan jag ofta knata runt i mjukisbyxor.
 
Till skola och jobb har jag nästan alltid jeans, de ska vara tighta och lite stretchiga (Ginas modell Lisa :love:). På sommaren använder jag gärna såna där tunna lite pösiga byxor som är så inne nu, jag tycker de ser ut som pyjamas, men sköna är de! Hemma chillar jag helst i tights, typ löparbyxor.
 
I jobbsammanhang, mörka/svarta jeans.
7050219948405_f_7171742_l_high_waist_hannah.jpg


Till har jag oftast pololinnen
TOP-ALIVIA_12715_ARMY-GREEN_FRONT_large.jpg

och så någon kofta. Försöker att inte klä mig helsvart, men har nog rätt neutrala färger.

I mer avslappnade sammanhang kan jag ha löst sittande blusar/t-shirtar/linnen. Då har jag även ett par mer ljusblåa jeans :D
 
Köpte dom här igår:

hmprod


och har en drös likadana i grått och svart. Annars leggings, termoleggings på vintern eller träningsleggings.
 
Jag har haft olika ben-beklädnads-perioder i mitt liv, ett tag (eller ja, några år) hade jag endast tights i olika färger och mönster med tunikor, klänningar och kjolar till. Väldigt lätt att matcha, och var man lat kunde man ju använda samma svarta tights i en vecka och bara variera överdelen :up::p. Avskydde jeans och vanliga byxor.

Nu för tiden knatar jag mest runt i ridbyxor (Equiline Francine :love:) pga mitt jobb, och älskar älskar älskar jeans. Har nästan enbart H&M-jeans, främst från Divided, men har nu kärat ner mig i deras "shaping"-jeans. Tycker inte att de "shapar" mig något vidare, men satan vad sköna de är! Töjer sig inte, sitter tajt utan att se ut som korvskinn och maximal rörelsefrihet (trots tajtheten :eek:)! Och hållbara! Jag jobbar som showgroom och sitter ibland på rumpan och gnider i lastbilen 14 timmar i sträck, för att då och då duscha i mash och hästslem. Därefter knölar jag ner mobiltelefoner (minst 3), startlistor, morötter, kameror, sporrar och handdukar i fickorna. Sen rider jag 8 hästar med dem på, eller står på knä och oljar in hovar. Och såklart tvättar dem 2 gånger i veckan. Ser fortfarande ut som nya! :D
 
Svarta tighta jeans från Diesel :love: Till det har jag oftast en uppknäppt "färgglad" skjorta med svart linne under, nitbälte i någon form och converse på fötterna! "Skinn"jacka och scarves när jag är ute denna årstiden :up:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Är det helt ute och omodernt med A-formade toppar/tunikor med trekvartsärm och skärning under brösten? Försöker hitta en sådan, jag har...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 599
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag ska inom några veckor gå på en begravning för en avliden släkting. I och med det inser jag plötsligt att jag inte har några kläder...
Svar
17
· Visningar
6 350
Senast: Anna
·
Relationer Jag hade en bästa vän som jag lärde känna när jag var runt 20-21 år ungefär. Vi var nära vänner till förra sommaren, dvs i ca 13 år. Vår...
2
Svar
24
· Visningar
6 670
Senast: LenaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att rensa i kalendern
  • Den första tråden
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp