Vad gör man med det?

Ninnurur

Trådstartare
För att lyda önskemål så startar jag en ny tråd ;)

Har du nångång stått i affären och sett ett livsmedel eller en sak som du inte har någon aning om vad man ska göra med den? Det har iaf jag! Och de säljs ju så de måste ju finnas en marknad, kanske här på buke? ;) Fråga och se om du kan få svar!

Jag börjar - rättika! Vad är det? Hur äter man det? Det måste ju vara mer än en utfyllnad i räksallad?
 
För att lyda önskemål så startar jag en ny tråd ;)

Har du nångång stått i affären och sett ett livsmedel eller en sak som du inte har någon aning om vad man ska göra med den? Det har iaf jag! Och de säljs ju så de måste ju finnas en marknad, kanske här på buke? ;) Fråga och se om du kan få svar!

Jag börjar - rättika! Vad är det? Hur äter man det? Det måste ju vara mer än en utfyllnad i räksallad?
Jag har inte använt det själv, men hört att rättikagratäng ska vara gott!
 
För att lyda önskemål så startar jag en ny tråd ;)

Har du nångång stått i affären och sett ett livsmedel eller en sak som du inte har någon aning om vad man ska göra med den? Det har iaf jag! Och de säljs ju så de måste ju finnas en marknad, kanske här på buke? ;) Fråga och se om du kan få svar!

Jag börjar - rättika! Vad är det? Hur äter man det? Det måste ju vara mer än en utfyllnad i räksallad?

Jag brukar råriva rättika och ha i sallad! Eller skära i bitar/stavar och dippa i hummus eller så. :)
 
För att lyda önskemål så startar jag en ny tråd ;)

Har du nångång stått i affären och sett ett livsmedel eller en sak som du inte har någon aning om vad man ska göra med den? Det har iaf jag! Och de säljs ju så de måste ju finnas en marknad, kanske här på buke? ;) Fråga och se om du kan få svar!

Jag börjar - rättika! Vad är det? Hur äter man det? Det måste ju vara mer än en utfyllnad i räksallad?

Rättika används ofta i japansk matlagning (även om den japanska inte är exakt lik vår rättika). Jag har gjort japanska sallader med rättika, typ lättpicklade.
 
Tahini har jag funderat på länge. Köpte en burk att ha som pålägg men det var ingen hit. Sen började jag göra hummus, för övrigt känns tahini lite som - vad ska jag göra med den!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 022
Senast: MJLee
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
8 779
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 641
Senast: ako
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 673
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp