Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Okej, åter till verkligheten efter hockeyruset: Måndag morgon här. Kaffe, cigg och ledighet!
Sambon blir bättre och bättre för varje dag. Han har ont och märker det inte riktigt själv men jag ser att sättet han reser/sätter sig på samt står och går, blir bättre för varje dag!
Han sover fortf nu men varje morgon är med spänning för mig typ! :bump:

Själv började jag stöka i trädgården igår. Ska fortsätta idag! Allt är övervuxet så det handlar mest om att rensa rensa rensa.

Hemma hade det vart mer roligt. Det är kul här med när man ser förändringarna men jag är myyycket mer försiktig här... ormar, spindlar, myror, larver mm... allt vill ju bita dig.
Grannen blev biten av en 'death adder' för nån månad sedan... det är liksom tripple zero samtal och helicoptertur till sjukhuset samt 2-3 dagar sjukhusvistelse om det vill sig illa :crazy:

Vissa saker är bättre med sverige
 
Okej, åter till verkligheten efter hockeyruset: Måndag morgon här. Kaffe, cigg och ledighet!
Sambon blir bättre och bättre för varje dag. Han har ont och märker det inte riktigt själv men jag ser att sättet han reser/sätter sig på samt står och går, blir bättre för varje dag!
Han sover fortf nu men varje morgon är med spänning för mig typ! :bump:

Själv började jag stöka i trädgården igår. Ska fortsätta idag! Allt är övervuxet så det handlar mest om att rensa rensa rensa.

Hemma hade det vart mer roligt. Det är kul här med när man ser förändringarna men jag är myyycket mer försiktig här... ormar, spindlar, myror, larver mm... allt vill ju bita dig.
Grannen blev biten av en 'death adder' för nån månad sedan... det är liksom tripple zero samtal och helicoptertur till sjukhuset samt 2-3 dagar sjukhusvistelse om det vill sig illa :crazy:

Vissa saker är bättre med sverige

Skönt att höra om sambon! Har undrat hur det gått för er. Men inte haft tid att läsa igenom den här tråden på ett tag.

Och förstår dig ang creepy crawleis. Burr!
Särbon hade ihjäl någon spindel i vår lght i Melbourne. Vår guide förklarade sen att den var giftig, rejält. Jag garvade ju bara åt killen när han påstod det. Trodde inte såna var inne i stan så..
 
Vi fick sålt särbons bil idag. Jag älskar den bilen. Men den är inte direkt bäst lämpad längre för oss i jobb. Och den är dyr på alla vis och enorm och svår att parkera annat än på en stallplan typ. Så idag fick Betsy ny ägare.
Särbon pratade om att vi skulle köpa en skåpbil. Känns ju så där kul i jämförelse.
Jag hoppas dock att jag inte får köra den om hans andra företag ska äga den.. Då får jag ha min bil ifred och han åka ful skåpbil.. :devil:
 
Appropå nutid, hur viktigt det är att fråga varandra hur man mår och inte bara "hows it going" utan "no i mean, how are you, are you ok?"
Det är något som mi n sambo och hans vänner är riktigt bra på efter att en när vän till oss alla "kom ut" med att han hade psykiska problem och självmordstankar för ca ett år sedan.
Det var några ggr som folk räddade honom från att ta livet av sig och han blev inlagd flertalet ggr osv osv det är en annan historia...

Iafl efter detta så har alla här på ön blivit mer omhändertagande och medvetna och man ställer upp mer.

Igår kom en av sambons bästa kompisar hit och hälsa på och med ett kort och lottorad till MIG.
Senaste 2 veckorna är det många som just frågat mig "no, are You OK?"

I mer än 5 månader har ju jag levt med min sambo som haft fysisk och av detta uppkommen psykisk smärta.
Jag har jobbat mig nästan in i väggen och med min och sambons familjs besök här fick hålla huvudet högt och det var kämpigt sista 2 veckorna innan sambons op och min ledighet då jag vakna på morgonen och mådde illa över att åka till nåt av jobben. Men skuldkänsla att jag är ju iafl frisk och stark fysiskt, min sambo vill men inte kan, är värre.

Nu ser jag mest ljuset!
Och kortet jag fick igår betyder ändå så mycket, från min sambos bästa vän.

Vi är en fin liten community här på ön.

Screenshot_20180521-084234.png
 
Appropå nutid, hur viktigt det är att fråga varandra hur man mår och inte bara "hows it going" utan "no i mean, how are you, are you ok?"
Det är något som mi n sambo och hans vänner är riktigt bra på efter att en när vän till oss alla "kom ut" med att han hade psykiska problem och självmordstankar för ca ett år sedan.
Det var några ggr som folk räddade honom från att ta livet av sig och han blev inlagd flertalet ggr osv osv det är en annan historia...

Iafl efter detta så har alla här på ön blivit mer omhändertagande och medvetna och man ställer upp mer.

Igår kom en av sambons bästa kompisar hit och hälsa på och med ett kort och lottorad till MIG.
Senaste 2 veckorna är det många som just frågat mig "no, are You OK?"

I mer än 5 månader har ju jag levt med min sambo som haft fysisk och av detta uppkommen psykisk smärta.
Jag har jobbat mig nästan in i väggen och med min och sambons familjs besök här fick hålla huvudet högt och det var kämpigt sista 2 veckorna innan sambons op och min ledighet då jag vakna på morgonen och mådde illa över att åka till nåt av jobben. Men skuldkänsla att jag är ju iafl frisk och stark fysiskt, min sambo vill men inte kan, är värre.

Nu ser jag mest ljuset!
Och kortet jag fick igår betyder ändå så mycket, från min sambos bästa vän.

Vi är en fin liten community här på ön.

Visa bifogad fil 15210

Såna små saker som tex att ge någon ett kort och köpa en lott etc tycker jag ger så himla mycket och till så litet besvär sas. Så sånt försöker jag göra så ofta jag kan. Och man får ju ofta tillbaks det också.

Det är ju härligare att leva i en värld där ala bjussar lite på sig själva.
En av mina vänner fyllde år i fredags. Jag kunde tyvärr inte åka dit iom annan stad och jobb. Men jag skickade blommor, personligt kort, choklad och lotter. Det tog mig 3 min och kostade några hundra. Men det gjorde hans dag så himla mkt bättre.

Igå hade jag hästvakt iom att jag var borta. Hästen hade halvt dragit av sig dojan. Hovis är inbokat i v. Men då ordnade hästvakten så hennes mamma som är hovis hjälpte till att dra av skon och raspa till lite. Så slipper hästen dra av sig halva hoven om dojan åkte idag innan jag kom hem.
Och det fick jag inte betala ngt för trots att jag ville. Det gjorde mig himla glad.

Och jag förstår att både för din kille och alla de omkring honom känns fantastiskt att du slitit som du gjort för att hjälpa honom.
Hoppas han snart mår bra och ni kan få pusta ut lite båda två!
 
Suck, det är nog lite för sent för att göra fajitas och särskilt guacamole - inte så populärt att stavmixa nu. Det får bli snabbmakaroner och köttbullar tror jag.
 
Appropå nutid, hur viktigt det är att fråga varandra hur man mår och inte bara "hows it going" utan "no i mean, how are you, are you ok?"
Det är något som mi n sambo och hans vänner är riktigt bra på efter att en när vän till oss alla "kom ut" med att han hade psykiska problem och självmordstankar för ca ett år sedan.
Det var några ggr som folk räddade honom från att ta livet av sig och han blev inlagd flertalet ggr osv osv det är en annan historia...

Iafl efter detta så har alla här på ön blivit mer omhändertagande och medvetna och man ställer upp mer.

Igår kom en av sambons bästa kompisar hit och hälsa på och med ett kort och lottorad till MIG.
Senaste 2 veckorna är det många som just frågat mig "no, are You OK?"

I mer än 5 månader har ju jag levt med min sambo som haft fysisk och av detta uppkommen psykisk smärta.
Jag har jobbat mig nästan in i väggen och med min och sambons familjs besök här fick hålla huvudet högt och det var kämpigt sista 2 veckorna innan sambons op och min ledighet då jag vakna på morgonen och mådde illa över att åka till nåt av jobben. Men skuldkänsla att jag är ju iafl frisk och stark fysiskt, min sambo vill men inte kan, är värre.

Nu ser jag mest ljuset!
Och kortet jag fick igår betyder ändå så mycket, från min sambos bästa vän.

Vi är en fin liten community här på ön.

Visa bifogad fil 15210

Men fan vilket rart kort, och jätteskönt att du börjar se ljuset :)
 
Har lyckats döda min fina änglatrumpet. Nu letar jag ny på tradera. Men suck vad många fina det finns.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
7 046
Tjatter Finns det några kedjor där personalen kan göra 20tals make up? Typ Kicks, Lyxx etc? Ev att det blir något sådant partaj framöver och jag...
Svar
0
· Visningar
178
Senast: Rie
·
Svar
1 196
· Visningar
123 557
Senast: Bison
·
IT & mobiler Finns det någonstans i datorn där man kan ändra så att vid radbyte de små bokstäverna fortsätter automatiskt? Inte ändrar till stor...
Svar
6
· Visningar
279
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Födda -21
  • Dålig eftersmak av vc-finalen i dressyr

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp