Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är orimligt trött idag. Jag borde vara pigg eftersom jag sovit bra. Men nu slutade jag jobbet för en och en halv timme sedan och jag har fortfarande varken gått ut på promenad eller ätit lunch. Helst skulle jag vilja fortsätta sova men det är ingen bra idé alls.
 
Paniken när man varit i stallet, ute och gått i skogen I SNÖN med hästen och sen lunchat alla hästarna och ska åka hem och inte hittar bilnyckeln :nailbiting:
Brukar alltid lämna den i bilen, men nu när jag skulle ut i skogen och ingen var hemma vid stallet stoppade jag den i fickan för att vara på den säkra sidan :banghead::banghead::banghead:

Hittade den som tur var efter en extra sväng i skogen :banana::bow::bump: så nu blir det äntligen lunch :o
 
I vilket sammanhang? I retail är de så vana vid turister så de kanske testade sig fram?

Imorgon ska jag på ett möte med endast danskar. Antar att det blir på danska då jag är i minoritet. Dock har jag övat upp mig senaste åren så jag förstår det mesta (utom siffror)

Tja det var i en turistgrupp så det var kanske därför? :rofl: skämt åsido, vi var bredvid varandra ett bra tag och vi pratade med våra sällskap länge innan människan började prata med mig. Jag hade ju hört människan snacka svenska, rimligtvis borde denne ha hört mig (och mitt sällskap) prata också.

Tillägg: Däremot när jag ringde kunder i hela landet var det ingen som försökte med engelska. När jag pratade med en norrlänning (nära riksröset) så tyckte han att jag pratade minsann väldigt tydligt för att vara skåning :rofl:
 
Besöket hos sjukgymnasten var :up: fick hjälp att korrigera övningarna lite och hon tryckte lite på kotan där mitt problem fanns. Givetvis sitter problemet där det är svårt att komma åt :meh: jag var ingen "klassisk lumbago" (tur jag googlat innan så jag var med på noterna) men övningarna har hjälpt så jag fortsätter med dem plus att jag måste träna upp bålen (no shit :o).
 
Inte alls :p har varit så ofta i Danmark att det oftast inte är några problem, det skulle isf vara dialekter som ställer till det. Norska, nja... pratar de som Skavlan är det väl ok :D

Jag har jobbat med en norsk. Och nu tappa jag alldeles bort mig bara för tre samtal efter varandra så hinner inte posta detta inlägg. Men iaf.
Fattar absolut inte danska öht men däremot norska och nu måste jag skicka iväg detta inlägg innan nån mer ringer :D (buke är liksom oxå viktigt :p)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
613
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
468
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 548
Senast: Linta
·
Kropp & Själ Finns det någonting i ert liv som ni fortfarande saknar och sörjer över så det hugger i hjärta och själ? Något man inte kan tänka på...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 913
Senast: raggsock
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp