Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Men om du kontaktar hans föräldrar så borde du ju iaf kunna få svar på OM något hänt honom!

Olyckor kan ju ske utan att kompisarna vet, men föräldrar blir ju kontaktade.

Kan dock av egen erfarenhet konstatera att det finns många konstiga människor, och har inget hänt så hör han helt enkelt till dom!

Lycka till!!!
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Har jag fortfarande inte hört nåt till veckan slänger jag iväg ett meddelande till hans pappa.

Jag pendlar hela tiden genom att ena stunden tro att han är less på mig, och i den andra att någonting hänt honom sedan han inte har någon kontakt med hans kompisar heller.

Nåja, ikväll ska jag ut med mina bästa tjejkompisar och bara glömma alla bekymmer för en stund. Kan behövas.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Har jag fortfarande inte hört nåt till veckan slänger jag iväg ett meddelande till hans pappa.

Jag pendlar hela tiden genom att ena stunden tro att han är less på mig, och i den andra att någonting hänt honom sedan han inte har någon kontakt med hans kompisar heller.

Nåja, ikväll ska jag ut med mina bästa tjejkompisar och bara glömma alla bekymmer för en stund. Kan behövas.

Men alltså, det är ju typ stalker varning på dig om du ska höra av dig till hans föräldrar och grejer, då tar man ju bara ännu mer avstånd.
Hade han varit skadad eller död så hade du fått höra det på ett eller annat vis men uppenbarligen så lever han men väljer att undvika dig. Deal with it.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Men alltså, det är ju typ stalker varning på dig om du ska höra av dig till hans föräldrar och grejer, då tar man ju bara ännu mer avstånd.
Hade han varit skadad eller död så hade du fått höra det på ett eller annat vis men uppenbarligen så lever han men väljer att undvika dig. Deal with it.

Men är det verkligen så enkelt och lätt att avfärda?

Om man normalt sett hörs flera gånger om dagen, har en relation och inget har hänt.
Är det då helt vanligt att man bara försvinner, är tyst, inte svarar, inget alls, trots upprepade frågor?

Vill mannen ifråga vara ifred, inte höras av mer, dumpa vad som helst, måste det lättaste vara att svara enkelt, Jag lever, vill vara ifred, hör inte av dig mer?

Ts har ju skrivit upprepat, om att hon är orolig etc. Får man då inget enkelt rakt svar, är det då inte normalt att bli orolig och undra vad som är fel?

Jag hoppas att mina vänner/min partner om jag bara skulle "försvinna" skulle bry sig mer och kräva mer respekt av mig, än att känna sig som stalkers för att de bryr sig...

Ts kan aldrig bli en stalker, mannen kan däremot bli en egoistisk fullblodsidiot om han bara skiter i att svara, men hon bryr sig bara och är orolig, det är en fin egenskap och ska enligt mig inte alls föraktas eller nedvärderas.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

håller med humlan här

Man kan ju kontakta föräldrarna ganska neutralt och bara nämna att man har haft en hel del kontakt, som brutits tvärt och man nu inte får tag i honom. Och vidare nämna att man ju blir orolig att något ska ha hänt, att man skulle vilja ha någon form av livstecken för att kunna "gå vidare" utan en gnagande tagg, om det nu är så att han inte vill ha mer kontakt - vilket är okej.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jag har umgåtts med två av hans närmsta vänner ikväll och de är också oroade, eftersom det här beteendet inte alls är likt honom. Under söndagen hade en av dom försökt få tag på honom, men han svarar helt enkelt inte. Och de säger båda att det inte är likt honom.

Hade jag tvärt slutat höra av mig önskar jag verkligen att mina vänner hade brytt sig och reagerat.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ja det är just DET som gör mig fundersam!

Hade det "Bara" varit dig han undvikit så vore det ju en sak, men när andra av hans kompisar/vänner också blir oroliga, då hamnar saken i ett helt annat läge!

Jag skulle själv bli otroligt ledsen om jag umgåtts med någon så intensivt under en tid och denne inte ens brydde sig om att ta reda på vad som hänt mig om jag helt abrupt slutade höra av mig....

OK, det kan vara så att han frivilligt håller sig undan alla, men det här verkar lite skumt.

Hoppas att du snart får veta vad som hänt, och att det inte är tråkiga nyheter!
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Du skrev att han jobbade mkt är han alltså anställd på något företag eller egen ? Om han jobbar på en arbetsplats med flera andra kan du inte ringa och söka honom där imorgon (om du inte vill ringa föräldrarna idag)när det blir vardag igen säger de att han inte är där så fråga helt enkelt om han var borta förra veckan också var han det är det ju läge att kontakta föräldrarna för då är ju något konstigt.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Eller hur! Hade det bara varit mig han inte ville prata med hade jag ju fattat vinken. Men när det också gäller hans nära vänner, då är det något som verkligen inte stämmer. Känns konstigt att han skulle hålla sig undan frivilligt... Det kanske har hänt något som han inte kan prata med sina vänner om?

Han har en sjukdom som gör att han varannan vecka måste ge blod (för mycket järn i blodet), kanske kan ha något med det att göra? Jag blir verkligen inte klok på det här. Blir galen på att tänka så mycket.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Han studerar men då och då brukar han åka hem till sina föräldrar och jobba på deras företag. Jag har skickat ett meddelande till hans pappa men det har inte blivit läst ännu...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Hoppas att du snart får besked så att du slipper fundera mer!!
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ja, det hoppas jag med.

Skickade ju ett meddelande till hans pappa och det står att det blev läst kl nio imorse, men jag har inte fått något svar :(
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Nåja, då vet du att pappan har läst och OM det nu skulle vara så att han är försvunnen av någon anledning så kan föräldrarna ta i det. Försök släppa tanken, med vetskapen om att du nu har lämnat ifrån dig bollen.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

När man läser TS inlägg här i tråden så får man inte intrycket att TS eller killen rör sig i några mainstream-Svensson-kretsar direkt. Kan det vara så att killen blivit häktad eller tvångsintagen och de få som vet täcker upp för honom så det inte ska komma ut?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Jo, fast det är svårt ändå. En gemensam bekant till oss dog i hemmet för några veckor sedan, så man tänker såklart det värsta :(
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Va? Ingen av mina vänner är kriminella.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Ja, alltså jag tycker att det låter jättemärkligt att snubben kunde ringa bara för att meddela att han ska till affärn så att TS ska veta var han är. Känns som att man bara gör det om man är extremparanoid eller har en väldig hotbild mot sig. Men vad vet jag.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Nej det har jag väldigt svårt att tro. Då är det nog troligare att han skulle bli kidnappad pga lösensumma.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

later mysko allt det har.. ts du sager en av hans roommates verkar veta mer an han sager, men den andra?? kan du inte forsoka komma in i lagenheten genom dem? eller ringa den som vet mer?? bara for att se vad som sker.. for ngt ar ju pa gang.. jag menar om hans pappa hade fatt och last meddelandet, man tycker ju att han kunde i alla fall svara och saga att allt ar ok.
jag skulle nog igen forsoka komma in i huset och in i lagenheten pa nagot satt.. och kanske roomisen som verkar skum, fa tag pa honom och pressa honom lite mer.. i personlig kontakt.. allt later mkt lurigt.. men tala om vad som hander nar ngt hander.. lol hemskt att saga men det ar som en deckar roman och man vill veta slutet har..vad det nu blir for ngt.. lycka till och ma inte alltfor daligt.. jo just ja, du kan ju checka med sjukhus eller om du vet nar han gar dit normalt.. halla dig i narheten och se om du ser honom kanske?? och gor en "tada, var har du varit" pa honom.. lol.. j/k
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Nej det har jag väldigt svårt att tro. Då är det nog troligare att han skulle bli kidnappad pga lösensumma.

OM det skulle röra sig om kidnappning så antar jag att det kommer att vara tyst från föräldrarnas sida.....:o
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 814
Senast: ptr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 973
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 780
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 647
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp