Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag tror du har alldeles för romatiserande bild av tillit.
Du bör har tillit till dig själv, du bör gilla dig själv och tycka du är viktigt, att du har ett egenvärde.
Då först är du redo för ett förhållande och först då kan du fånga in en partner som passar dig. Först då klarar du uppbrott bättre och minns de bra stunderna lättare. Det är då du lär dig vad du gör fel någonstans.
Jag började mitt förhållande med min man med minst 1000 frågor och svar. På så viss visste jag hans gränser och han visste mina.
Vi brände inte ut kärleken genom att vi inte träffades varje dag. Vi var inte låsta till varandra och vi hade båda en gemensam plan och var på samma kapitel i boken med likvärdiga planer.
Min man är 9,5 år äldre än mig för när jag var 21 år så var jämnåriga killar för barnsliga och inte på samma våglängd som jag.
Jag kom från ett förhållande där jag prioriterades sist. Där mannen sa att han inte älskade mig lika mycket som jag älskade honom men först efter 3 flaskor vin. Han är min vän än idag men som partner fixade jag inte ha honom.
Nu visade det sig att han visst hade massa känslor för mig men man saknar inte kossan förrän den är ur båset ;) och jag var redan på väg bort. Jag brände bara ut honom för mycket i början. Han är dock fortfarande samma när det gäller prioriteringar och inget för mig som partner ändå.
Jag ångrar inte det förhållandet ett dugg fast det inte var så bra för vissa saker var ändå mycket trevliga och jag väljer att detta var viktigast. Vi bara inte passade ihop.
Jag vågade lita igen för jag tar hellre att våga ha förhållande till människor vad det än må bestå av än att leva i ensamhet utan att försöka ha vänner eller livskamrat. Vissa jag stött på har visat sig vara stolpskott och hamnat under kategorin "allt liknande undviks" för man känner igen mönstret av beteenden. Andra är mina vänner för livet och som jag vet skulle göra vad som helst om jag skulle vara illa ute.
Utan att chansa hade jag aldrig träffat dessa människor.
Så våga chansa igen. Kanske inte imorgon men om något år eller så när den senaste är ute ur systemet. Sedan är det bättre att leva själv än leva med en skitstövel.
Ibland finns det prinsar bland alla grodor och tänk vad synd det vore om du missade honom pga rädsla.
Tillit är något som du skall ha inom dig. Tillit till dig själv. Då överlever du bra om någon runt om dig inte upplevde till den tillit du gav. Det är deras förlust och inte din. Tillit är en värdefull sak som inte alla förstår värdet av.

Nu har jag babblat färdigt :)
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sen blir jag lite brydd över alla hans polare....

Men men...

Det är ju verkligen inte deras uppgift att lämna det beskedet. De har nog försökt blanda sig så lite som möjligt i det hela. Vad ska de säga när de ofrivilligt dras in i något?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jamen jag reagerade på kompisen som trodde att han var död:confused:

Uppenbarligen har han dragit sig undan även kompisarna, annars verkar dom ännu dummare:angel:
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Hans kompisar visste ingenting. Om de visste något är jag ganska säker på att de hade berättat det för mig, eftersom jag också är en väldigt god vän till dom.

Jag har umgåtts en hel del med en av hans bästa kompisar och han förstår verkligen inte vad som hänt. Han älskar honom, men han tycker det är rent förjävligt att han gjorde såhär mot mig. Han har dessutom inte fått tag på honom ännu...

Jag saknar honom så sjukt mycket :( Inte blir det bättre heller av att hans produkter finns överallt i stan och hela tiden påminner mig om honom.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Lite mer än två månader sedan sista kontakten med honom, när han dumpade mig över facebook. Sedan dess har han undvikit mig. Två av hans närmsta vänner är som sagt även mina närmsta vänner, men han umgås aldrig med dom när jag är med. Han har tackat ja till att komma på flera fester och vinprovningar, men när han ser att jag också ska dit så kommer han inte.
Jag frågade en av våra vänner varför det var så. "Han vill inte göra dig ledsen, han vill att du ska vara lycklig. Därför kommer han inte." Skitsnack. He doesn't have the balls to do it, säger jag.

Min bästa kompis träffade honom en tid efter att han dumpat mig. Då sa hon till honom att han borde höra av sig till mig så vi kunde prata om det. Och jo, det skulle han göra. Men nej... Ändå har jag skrivit till honom att jag saknar att prata med honom (dumt, jag vet).

Och vad som gör mest ont, är att jag fortfarande tänker på honom - varje dag :( Och det gör så ont, så ont. Min hjärna säger att han inte är värd mig, för man behandlar inte människor så som han har gjort. Men mitt hjärta är fortfarande hos honom :(
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Vilken konstig reaktion från hans sida. Och feg!

Och inte för att det är någon tröst, men sådär kan jag vara när jag inte får mitt "clean break". Då blir det en lång och utdragen process innan jag kan gå vidare.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Och vad som gör mest ont, är att jag fortfarande tänker på honom - varje dag :( Och det gör så ont, så ont. Min hjärna säger att han inte är värd mig, för man behandlar inte människor så som han har gjort. Men mitt hjärta är fortfarande hos honom :(

Då ska du definitivt inte träffa honom. Jag tycker han gör helt rätt som undviker dig. Han gör det för din skull.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Tror du? Snarare för att han är feg. Det är ju inte alls sagt att ts är hjälpt av att bli undviken på det här sättet, det verkar ju inte så.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

+Blueberry och fejko

Jag tror också han är feg. När han hade träffat min bästa kompis hade han sagt till henne att han var så rädd för att träffa mig, eftersom han tror jag är arg på honom.

Och ja, jag är arg. Jag är besviken. Och jag är ledsen. Vi fick ju inte något riktigt avslut. Att försvinna från jordens yta i två veckor och sedan skicka ett mail på facebook är inte att göra avslut. Det är bara fegt.

Och nu känns det som om det är MITT fel att hans kompisar inte kan umgås med honom som förr, pga mig.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Hur kan det vara ditt fel att han är en feg kruka? Trist för honom att han låter sin feghet gå ut över sina vänner, men det är ju hans val.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag vet ju att det inte är mitt fel, men det känns ändå som det. Nåja, jag får väl trösta mig med att den ena av våra närmsta vänner säger att han är en asshole som beter sig såhär, och den andra brukar överge honom för att istället umgås med mig :P
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Eller så kan du strunta i exkexet, och gå vidare med ditt eget liv och dina vänner - utan fundera på vad han gör och hur det går med hans vänner.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Till båda

Ni kanske har rätt i att han är en fegis också, men samtidigt blir det mycket svårare för TS att komma över honom om hon träffar honom. Då kommer hon att börja hoppas igen och tolka varje signal från hans sida att han är intresserad igen.

TS, kom över honom, han är inte värd att lägga så mycket tid på! Du måste ta vara på ditt eget liv. Är det ingen av kompisarna som är intressant i stället?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag försöker verkligen, men det är svårt. Det jag kände för honom har jag aldrig känt för någon tidigare, inte ens med mitt ex som jag var förlovad med.
Men han är sedan länge borttagen som vän från facebook, hans nummer raderat från mobilen. Det sista som återstår är den svåraste delen, radera honom från minnet.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Till båda

Ni kanske har rätt i att han är en fegis också, men samtidigt blir det mycket svårare för TS att komma över honom om hon träffar honom. Då kommer hon att börja hoppas igen och tolka varje signal från hans sida att han är intresserad igen.

TS, kom över honom, han är inte värd att lägga så mycket tid på! Du måste ta vara på ditt eget liv. Är det ingen av kompisarna som är intressant i stället?

Nej nej, några signaler skulle jag inte tolka. Jag skulle aldrig tillåta mig själv att inleda något med honom igen. Han har bränt alla sina broar. Men trots det är det svårt att glömma honom.

Kompisarna är underbara - men bara som just kompisar.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag vet inte, jag tror tvärtom att det kan vara svårare att komma över nån man inte kan träffa, för då bygger man ju upp en minnesbild av allt som var bra med den personen, som är svår att sluta tycka om. Den verkliga personen däremot, särskilt någon som visat sig så yngryggig som i det här fallet, är kanske inte lika svår att sluta älska och ändra uppfattning om. Man behöver få lite ny input för att ändra sin uppfattning, helt enkelt, och enklaste sättet är kanske i det här fallet att träffa personen ifråga, för då skulle man ju få vatten på sin kvarn i hur dålig han är på att hantera nära relationer. Och det är ju inte så attraktivt, oavsett hur trevlig man är i övrigt.

Det är inte alls säkert att man börjar hoppas igen, man kan lika gärna inse en gång för alla att den människan har såna brister att oavsett de goda egenskaperna vill jag inte ha honom i mitt liv, alternativt att det inte är värt det att hänga runt nån och hoppas, när intresset bevisligen inte är ömsesidigt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Mabuse gav en klockren beskrivning till varför :)
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Håller helt och hållet med Mabuse och Blueberry. Att man behöver ett ''clean break''.

Stå på dig Agapi! Jag sitter i ungefär samma båt, men det går framåt. Tids nog har du glömt honom :)
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 872
Senast: ptr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 990
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 851
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 663
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp