Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Är porten alltid låst eller bara på kvällen? Hade nog försökt kontakta föräldrarna innan polisen.

Jag förstår din oro, och i detta läget hade jag ärligt talat struntat i om det skulle kunna vara så att han bara inte vill ha kontakt. Hellre att få hantera att personen blir sur för att man varit för orolig än att inte kolla och sen har det hänt något. Jag har också försvunnit från omvärlden ibland. Men det har ju alltid funnits människor som vet det och det känns ju lättare att min mamma/kompis kan säga att jag inte vill snacka än att vägra svara någonstans när flera olika människor är oroliga. Sist skrev jag på facebook, "nu tar jag världspaus i tre dagar, vi syns sen" eller nåt sånt, det är ju ändå en enkel sak att göra för att slippa bli jagad med?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Är porten alltid låst eller bara på kvällen? Hade nog försökt kontakta föräldrarna innan polisen.

Jag förstår din oro, och i detta läget hade jag ärligt talat struntat i om det skulle kunna vara så att han bara inte vill ha kontakt. Hellre att få hantera att personen blir sur för att man varit för orolig än att inte kolla och sen har det hänt något. Jag har också försvunnit från omvärlden ibland. Men det har ju alltid funnits människor som vet det och det känns ju lättare att min mamma/kompis kan säga att jag inte vill snacka än att vägra svara någonstans när flera olika människor är oroliga. Sist skrev jag på facebook, "nu tar jag världspaus i tre dagar, vi syns sen" eller nåt sånt, det är ju ändå en enkel sak att göra för att slippa bli jagad med?

Det är det som är min poäng också. Jag kan förstå att man behöver vara ensam ibland, men jag tycker inte det är snällt mot nära att bara "försvinna" utan ett ord. Gör man så får man stå ut med att ovetande nära och kära försöker få tag i en.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Du har rätt faktiskt. Man kan berätta läget för de som bryr sig. Man ska det. Det är ju största rikedomen jag har iaf, de som bryr sig. Även om de är rätt nya bekantskaper.

Jag tycker det i alla fall.

Jag hade inte velat ha vänner och familj som inte reagerar om jag inte verkar "finnas". Jag vill att mina vänner och min familj reagerar om jag inte är inloggad på facebook eller msn på några dagar och om jag inte svarar i telefon på en dag är det verkligen läge att fundera på om något har hänt.

Tänk om jag behöver hjälp, om något hänt och ingen bryr sig om mig?

Som nu, när jag är ensam hemma utan barnen sedan i tisdags. Om jag inte synts till då och något hänt i tisdags kväll, tja det KAN vara en fråga om liv och död. Och jag vill inte dö för att folk inte tar min plötsliga frånvaro på allvar.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

*kl*
Jag slås av att det kan handla om att han medvetet håller sig undan TS och har sin rumskompis att ljuga åt honom... :(
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kl

Skicka ett sms och säg att du polisanmäler honom som försvunnen om han inte svarar. Jag tror tyvärr att han har hittat någon annan, men det är ändå dålig stil att inte höra av sig. Är han inte försvunnen på riktigt så lär ett sådant meddelande ta skruv.

Lycka till och tänk på att det finns fler killar därute om nu inte den här är intresserad!
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag skickade det här till honom tidigare idag:

"I'm sorry if I annoy you, but I'm worried out of my mind and I just want to know if you are OK. You're not answering any of my messages and apparently you're not answering your friends either. If you want to be alone or if it's too stressful at work - just tell me and I'll leave you alone. I care about people and if someone disappears for one week without a word - of course people will get worried.
I don't know if this is some kind of game you're playing or if something happened. If you want to end whatever you and I have together, then just say it. It's not the first time I get treated like this by guys. I'm pretty used to it. If so, just tell me.
I really care about you and I want to know what's going on. Do we need to call the police and tell them you're missing?"


Det står att han har varit inloggad på WhatsApp två gånger efter det, men jag har inte fått något svar.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ärligt talat hos stor risk är det att någon annan tagit över hans identitet och börjat använda hans dator? Troligare är att han har fegat ur och vågar inte höra av sig. Släpp honom, gråt en skvätt och sedan kavlar du upp ärmarna och kommer igen! Det är inte dig det är fel på ibland blir det bara såhär. Kram och lycka till! Du kommer att hitta någon annan.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Även om det är så så kan man väl ändå skicka ett sms "Jag lever"?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Hans telefon kanske har gått sönder utan att han vet om det.
Jag glömde nyligen att ladda min "Alltid i Fickan" telefon och var inte tillgänglig på "Lyxtelefonen" och det fasta numret för om det var något viktigt så hade jag ju en telefon i fickan.
Efter någon dag så fick jag ett meddelande på Facebook.
"Var är du?" typ.

Då så har han ju inte fått något SMS.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jösses, du gjorde det inte direkt enkelt för honom att svara med det smset om det nu är så att han inte är intresserad... Skulle inte räkna med ett svar på det,där, nu grävde han sig snarare djupare ner om det är så att han vill bli lämnad ifred.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sorry men jag tror tyvärr att du helt enkelt är dumpad och hans kompisar täcker för honom och ljuger för dig.

Glöm svinet! Han är inte värd din energi...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Fantastisk strategi att sätta på sig offerkoftan o försöka ge honom skuldkänslor.
Allvarligt, du verkar besatt av en snubbe du knullat med en gång, det framgår tydligt i denna tråden o i singeltråden.
Vad spelar det för roll om dom har haft sex en gång?
Man kan väl dejta och vara förälskade utan att ha sex :confused:



Jag tycker också det verkar misstänksamt allting. Jag vill ofta veta vad som pågår för att hantera det och hade nog framfört min oro till föräldrarna. Säger dom då att han har någon ny tex, så kan jag hanterad det och gå vidare. Eller så får man veta att han har något annat bekymmer i livet.

Men väldigt dålig stil att inte höra av sig.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Fast ärligt? Hade det hänt honom något hade väl hans föräldrar reagerat? De borde väl märka om han försvann? En kompis är väl inte den enda som håller ordning på sånt. Jag skulle aldrig polisanmäla eller ta mig in om jag inte var närmast anhörig.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kanske lite väl tungt, men skit samma egentligen. Det var detta du ville få fram till honom och nu har du fått det. Så då känns det väl ganska okej ändå som situationen ser ut, att du sa ditt hjärtas mening?

Om han nu reagerar på ett eller annat sätt på meddelandet och inte svarar, så är det illa hur hans reaktion än är faktiskt. Han verkar inte ha nån som helst empati, sympati för din oro eller nån jävla hyfs öht att ens orka bry sig att svara dig. Loserbeteende!

Men du, ärligt, är han nåt att ha?
Skulle han blivit utsatt för något eller det har hänt något annat, borde några fler ha reagerat på att han är borta.

Kan du ändå inte släppa det, se till att få svar. Luska mer, luska bättre.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Om han lever och mår bra, finns det någon förklaring till det här beteendet som vore ok?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Vad spelar det för roll om dom har haft sex en gång?
Man kan väl dejta och vara förälskade utan att ha sex :confused:



Jag tycker också det verkar misstänksamt allting. Jag vill ofta veta vad som pågår för att hantera det och hade nog framfört min oro till föräldrarna. Säger dom då att han har någon ny tex, så kan jag hanterad det och gå vidare. Eller så får man veta att han har något annat bekymmer i livet.

Men väldigt dålig stil att inte höra av sig.

Detta är buke, självklart är ett förhållande inte godkänt förrän man knullat X antal gånger liksom, man KAN ju inte ha känslor för någon utan att ha haft sex så det sprutar ur öronen...

Men jag håller med dig, jag tycker att hon ska försöka ta kontakt med föräldrarna och få ett svar. Är något fel så kan man gå vidare.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Ja hörni... Jag vet inte vad jag ska tro. Vaknade upp idag och magkänslan var 1000 gånger värre än tidigare.

En av hans bästa kompisar verkar inte veta mer än jag gör. Han tror att det är så som rumskompisen sa - att han har det stressigt på jobbet. Han tycker dock det är konstigt att han inte kan skicka ett litet sms och säga det. Men han tycker att jag inte ska oroa mig och senaste igår gjorde han upp planer på vad jag, han och A ska göra dom närmsta veckorna.

Men ärligt. Det finns i princip ingenting som gör att det här är ett acceptabelt beteende. Ja, det skulle väl vara om han trillat av pinn, fått en dödsdom eller liknande. Men nej, annars är han ingenting att ha. Jag vet att det är över mellan oss, men det enda jag vill veta är att han lever och mår bra.

Tidigare i veckan skickade jag ett meddelande där jag frågade om han levde. Inget svar. Därför skrev jag exakt som jag kände igår. Men såklart har jag inte fått något svar på det heller.

Hans föräldrar bor två timmar bort och vad A har berättat så pratar de inte så ofta i telefonen. Men har de inte hört från sin son på över en vecka, plus att det är påsk, så borde de ju också undra.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Oh då är jag defenitift screwed. Har inte ens haft hånglat med personen jag är i kär. Föll som en fura endå kan jag säga.

Till TS:

Hör av dig till hans föräldrar om du känner att det är vad du behöver för att kunna slappna av och släppa detta. Var dock nogran med att inte lägga någon skuld så kommer det mest troligast gå bra. Räcker med att bara säga att ni är oroliga över honom och bara vill veta att han lever och är okej.

Lever han och är okej tycker jag dock att han inte är en person som är värd att lägga mer tid på.

Stora kramar från mig.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Om det är så att han bara inte hört av sig så hade jag iallafall inte ägnat en sådan person någon mera tid. Otroligt dålig stil.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 872
Senast: ptr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 989
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 850
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 663
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Den siarlösa ulvleken
  • Flyga långt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp