Vad gör ni med era tvååringar?

Det är vanligt att man rider in swb ungefär nu, sen vilar dem några mån och återupptar ridningen lite innan 3-års. Finns forskning som pekar mot att hästar mår bra och blir mer hållbara av förnuftig belastning från unga år.
Obs: de som rider in nu är ofta proffs eller mkt erfarna. Inridningen går fort och de får önskat resultat. Det är alltså ingen mängdträning öht utan en introduktion följt av lång vila.
 

Liknande trådar

Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 069
Senast: Badger
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
Ridning Ska ev få hem ett 8 årigt sto som är insutten men i skritt och lite trav. Inte så mycket mer än så. Mycket arbetad från marken, snäll...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
10 642
Senast: Blyger
·
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
899
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp