Vad gör vi? Del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis ätit. Här blev det en snabb och enkel hitte-på-rätt bestående av kycklingfilé, majs, matlagningsgrädde, ingefära, vitlök, salt och peppar. Serverat till ris. Hyfsat gott faktiskt :) !

Insåg för något tag sedan att i stort sett all mat jag lagar har jag hittat på själv.

Tur att jag inte bjuder folk på mat så ofta.
 
Insåg för något tag sedan att i stort sett all mat jag lagar har jag hittat på själv.

Tur att jag inte bjuder folk på mat så ofta.
Men den mat man hittar på själv kan väl bli VÄL så god som den man gör efter recept? Och ofta hittar man väl på lite ändå. Det är väldigt sällan jag slaviskt följer ett recept. Lite mindre av det ena, lite mer av det andra...osv. Personlig touch är väl det bästa :) ?!
 
Låter märkligt att du kan anses fullt arbetsför med en infekterad livmoder och en massa antibiotika? Samt nyopererad.

Att du förutsätts kunna ta föräldrapenning är en sak, men inte sjukskriven? Är reglerna sådana?
Förlossning är ingen sjukdom, eller hur det var. Spelar ingen roll egentligen, vi får ta ut vab (även kallat tillfällig föräldrapenning pga vård av allvarligt sjukt barn) båda två så länge hon är inlagd och ersättningen är densamma som jag förstått det
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hade velat resa utomlands i februari eventuellt då jag har något att fira. Men sportlov innebär ofta dyrare resor och då vi inte har...
Svar
13
· Visningar
638
Kropp & Själ Jag har kontaktat 1177 men får vänta på svar. Så i väntan på det tänkte jag fråga här vad ni tror orsakar problemet. Min vänstra tumme...
Svar
7
· Visningar
1 155
Senast: Wille
·
Tjatter Ska resa till Kreta med några barndoms-/ungdomsvänner (bara damer). Vi ska bo i en lägenhet mitt i Rethymnon, men precis vid stranden...
Svar
4
· Visningar
471
Senast: Tranan
·
Mat Kan inte va enda som sug på grytor nu till hösten? :d 🍂 Jag gör ofantligt lite grytor, typ bara Kalops. :rofl: Så känner behöver...
2
Svar
28
· Visningar
1 563
Senast: Linta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp