Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyckades få igång TVn här efter ett antal feltryck och på fel dosor.
Hur många fjärrkontroller kan man ha framme, tror inte hälften används.
Hoppas jag inte kraschat någon viktig inställning. :nailbiting:

Friidrotten levererar roligt höjdhopp.
Vet inte vad det finns för kanaler här, många vet jag men ska inte undersöka det nu så jag missar friidrotten för jag fastnar i något skräp istället.
 
Kommit hem efter lite 40 års firande, lugnt och stillsamt men tröttsamt för hjärnan att blanda engelska och svenska och ibland bli tilltalad på tyska som jag inte förstår alls :rofl: Men en trevlig kväll då jag hann prata med en hel del som jag inte ha träffat på länge. :heart Nu blir det te för vi satt ute och det blev kallt på slutet :crazy:
 
22/8 börjar fuskbyggarna igen, så nu är det inlagt i mobilen.
Jag blir blandat ledsen/förvirrad/trött/förvånad av såna program men på något hemskt sätt "kul" att se.
 
Kokar svartvinbärssaft

tekpzhgaonsnbic.jpg


Gjorde en kvällsraid på den enorma och uråldrigaste av svartvinbärsbuskarna nämligen :D
 
Kommit hem efter lite 40 års firande, lugnt och stillsamt men tröttsamt för hjärnan att blanda engelska och svenska och ibland bli tilltalad på tyska som jag inte förstår alls :rofl: Men en trevlig kväll då jag hann prata med en hel del som jag inte ha träffat på länge. :heart Nu blir det te för vi satt ute och det blev kallt på slutet :crazy:
Mamma började prata engelska med personalen på Arlanda i onsdags. Denne som hört oss prata svenska innan såg oerhört förvirrad ut :D
 
Lite kvällskaffe, nu ligger det en stabbe rödfärgade och torra panelbräder på containertaket som jag ska försöka klämma upp imorgon, jag var och skulle låna grannens långa 7-metersstege (det går åt 6 meter) och det visade sig att den han frekvent använder var en första generationens Wibe med Z-profil, den går iallafall inte jag upp på, slå sig fördärvad kan man göra ändå för dom har den goda smaken att vika sig på mitten åt sidan som en jävla råttfälla, jag trodde att alla av dom skrotats för dom är livsfarliga och dömdes ut för åratal sen.
Jag har en 60 cm bred och nästan 6 meter lång kabelstege med "kanalstöd" som är i stort sett död vad det gäller svaj, den får det bli istället. Att dom inte är godkända som arbetsstegar beror på vikten, tung som ett as , så Avanten med kranarmen får det bli när jag reser den och fäller den. Man ska aldrig kasta nånting, den tog jag reda på när dom rev en industri i stan.
 
Jag har en 60 cm bred och nästan 6 meter lång kabelstege med "kanalstöd" som är i stort sett död vad det gäller svaj, den får det bli istället. Att dom inte är godkända som arbetsstegar beror på vikten, tung som ett as , så Avanten med kranarmen får det bli när jag reser den och fäller den. Man ska aldrig kasta nånting, den tog jag reda på när dom rev en industri i stan.
En sådan skulle jag vilja ha :up: mvh/numerajättehöjdräddpåstegar... (men har inga som helst betänkligheter att rida jättehästar O_o)
 
Mamma började prata engelska med personalen på Arlanda i onsdags. Denne som hört oss prata svenska innan såg oerhört förvirrad ut :D

Jag råkade prata svenska i London och fick ett svar jag nästan förstod innan jag insåg att personen pratade norska.
Norska begriper jag knappt i normala fall men det kändes så smidigt och bekant just då.

Danska är totalt hopplöst att begripa, kompisens sambo är dansk och hon får glatt tolka åt mig nästan varenda ord som grötas fram :o
 
En sådan skulle jag vilja ha :up: mvh/numerajättehöjdräddpåstegar... (men har inga som helst betänkligheter att rida jättehästar O_o)
Ska du ha tag på bra stegar, visserligen lite dyrare än genomsnittet så leta efter dom som har H-profil i benen, dom svajar minst och är stadiga. Rangliga stegar är livsfarliga för vips drar dom åt nåt håll eller viker sig, gamla rörstegar av stål är också livsfarliga för ingen vet hur rostiga dom är inuti rören.
 
Jag råkade prata svenska i London och fick ett svar jag nästan förstod innan jag insåg att personen pratade norska.
Norska begriper jag knappt i normala fall men det kändes så smidigt och bekant just då.

Danska är totalt hopplöst att begripa, kompisens sambo är dansk och hon får glatt tolka åt mig nästan varenda ord som grötas fram :o
Jag har norska kunder på jobbet, man lär sig att förstå dem rätt fort. Men nu har jag även en tysk norrman, där är det svårt att förstå vad han säger
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
65 225
Senast: Scata
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
503
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
57 58 59
Svar
1 166
· Visningar
34 216
Senast: Mia_R
·
Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
437
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp