Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästa stunden på dygnet är min kvällspromenad med fina hästen. Det är nästan samma känsla som när jag rider henne. Magiskt :love:
Sida vid sida går vi på nya äventyr, lyssnar på syrsorna, stannar och myser ibland och tittar på vilda djur som vi möter lite här och där. Vi är så synkade, bästa vänner i vått och torrt :heart
Hon är utan tvekan min stora kärlek och själsfrände :love:
Den känslan när man liksom "smälter ihop" och läser varanns tankar måste upplevas för den går inte att beskriva. Det är ingen idé att försöka berätta det för "vanligt" folk för då blir man kallad larvig eller värre. Djuren är det finaste vi har. :love:
 
Här vräker det ner. Ska gå och lägga mig nu tänkte jag.
Hit ska det komma på morgonkvisten så jag får hämta resten av virket på eftermiddagen när det slutat, dumpa kärran och åka efter "nya" släpet. Det ska bara vara uppehåll några timmar mitt på dan och sen sluta helt först till kvällen.
 
Alltså, ska Byggmax fortsätta i den här takten med tryckimpregnerat så blir det altan över hela tomten på en hektar snart. :laugh: S*tan vad mycket användbart det var i det här lasset, mycket grovt och en hög altanplank i botten som visserligen är kvistig bitvis men helt användbar bara man tänker sig lite för hur man bygger. :p

*Äventyret fortsätter,,,,,*


Ja visst ja, jag råkade visst köpa en begagnad nybesiktad släpkärra också som lastar ett ton och som jag får dra med Volvon så nu slipper jag låna släp och ha bråttom med att lasta av. :up:
Trodde du hade byggt ett släp för länge sen.
 
Luktar dill i hela huset då tanten håller på att skörda kragarna .Jag sa det räcker med en rad dill nä ta två så vi klarar oss .Hmm Den har växt något fruktansvärt och var nästan en meter hög .Får försöka ge bort då hon rensat och vi har dill för flera år framåt .Sedan var det korriandern .Lika där ser ut som en skog och någon annan grönsak som smakar mint .Allt har blivit stort och grovt börjar misstänka att det beror på att jag tog 50% med kompost och 50% planteringsjord så det blev för mycket av det goda .Lika så jordgubbarna stora plantor men lite med gubbar
I mina trakter av det nästan omöjligt att odla dill. Men ska försöka med kruka nästa år.
 
Dax att sova. Lovade sonen att han skulle få ha kräftskiva här i morgon. Hade massa fina planer idag som sprack. Det gjorde ju att jag inte har hunnit med det jag skulle hinna med. Så i morgon ska jag göra pajer och en stor hög med chili cheese. Det sista har jag i alla fall förberett ska bara rulla och fritera dom.
 
Inget regn här men det verkar som det i bästa fall tar sig häråt under natten. Vi får väl se hur det blir med det. Tror jag lever i ett glömt hörn vad det gäller nederbörd. Endera faller det över kilsbergen eller över hjälmaren. När det väl når mig är det bara skvätten kvar :mad:
 
Inget regn här men det verkar som det i bästa fall tar sig häråt under natten. Vi får väl se hur det blir med det. Tror jag lever i ett glömt hörn vad det gäller nederbörd. Endera faller det över kilsbergen eller över hjälmaren. När det väl når mig är det bara skvätten kvar :mad:
Det går en väderlinje strax innan Örebro det är nog den som förstör för dig.
Nu har regnet ökat så jag tröstar mig med en varm macka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
64 951
Senast: Scata
·
Trädgård & Växter Kom på att vi måste göra något åt dammen till sommaren. Då kommer vi ha en liten bebis som kryper runt i trädgården. Även om givetvis...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
483
Svar
2 002
· Visningar
62 188
Tjatter Oj, någon i kommunen har vunnit 173 miljoner. Inte dåligt! Undrar just vad man skulle göra med så mycket pengar.
4 5 6
Svar
112
· Visningar
5 621
Senast: Tilly_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp