Vad gör ni om er häst slår mot skänkeln?

Sv: Vad gör ni om er häst slår mot skänkeln?

jo det tror jag. kicka mot skänkeln är en sak som ston ofta gör. när en valack protesterar så lättar den hellre i framdelen.

vilket inte är särskilt konstigt eftersom det är samma försvarsbeteende som dom visar mot andra hästar. valacker och hingstar slåss oftast med framdelen, ston med bakdelen.

min kallblodstravare slog mot skänkel i början.
Han hade lärt sig att sparka efter kusken när de försökte få fart.
Det är en valack.
 
Jag hade pratat med hästens ägare eftersom den inte gjort det innan med mig. Jag är medryttare. Jag hade blivit orolig att nåt var fel. Jag hade dessutom avbrutit ridpasset och velat att ägaren kollade igenom hästen och red för att se om hon kände att nåt var fel. Men då är det en häst som aldrig gjort så med mig någonsin. Så jag hade sett det som en protest mot nåt och det hade jag tagit på allvar. Tror inte att den hästen hade gjort det utan att något var fel.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Det finns ett ämne som jag längre klurat på och fortfarande utforskar. Det här med att ha hästen framme för skänkeln. Jag har många...
Svar
0
· Visningar
125
Senast: Gunnar
·
Träning Ja, jag tror att jag har ett ganska udda problem. Min häst har en typ av sadeltvång men ändå inte? Han blev diagnostiserad med KS för...
2
Svar
22
· Visningar
1 305
Senast: tuaphua
·
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 053
Senast: Badger
·
  • Artikel
Hästnyheter Om hästens välmående och möjligheterna att rida utan spö, bett och sporrar i framtidens ridsport.
Svar
0
· Visningar
217
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp