Vad gör man med det?

Hittat i second hand-affär: En rad med halva trägaljar inklusive kroken monterade på en planka, alltså så att de sticker rakt ut. Snyggt målade och fanns flera stycken men jag kan inte förstå vad man ska ha dem till. De såg ut som att de skulle sitta på väggen i en hall men man kan ju inte hänga nåt på dem eftersom det är en planka där man skulle hänga andra axeln?
 
Hittat i second hand-affär: En rad med halva trägaljar inklusive kroken monterade på en planka, alltså så att de sticker rakt ut. Snyggt målade och fanns flera stycken men jag kan inte förstå vad man ska ha dem till. De såg ut som att de skulle sitta på väggen i en hall men man kan ju inte hänga nåt på dem eftersom det är en planka där man skulle hänga andra axeln?

Men man kunde inte hänga den uppochner så det blev som krokar? På nåt sätt?
 
Köpte en påse med grönt (tillplattat) ris. Och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med det. Att det används till efterrätter i sydostasien har jag lyckats lista ut. Men de recept jag hittat var antingen svåra att förstå eller ... inte så inspirerande. Någon som har ett bra recept?
 
Äggvitan fattar jag vitsen med! Det var flaskan som innehöll hela ägg, dvs både gulan och vitan jag undrade över
Jag har använt det på jobbet nån gång ( kock) men då är det i såna mängder att det liksom blir värt det.
’Hemma’ skulle jag aldrig komma på tanken.

Minns inte nu men fem liter äggula är 300 gulor tex.. kanske lite mer än vad man brukar använda i hemmet :D

De i butik borde vara ’småförpackningar’ och då borde det vara enklare att köpa vanliga ägg bara :p
 
Var "finmat" på 60-talet. "Färsk potatis året om". Jag avskydde det.
På den tiden de flesta (även utan att odla själv) mer eller mindre långlagrade i egna källaren så hade man kanske inte så kul potatis till vardags fram på våren. Så det relativt sett faktiskt var fest med konserverat.
Misstänker att man då också gjorde urval så att det var prima kvaliteter man lade i burkarna.

Kom också ihåg värdet i sig av att något var "modärnt" =industriproducerat, vilket vi inte räknar som något egenvärde för mat idag. :D

Tror lyxen var tydligare ännu tidigare.
Skulle gärna vilja veta när man började sälja denna produkt.
Just att man använder konserveringen för att bara få bättre kvalitet, inte för att få nya sorters grönsaker/frukt pga att transport och lagring blir möjlig (som annanas på 60-talet t.ex.) känns som en indikation på att det bör vara tidig som kommersiell konserverad produkt.
Någon som vet? Eller har en gammal mormor att fråga?
 
Vi använder bara tahini i hummus, tycker det är tråkigt i sig!

*knapplån*

Hela fiskhuvuden. :wtf: Äter man fiskhuvuden verkligen? Köper och ger till sina katter?

Min mormor ääääälskade att äta fiskhuvuden. Det var den bästa biten på fisken påstod hon. Jag tyckte det var så onödigt jobb för så lite så jag orkade inte ens smaka, kommer jag ihåg.
 
Köpte en påse med grönt (tillplattat) ris. Och nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med det. Att det används till efterrätter i sydostasien har jag lyckats lista ut. Men de recept jag hittat var antingen svåra att förstå eller ... inte så inspirerande. Någon som har ett bra recept?
Grönt tillplattat ris har jag aldrig sett. Vad heter det?
 

Liknande trådar

Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
17 997
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 623
Senast: ako
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 668
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: Smoothi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp