Vad gör man med en partner?

Lillagoajag

Trådstartare
rottenecard_59335353_p2c26w2k39.png


:D

Nej, men seriöst.
Jag och min pojkvän har liksom fastnat i:
1. laga middag + titta på film
2. gå ut och äta
3. sitta i valfri bar och prata om livet

och det är väldigt trevliga aktiviteter, men vi (mest jag kanske :angel: ) skulle vilja mix it up ibland. Men jag har ingen aning om vad man gör pga:
1. mitt förra förhållande var distansförhållande
2. jag har aldrig haft ett så här seriöst förhållande.

Så vad gör ni (främst ni som inte bor med er partner) mer erna partners? Eller ska jag bara ta ett chill-pill? :D
 
- Gör en utflykt någonstans.
- Gå på bio/teater/opera/dans/museum
- Börja på någon sport/aktivitet tillsammans (dans, klättring, porslinsmålning)
- Spela sällskapsspel

Det finns ju massor men jag kan känna igen mig i att det kan vara svårt att komma på på rak arm ibland.
 
Jag googlade och såg detta:

74003144ebcad86bd288e83526e82cc3.jpg




O_o :cautious: :meh: :wtf:

Jag och min sambo brukar mest gå ut och äta en massa (vi äter ute sanslöst ofta), har filmmaraton hemma, lagar mat tillsammans, promenerar en del, går på stan, går ut och dricker drinkar (väldigt sällan), går på bio, är ute på nätterna med teleskopet och tittar på stjärnor, planeter och månen, träffar vänner tillsammans. I övrigt gör vi mycket var och en för sig men tillsammans, ligger och läser en halv dag utan att vi knappt ens pratar till exempel.

Och just ja, han ska lära mig spela schack. Men det är mest för att jag vill lära mig, snarare än att vi ska ha nåt att göra.
 
@niphredil Åh vad mysigt det lät med ett teleskop :love:
Ja, det är himla fint! Inte så romantiskt som det låter kanske (är ju rätt kallt ibland på nätterna) men otroligt intressant och vackert :love:

Ja, men stålade. Då är ju letandet över, nu vet jag vad jag ska göra. :crazy::crazy::crazy::mad::yuck::wtf:
Ja, du kommer inte ens ha tid till att fundera över vad ni ska göra ihop när all din tid går till att ta hand om din man :love: :love: :love: :yuck:
 
Nu bor jag visserligen ihop med min. Men vi brukar promenera, strosa på stan, ta bilen och kika på nya ställen, kolla in sevärdigheter och museum i närheten (det är sjukt va man kan hitta småmuseum/sevärdigheter i närområdet som man inte visste fanns om man bara anstränger sig lite) vi har även husvagn och använder den rätt flitigt. Ibland tar vår äventyrliga sida över och vi gör saker som vi igentligen inte vågar och utmanar varandra (det är rätt självstärkande så det brukar faktiskt hända ca en gång i månaden) sist bokade vi en dagsgrej med höghöjdsbana och väggklättring. Jag har även övertalat honom att det inte räknas som extremsport att rida, så vi var på en guidad tur på islandshästar. Han har även övertalat mig att det är enbart inbillning att jag blir åksjuk, så vi var och prövade rally på en bana.

Vi gör det mesta! Vi är inga som tycker det är roligt att titta på film och proppa godis varenda helg (även om det för all del är underbart skönt ibland) utan vi försöker hitta på saker ihop :)
 
Håller med ovanstående. Kurser utmaningar ocksåvidare. Ta tex mc kort tillsammans?
Annars måste det vara något på bara 2? börja med bjud över vänner på mat och spelkväll kanske? utmana varandra i varandras intressen. eller lära sig något om det. Kolla en turist guide och besök alla turist grejerna runt om kring. Geocacha kanske?
 
Bor ihop med min så att falla in i någon slags vardag är lätt hänt, haha.

Stäng av TV:n! :p brädspel är roligt. Något jag själv längtar lite efter är parmiddagar. Vi har ju inga självklara vänner för ändamålet. Grannar möjligtvis.
 
-Picknick
-Museum
-Badhuset
-Bowling
-Biljard
-Laga mat och baka tillsammans
-Ut och cykla/promenera
-Anmäl er till en buggkurs el friskis och svettis el gymma tillsammans t.ex
-Spela spel, kort, yatzy, tv-spel
 
Sambon och jag brukar använda våran hund som en liten "brytning" när det blir för tråkigt och går gärna ut på lite längre promenader eller åker iväg någonstans, tex havet. Annars brukar vi köra en AW ibland, bowla, spela biljard, åka iväg till Ikea eller något annat varuhus som kan få en på lite gemensamma tankar och motivation.. I Oktober har vi bokat en heldag till Danmark. Båtresa tur och retur inkl 3 rätters. :)
 
På vardagskvällar: tittar på film och tv-serier tillsammans. Lagar mat. Går ut och går. Någon gång följer han med mig till stallet. Städar hemma. Åker ut på landet och plockar äpplen, fikar eller bara hänger. Plockar svamp.

På helger: shoppar tillsammans. Lagar goda helgmiddagar (där han visserligen mest är hjälpreda). Går ut i skogen. Någon gång följer jag med när han spelar soft air-gun och hänger och dricker kaffe en bit ifrån. Fixar nåt hemma, typ renoverar möbler, röjer förråd osv. Åker ut och skjuter lerduvor. Träffar våra respektive svärföräldrar. Åker bort till vänner och bekanta.

Annars gör vi en hel del var för sig, tror det är lika viktigt.
 
Jag och min sambo brukar gå ut och äta, gå på bio, laga middagar som kräver hela dagen (det är nog vår favoritsyssla ihop faktiskt), gå på fotboll, träffa vänner över en öl eller två (tre fyra fem), laga mat tillsammans med vänner, ta promenader i våra favoritkvarter, spela tv-spel, kolla på serier/film, gå på teater, åka på utflykt/resa. Ja bland annat!
 
Sambon och jag, varit tillsammans i 8 år och bott ihop i 4, har extremt olika intressen. Jag har mina hästar, han har sin dator.
Vi har också fastnat i "äta+film"-träsket och jag vill ha något mer. Blev förbannad på honom senast igår för att han inte ville hänga med ut i skogen.. Det är inte lätt alla gånger när man är så olika. Man får försöka hitta något man har gemensamt och göra det. Vi geocachade mycket ett tag, men nu har vi tagit alla inom rimligt "vardagsavstånd".
Tänkte börja träna ihop, men även där är vi olika. Han vill helst gymma, lyfta skrot, jag simmar hellre. Där är det i och för sig lätt att hitta en mellanväg. Men så är det tiden.. Han jobbar heltid, jag pluggar heltid + extrajobb. Ja, och hästarna på det då. Visst är gymmet öppet länge på kvällarna, men vi båda är ganska trötta framåt åtta-halv nio. Helgerna ägnar jag åt mina hästar, växter och han åt sin teknik. Vi går inte ens ut, dels pga ekonomi (vi har ju inte några jätteinkomster och har dessutom börjat spara till husköp) dels pga rent lathet (kräver att vi åker in till stan).

Jag gillar att spela kort, men hur många spel kan man spela på två? Alla mina favoriter kräver minst tre spelare, helst fler..
 
Alltså det mesta man kan göra på egen hand (eller med sina vänner) kan man väl göra tillsammans med sin partner också! Exakt vad beror väl på intressen och aktivitetsnivå :)

Vi brukar också laga mycket mat tillsammans, gå ut och äta, gå på bio/konserter/stand-up/utställningar, gå ut och fika/bruncha/luncha, träna tillsammans, gå långpromenader, spela tv-spel, kolla hus tillsammans och drömma oss bort, åka till simhallen, spela minigolf. Något jag önskar att vi kunde göra är att spela mer sällskapsspel, det gör vi bara på landet ute på somrarna för min sambo verkligen hatar sällskapsspel. Så himla tråkigt :p
 
Hm, jag och min pojkvän bor ihop så vi gör ju allt möjligt ihop. Massa vardagsgrejer som att laga mat, kolla serier, handla, tvätta, bara sitta i soffan o snacka skit, planera grejer vi ska göra etcetc. Sen har vi ju myskvällar med film och kanske bakar nåt gott eller liknande, har spelkvällar med kompisar (RISK:love:), umgås med varandras släkt på middagar/kalas, går ut (oftast med kompisar men ibland bara vi) och lyssnar på musik och dansar och festar, åker på festivaler mm.
 
rottenecard_59335353_p2c26w2k39.png


:D

Nej, men seriöst.
Jag och min pojkvän har liksom fastnat i:
1. laga middag + titta på film
2. gå ut och äta
3. sitta i valfri bar och prata om livet

och det är väldigt trevliga aktiviteter, men vi (mest jag kanske :angel: ) skulle vilja mix it up ibland. Men jag har ingen aning om vad man gör pga:
1. mitt förra förhållande var distansförhållande
2. jag har aldrig haft ett så här seriöst förhållande.

Så vad gör ni (främst ni som inte bor med er partner) mer erna partners? Eller ska jag bara ta ett chill-pill? :D

Vi har ärligt talat inte jättemånga gemensamma aktiviteter. Däremot har vi många på varsitt håll, vilket brukar innebära att vi landar i soffan lagom till middagen och har en trevlig pratstund och ser ett serieavsnitt (just nu ser vi Lilyhammer, så roligt!). I går satt vi nära, nära och pratade tills jag somnade i hans armhåla. Det är typ det mest romantiska jag vet :D :love:

Vi har vi har villa, vovve, volvo och snart ett barn tillsammans, så vi så har klart en hel del gemensamma projekt och planerar mycket tillsammans. Men han har fiske, skytte, prylar och typ... sågar och verktyg som intresse. Jag har hundarna, träning (när jag inte är gravid och gnällig), matlagning och vänner som jag lägger tid på. Vi väljer olika grejer, helt enkelt. Det är rätt skönt, ärligt talat. Däremot är vi sjukt bra på att åka bil långt tillsammans, diskutera vilket ämne som helst, killa varandra på ryggen och stötta varandra till hundra procent.

Under veckan ska vi ta fyrhjulingen och jaga kantareller djupt inne i skogen, typiskt bra aktivitet för oss båda :D
 

Liknande trådar

Relationer Vad är hemligheten bakom att lyckas i långa relationer? Alltså inte att bara vara i en långvarig relation utan att faktiskt trivas i...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
34 399
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Sitter och funderar på vad det innebär att leva en "hälsosam livsstil"? En bekant till mig har skrivit flera inlägg på FB om hur hon...
11 12 13
Svar
251
· Visningar
13 781
Senast: Badger
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 985
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Så dök det då äntligen upp två kallelser till anställningsintervjuer - efter dryga 2 månads jobbsök. Jag ÄLSKAR att gå på...
Svar
11
· Visningar
1 658
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp