Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Varför sms:ade du föräldrarna? Det är ju hur oseriöst som helst. Ring och prata med dem istället så att du får reda på vad som hänt ifall de vet vad som hänt!
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Hon smsade inte, utan skickade meddelande på Facebook.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Men jisses!!!

Om nu inte TS vill ringa, spelar det då någon roll HUR denne kontaktade föräldrarna????

Huvudsaken ( som jag ser det) är väl att föräldrarna får veta att sonen saknas av sina vänner?:confused:
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Huvudsaken ( som jag ser det) är väl att föräldrarna
får veta att sonen saknas av sina vänner?:confused:
Nja, det är mycket lättare att avfärda ett sms än vad det är att avfärda ett samtal där man faktiskt pratat med en person.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

delvis kl
Jag får ibland sms som jag inte ens läser. Jag ser vem som skickat och raderar genast. Just därför är det bäst att ringa först.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Sms är inte bra om man skall ta upp något som är känsligt.
Texten finns ju kvar då och det vill man inte.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

KL

Jag umgicks med en av hans bästa kompisar ikväll. Hans kommentar? "Jag tror han är död. Alla viktiga människor verkar dö just nu." Tydligen har A lämat kvar en massa flaskor på hans bar (helgen innan han försvann höll han i en presentation om snapps). Det rör sig om ca 10 flaskor á 200 euro/flaska, så det är en hel del pengar vi pratar om. Och A har inte hämtat dom... Det är inte ett bra tecken.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

:( Fy va otäckt....men ändå konstigt om han varit inloggad på olika ställen ...
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Förlåt men om nu hans bästa vän tror att han är död varför går då inte han/ni/någon över till hans lägenhet och trycker på porttelefonen till varenda jäkla lägenhet? Spela roll att en snubbe, som du tror är galen, inte öppnar, det finns väl fler grannar? Eller varför ringer inte kompisen polisen för?

Allt låter så otroligt skumt tycker jag. Min vänner skulle liksom inte bara gå runt och säga till folk att "ja, niphredil, hon har nog dött" utan att anstränga sig det minsta för att leta reda på mig.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Förlåt men om nu hans bästa vän tror att han är död varför går då inte han/ni/någon över till hans lägenhet och trycker på porttelefonen till varenda jäkla lägenhet? Spela roll att en snubbe, som du tror är galen, inte öppnar, det finns väl fler grannar? Eller varför ringer inte kompisen polisen för?

Allt låter så otroligt skumt tycker jag. Min vänner skulle liksom inte bara gå runt och säga till folk att "ja, niphredil, hon har nog dött" utan att anstränga sig det minsta för att leta reda på mig.

Absolut! Hade det varit jag och min kille som försvann hade jag tagit mig in i hans lägenhet. Skit samma hur. In hade jag gått. Inte en chans att jag suttit och väntat på nåt livstecken. Är alldeles för rastlös och driftig för det.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Förlåt men om nu hans bästa vän tror att han är död varför går då inte han/ni/någon över till hans lägenhet och trycker på porttelefonen till varenda jäkla lägenhet? Spela roll att en snubbe, som du tror är galen, inte öppnar, det finns väl fler grannar? Eller varför ringer inte kompisen polisen för?

Allt låter så otroligt skumt tycker jag. Min vänner skulle liksom inte bara gå runt och säga till folk att "ja, niphredil, hon har nog dött" utan att anstränga sig det minsta för att leta reda på mig.

Ja, för att inte tala om att jag skulle ha ringt föräldrarna. Det verkar jätteknepigt.det finns ju en rumskompis som har nyckel dessutom.varför har man inte kollat med jobbet?
 
Senast ändrad:
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Instämmer i varenda ord. Om flera kompisar tycker situationen verkar lustig också så varför gör ingen något?

En rumskompis har tydligen nyckel, använd den då. Kontakta jobbet/skolan. Ring föräldrarna. Ring hyresvärden. Ring polisen. Det kanske finns en bakomliggande orsak till hans beteende men ta då reda på att han lever och mår bra, släpp och gå vidare sen.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Kanske inte är så lätt att hitta nummer till föräldrarna om de är offentliga personer?
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Instämmer i varenda ord. Om flera kompisar tycker situationen verkar lustig också så varför gör ingen något?

En rumskompis har tydligen nyckel, använd den då. Kontakta jobbet/skolan. Ring föräldrarna. Ring hyresvärden. Ring polisen. Det kanske finns en bakomliggande orsak till hans beteende men ta då reda på att han lever och mår bra, släpp och gå vidare sen.

Rumskompisen verkade ju i första inlägget inte så behjälplig och föräldrarna a.k.a jobbet är ju kontaktade.
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

Vilken obehaglig situation! Hoppas verkligen att du får klarhet i vad som hänt snart. :(
 
Sv: Vad gör man när man inte får tag på en person?

*kl*

Det är nu det är dags att kontakta polisen då.. Det skadar ju inte!

Tycker att du borde ringt hans föräldrar istället för att skriva ett meddelande på facebook. Meddelanden är lätta att avfärda och trycka bort, speciellt om dom har full koll på var han är och att han "försvunnit" tidigare så att efterhängsna tjejer inte är någon nyhet.
 

Liknande trådar

Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 877
Senast: ptr
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 992
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 860
Juridik & Ekonomi I mars bokade jag flyttfirma för utlandsflytt den 15 maj. Fick skriftlig bokningsbekräftelse efter att ha godkänt offert och allt var i...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 663
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp