Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Dessutom borde han förstå att man blir orolig då en gemensam bekant åt oss dog i hemmet för två veckor sedan, alldeles för ung.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jo men på något vis så har han ju meddelat sig kan man tycka.
Lite senare under dagen fick jag ett meddelande på facebook från A där han skrev att han fått "surprise besök" av en kompis under helgen och att de under hela fredagen varit på sightseeing.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Men anmäl honom försvunnen då.
Det spelar ju i det här läger ingen roll om han blir arg över det.
För då så är han ju inget att ha för dig.

Just du kan ju inte ha en dejt som ger dig ångest.
Det är ju alldeles för inkompatibelt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Besöket skulle bara vara där under helgen. Och nu har det gått en vecka utan att någon hört nåt från honom.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag tror du missuppfattade.
Han är min man och sambo nu men sambo blev vi efter 8 månaders förhållande och gifta efter 3 års förhållande då dottern var 2 år gammal.
Jag pratar om att min man när jag träffade honom var behov av massa egentid och jag accepterade det men behövde veta att det bara var den orsaken.
På den nivån ts är idag förväntade jag mig att han sa till om han inte fanns på plats. Ts förhållande tycker jag mer låter som pojkvän som bara inte är helt offentlig ännu. Han har försäkrat att han är intresserad av ett förhållande med henne och har jättetät kontakt. I det läget förväntar jag mig mer än om man bara träffats några gånger och kanske tumlat omkring lite i sänghalmen och bara är intresserad att träffas fler gånger. Då har man inte kommit till "jag vill ha förhållande med dig" fas ännu. När man kommit dit har förhållandet växlat om även om det inte är offentligt. Där var jag och min man efter en månad ungefär. Tog 4 månader innan jag fick nyckel till hans hem. Det tog 8 månader innan vi flyttade ihop men offentligt var det 11 månader.

Jag frågade maken om själva frågeställningen och om det var jag som hade gjort så i början mot honom och vad som hade hänt då. Svaret var att då hade det inte varit vi nu.
Han har alltså samma syn på saken.
Skulle en på lättare dejtnivå gjort så hade jag tolkat det som för dåligt intresse.
Min man åkte bort när vi var på dejtnivå med sin mamma och syster. Han talade om att han skulle bort under helgen och mer än så var det inte. Han hade behov av att ha dagar där han umgicks med vänner eller bara var hemma själv och det var också ok bara jag visste att det var orsaken.
Att bara försvinna utan att höra av sig hade krävt en ruskigt bra ursäkt och en förändring annars hade det varit stopp där och då.

Sedan är inte det så att jag anser att det är rätt eller fel att inte höra av sig utan det är upp till de två det handlar om och vad det känner sig trygg med men ts verkar inte vara trygg i det hela och då är det ett stort problem. Ett som måste lösas genom kommunikation vilket just nu är svårt för han går inte att nå.

Själv ville jag ha fram att jag hade haft samma förväntningar i det läget. Min man har samma inställning. Att ha tillgång till egentid inte är motsättning till att förväntas tala om när man kan höras nästa gång. Det går att kombinera båda två. De har jag gjort och till sommaren firar vi 19 år tillsammans och vi hoppas på många år till.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ja som jag skrev i ett tidigare inlägg, man måste ju vara kompatibla.
Men det behöver inte ha hänt något för att en person skall gå i ide i någon vecka eller två.
Dock kan det ju vara så att man då inte passar för varandra.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Du har rätt faktiskt. Man kan berätta läget för de som bryr sig. Man ska det. Det är ju största rikedomen jag har iaf, de som bryr sig. Även om de är rätt nya bekantskaper.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Läste första inlägget igen och ser att min hjärna tolkade lite fel för förhållande var inte var utlovad. Han kanske bara sett det som KK medan ts som mer åt förhållande. Kan se rätt lika ut men inställningen är olika.
Kan tolkas som förhållande när man dejtat i flera månader eller ett löfte om ett sådant. Att gå från dejt till att uttala att nu är vi ihop är inte alltid så glasklart. Sådant där förvirrat förhållande hade jag med mitt ex. En orsak till att han är ex. Jag gillar honom mycket som vän men förhållande var för komplicerat och jag mådde dåligt. Gav mig dock lärdom av att fråga om man är osäker och att kommunikation är A och O.

Du har så rätt om att vara kompartibel. I alla fall i vad man upplever viktiga saker. Det är ju inte samma sak som att tycka samma om allt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag och han har aldrig pratat om vad vi "är". Däremot har alla våra vänner sett oss som pojkvän flickvän. Ett KK-förhållande var det inte, eftersom vi har sovit med varandra flera gånger men bara haft sex en gång. Varje gång vi har varit ute bland folk så har vi hållt om varandra och visat våra känslor öppet och jag har fått träffa flera av hans kompisar från hans hemstad och då sa han rakt ut till dom att han var lycklig som hade mig.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kan inte du eller någon gemensam vän ringa hans föräldrar o se om han är hemma under påsk / höra om de hört av han?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kan du få tag på värden och berätta över din oro? Det är lite mindre drastiskt än att anmäla honom försvunnen hos polisen. Om man misstänker att något hänt honom inne i lägenheten kanske det är ok för värden att gå in om denne har nycklar?

Knivig sits. Jag tycker det låter mysko och förstår verkligen din oro.

Jag hade nog gått till lägenheten igen. Ringt på random portnr och sagt som det är. Att jag var sjukt orolig över en vän och ville komma upp och knacka på. Eller frågat om de skulle kunna knacka på hans dörr åt mig om de inte vill släppa in mig.

och om inte det funkat, väntat utanför på lämpligt avstånd tills någon går in eller ut och då slunkit in efteråt.
Det är ju inte precis som att du ska råna hela stället ;)
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag tycker också du ska försöka få tag på föräldrarna, jag tycker det hela verkar väldigt skumt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

*kl*

Jag röstar för att du anmäler honom försvunnen. Polisen har ju helt andra befogenheter att ta sig in i t.ex. flerbostadshus.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

När en av mina vänner försvann utan ett spår så googlade jag fram hennes föräldrars telefonnummer (på efternamn och hemby) och ringde dem. Kan du göra något liknande?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag vet inte riktigt hur det fungerar med värdar här i landet.. Vet inte ens om det finns någon i det hus där jag bor.
Men han delar lägenhet med två andra så hade det hänt honom något hemma borde vi ha fått reda på det.

Haha nej gubben idag verkade ju tro att vi hade några elaka planer när vi stod och väntade utanför porten :p
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kanske är bättre att försöka ta kontakt med föräldrarna innan man går till polisen? Eftersom det är påsk borde han vara hemma hos dom nu och jobba. Förhoppningsvis. Dock har han alltid hört av sig till mig när han varit där.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Rumskompisen verkar veta mer än han vill berätta. Jag hade luskat mer där.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jo jag vet vilka hans föräldrar är. Har aldrig träffat dom, men dom är ganska kända här i landet. Vet att hans pappa finns på facebook iaf.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ja jag och min svenska kompis litar inte riktigt på honom. Det är nåt som inte stämmer...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kontakta föräldrarna och berätta att du är orolig!

Dom lär ju knappast bli arga för att någon bryr sig om deras son? Och är allt lugnt så lär dom ju veta det;)
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 447
Senast: ptr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 596
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 554
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp