Vad gör ni alla en lördag som denna?

canine

Trådstartare
Jag njuter av att det äntligen är helg, är klar med både ärenden och stall så frågan är vad man nu ska hitta på? ska nog ta en kopp kaffe och fundera lite till, är så skönt att bara sitta ner ibland:D

Vad pysslar ni med idag?
 
Jag håller på att sortera och packa lite inför flytten om några veckor. Har inte så mycket att packa men jag tänkte ändå göra det tidigt så jag kan njuta av spektaklet när sambon ska ta tag sin del av packningen. Jag flyttade in här för 1,5 år sedan och har i princip bara kläder och böcker, han har bott här i fem år så han har liiite mer att packa än jag. :D
 
Jag har sovit, massor! Har även gått en långpromenad med hunden.

Om en liten stund ska jag iväg och förtidsrösta, sedan ska jag handla kattmat osv med morsan eftersom jag snart ska vara kattvakt en lång period.
 
Jag sitter och drömmer mig bort till julen (????!) och har surfat i timmar och tittat på löjligt idylliska bilder från svenska jular. Längtar :(.

Och så har jag tagit hand om min sambo som blivit jättesjuk nu, perfekt sådär när mina föräldrar är här bara den här helgen och om de inte ses idag så kommer det ta minst ett halvår innan de kan ses nästa gång :(.

Urkig dag. Och varmt är det också, börjar bli lite less på uppåt 40 varje dag nu.
 
Jag började dagen lite sådär omänskligt tidigt (för att vara en lördag) med en lång morgonpromenad. Tog en dusch och åt en näve vindruvor. SEDAN tog jag sovmorgon. :D Sov till mitt på dagen så jag äter frunch och kikar på VM nu. Planerar att göra det sistnämnda åtminstone resten av eftermiddagen. ;)
 
Just nu försöker jag se på terrängen från vm, lättare sagt än gjort dock med två barn som verkar göra allt för att man inte ska få varken se eller höra
 
Har varit i stallet och förberett inför pållans installning. Blev med häst i somras efter nåt års hästlöshet så jag behövde märka upp grejer och halma boxen osv. :)
Resten av dan ska jag ta ett bad, läsa min superbra bok Paganinikontraktet, laga mat och sen om jag orkar/känner för det så ska det sorteras grejer som ska med till den stora hästloppisen i Enköping i slutet på september. :)
 
Ser också på vm fast tycker det är svårt att koncentrera sig riktigt iom att jag missat allt som tidigare varit så har inte kommit in i det riktigt:/ Missade all dressyr synd att det bara går dagtid, men det är klart det är väl ett måste antar jag.
 
Jag sitter och drömmer mig bort till julen (????!) och har surfat i timmar och tittat på löjligt idylliska bilder från svenska jular. Längtar :(.

Och så har jag tagit hand om min sambo som blivit jättesjuk nu, perfekt sådär när mina föräldrar är här bara den här helgen och om de inte ses idag så kommer det ta minst ett halvår innan de kan ses nästa gång :(.

Urkig dag. Och varmt är det också, börjar bli lite less på uppåt 40 varje dag nu.

Fick också en väldigt jullängtan innan idag faktiskt, nu är det ju faktiskt bara 3 månader kvar till första advent:) Var bor du iom att det är så varmt? det låter jobbigt med sådan värme i längden.
 
Fick också en väldigt jullängtan innan idag faktiskt, nu är det ju faktiskt bara 3 månader kvar till första advent:) Var bor du iom att det är så varmt? det låter jobbigt med sådan värme i längden.
Åh, advent känns så långt borta här :(. Skulle till och med uppskatta höstrusk (men efter två veckor av det kommer jag också gnälla :angel:) även om det just vintern jag längtar till. Vinter med snö som vi inte ens kommer få här :(.

Förlåt för gnälligheten! Jag bor i Madrid, älskar värme egentligen men av nån anledning har julsuget slagit till på stort (tror det beror på att vi precis bestämt att vi inte ska till Sverige över jul :().
 
Har ett soff och ett matbord jag har tänkt "återbruka" med lite färg och ny bordsskiva, en sån sak skulle man ju kunna sätta igång med men det är ju dethär med att komma igång också.. för tillfället drömmer jag mig bort lite till att äga en tollare:love: längtar till den dagen hon kommer men det dröjer, men spåna på namn kan man ju göra ändå, funderar på Ester, Alice eller Edda, vilket hade passat bäst tycker ni? eller något helt annat? min andra hund heter Inez så vill att det ska passa hyffsat ihop:)
 
jag började morgonen klockan 5. Tog med massor av universitets studenter till en ö för att kolla efter fåglar. Inte dåligt då jag varit riktigt sjuk sedan i Onsdags och fortfarande är rätt borta. Tappade inte bort en enda student och lyckades vara trevlig hela tiden :angel:

Jag har också tvättat. Har en plan som involverar att sortera bilder till mitt Flickr konto, läsa ut Heart of Darkness, rätta prov och leta reda på min CV och uppdatera den för en ansökan. Än så länge har jag lyckats med att lyssna på musik och titta på skräp tv :eek: städa rummet och vattna blommorna skulle behövas det med....
 
För att spinna vidare på jul temat så har vi också bestämt att jag kommer hem över jul i en månad :love: löjligt glad över att få träffa maken och kissen för första gången på 11 månader! Mina helt fantastiska svärföräldrar betalar för biljetten :love: jag och maken har bestämt att vi kör på samma sak vi gjorde förra året, total vägrar att fira jul med min familj (morsan är expert på att springa runt och gapa och skrika bl.a.). Så vi tänker hänga hemma och bara chilla med en massa mat hela julen. Det var helt fantastiskt förra året.

@niphredil jag har blivit för van vid värmen här. Kommer att frysa ihjäl i Sverige mitt i vintern! Det är liksom normalt att vara konstant svettig numera :crazy:
 
@niphredil jag har blivit för van vid värmen här. Kommer att frysa ihjäl i Sverige mitt i vintern! Det är liksom normalt att vara konstant svettig numera :crazy:
Jag frös redan när jag var hemma över midsommar i somras :D. Men älskar snö och älskar att sitta inne och mysa och ha det julpyntat. Att dra på mig min stora tjocka jacka och mina underbart sköna stövlar, mössa och vantar och så bara ute och promenera och prata.

Jag älskar vintern när det är riktigt kallt och vitt, och så älskar jag julen. Därför gör det mig ledsen att jag dels fick en så crappig jul senast (ingen snö alls :up: ) och att jag inte får komma hem ens en vecka och njuta av julkänslan hemma. Men borde inte klaga etc.

Men du om någon förtjänar verkligen att komma hem!! Förstår att du är superpepp, det lär ju bli helt underbart för dig. Och att få träffa din make och katt efter så lång tid! :) :)
 
på tal om kyla, det är redan kallt här på morgnarna tycker jag:/ de dagar jag börjar 5.15 är det som om man fryser ihjäl, då är det ändå 10 grader, hur kan man tycka att det är varmt på våren:confused:O_o

inglorion: Låter som om det kan bli en riktigt mysig jul:love: brukar vara liknande här med, mest mat och onyttigheter och mysigt soffhäng:p min brorson är nog för liten för en tomte än, 6 månader, men kanske till nästa år, fast jag tänker inte klä ut mig till tomte bara så alla vet;)
 
Börjar också tänka på julen, men det är nog mer ångestfyllt här :(
Får jag inte ett jobb till dess vet jag inte hur vi ska lösa julen. Dessutom är det första julen på väldigt länge jag firar som singel :(
 
Jag är också ledig i helgen så jag har varit på morgonpromenad, handlat lite frukt på torget och sen surdegsfrallor på bageriet här i närheten, gjorde sen iordning frukost/brunch till mig och min sambo och väckte honom vid halv elva:) Sen har jag varit ute och plockat björnbär, vinbär och rabarber hos mina föräldrar, yogat och nu ska jag och sambo cykla och handla!

Ikväll blir det lugnt, ska kolla film laga mat och så planerar jag för en björnbärspaj:d:d Så där grå och lite regnig dag så en bra dag att bara vara hemma och mysa runt:)

Julen har jag inte ägnat en tanke, kommer vara i australien då så blir nog inget traditionellt firande:p
 
Jag kollar ikapp på VM-dressyren och bara latar mig. Ska plocka upp min gamla statistikbok om ett tag och repetera lite inför kursen jag börjar på måndag. Sen kanske vi ska måla lite, eller så orkar vi inte och lämnar det till imorgon :angel:
 
Jag njuter av att det äntligen är helg, är klar med både ärenden och stall så frågan är vad man nu ska hitta på? ska nog ta en kopp kaffe och fundera lite till, är så skönt att bara sitta ner ibland:D

Vad pysslar ni med idag?

Ligger hemma med feber medan klassen är och förkrökar inför Insparksfesten ikväll :yuck::banghead:
 

Liknande trådar

Mat Det verkar som att det blir middag hemma hos oss på julafton och jag är inte så speciellt förtjust i traditionellt julbord. Det är gott...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 485
Senast: Voeux
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
9 640
Senast: SiZo
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 094
Senast: Acto
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 339
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp