Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobbar långt pass, ingen matlåda och glömd plånbok. Bad partner hämta och ta med nämnda plånbok till jobbet när hen börjar, inga bekymmer. Sen ringde hen och sa att hen inte hittat matlådan men att jag gärna får låna hens kort och köpa mat istället. :rofl: Förvirrad kaka söker förvirrad maka :love:

Edit: förtvivlad partner skrev precis och meddelade att även hen lämnat plånboken hemma :laugh::up:
 
Senast ändrad:
De märks att man har varit borta här ett tag igen. Men lite kaos på jobbet mm så. Men jag hann med falsterbo horse show ändån och fyndade bara på ett ställe
 
Verkar ha lite otur med grannen .Hans barn är och kör ner vallen så har han en kille som hjälper honom att slå runt ägorna med röjsåg .När jag tog en kaffe innan jag skulle slå igår så såg jag en huggarhjälm nere vid kanten av vallen och tänkte han var där och slog gräs men han fällde en massa björkar rätt ut i vallen .Tänk om han väntat två dagar till så hade jag hunnit ta upp höet .Antagligen så får han veden då han gjort så på en annan vall och lämnat ris ute i vallen så jag fick lämna en del igår
Men va fan!! Nu är det verkligen dags att morska upp sig. ;)
 
Så där riktigt klibbigt äckligt väder, inte särskilt varmt men tungt och fuktigt i luften. Måste ut och handla men vill inte flytta mig från stolen.
 
Oj låter inte bra för grannsämjan Bilspåren är en sak men alla björkar efter hela kanten som ligger rakt ut 5-10 meter
Men är det bara du som skall upprätthålla grannsämjan? :mad: Din granne bär sig ju åt som ett rikspucko och skiter högaktningsfullt i dig. Dags att du levlar upp lite och frågar va fan som pågår. Sämja kan du bara få om ni båda jobbar på det och respekterar varandra.
 
Funderar på om jag ska söka ett jobb som jag hittade på arbetsförmedlingens hemsida. Har extremt goda chanser att få det, men vet inte hur upplagd jag är för heltidsstudier plus 75% arbete under höstterminen...
 
Verkar ha lite otur med grannen .Hans barn är och kör ner vallen så har han en kille som hjälper honom att slå runt ägorna med röjsåg .När jag tog en kaffe innan jag skulle slå igår så såg jag en huggarhjälm nere vid kanten av vallen och tänkte han var där och slog gräs men han fällde en massa björkar rätt ut i vallen .Tänk om han väntat två dagar till så hade jag hunnit ta upp höet .Antagligen så får han veden då han gjort så på en annan vall och lämnat ris ute i vallen så jag fick lämna en del igår

Eftersom det inte är grannen utan barn/kille som hjälper honom behöver det inte vara grannen som är direkt ansvarig. Du behöver kanske inte vara aggressiv utan bara påpeka att hans barn och hjälp har gjort skada och du skulle uppskatta om han pratade med dom.

Särskilt killen som sågar ved vet grannen kanske inte ett dugg om vad han har för sig. Skulle börja i den änden för att bevara grannsämjan särskilt om ni har haft ett ok förhållande tidigare.
 
Sitter inne och flämtar. har ont överallt. Det är varmt :arghh: Jag klarar inte värme. Plus att kortisonet gör att jag skakar.

Jag lyckades få nån sorts insektsbett på kinden igår och det gör inte livet roligare. jag ser ut som en serietidningsbild av nån med tandvärk. Kinden är dubbelt så stor som normalt och bettet vätskar.

Plus att jag av värmen fyller ytterligare vätska i kroppen. Fingrarna ser ut som prinskorvar. Sitter och lymfandas med jämna mellanrum och det hjälper litegrann.

Avkomman berättade för en stund sedan att en av hens kompisar dött i en olycka inatt.

Inte mycket som känns bra just nu. :cry:

Hade tänkt måla fönster men vem katten kan stå ute i det här vädret :arghh: :arghh: :arghh:
 
Jag säger som @tanten det är varmt,försökte måla i skuggan men även det blev varmt o sen fick jag huvudvärk pga att jag dricker för dåligt.
Nu är jag inne för vätskekontroll och svalka,borde äta också men det är för varmt för det,så det blev en glass.
 
Sitter inne och flämtar. har ont överallt. Det är varmt :arghh: Jag klarar inte värme. Plus att kortisonet gör att jag skakar.

Jag lyckades få nån sorts insektsbett på kinden igår och det gör inte livet roligare. jag ser ut som en serietidningsbild av nån med tandvärk. Kinden är dubbelt så stor som normalt och bettet vätskar.

Plus att jag av värmen fyller ytterligare vätska i kroppen. Fingrarna ser ut som prinskorvar. Sitter och lymfandas med jämna mellanrum och det hjälper litegrann.

Avkomman berättade för en stund sedan att en av hens kompisar dött i en olycka inatt.

Inte mycket som känns bra just nu. :cry:

Hade tänkt måla fönster men vem katten kan stå ute i det här vädret :arghh: :arghh: :arghh:

:heart
grouphugg.gif
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 448
Senast: Avalbane
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
258
Senast: Enya
·
Mat Jag kommer jobba mycket delade pass framöver och inte åka hem på uppehållet. Men jag vet inte hur jag ska lägga upp maten... Imorgon...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 197
Senast: MissFideli
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 594
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp