Vad ha med till sommarbetet? Ridning

Ja det är ju bara det här med smutsiga hästgrejor i varm bil :/.. har en ny bil och gör mitt bästa för att hålla den ren (i jämförelse med den gamla skrangliga soptippen på hjul jag hade innan)..
Kan ju köra saker fram och tillbaka men vill inte ha ngt liggande i flera veckor.

Vill ha med mig för mycket för vad jag har plats till :cry: räcker ju att man har med 2 sadlar och en dunk för att skåpet ska bli fullt ju..
Vill och kan inte bre ut mig ngt heller så 90% av det som ska med får vara i skåpet i alla.

Hade jag haft plats annars så hade jag kunnat ta med min tacktrunk också så man fått plats med allt utan att knö in det i sadelskåpet :/.

Ja, min bil är ju från 80-talet så det behövde jag inte bekymra mig om alltför mycket. Men jag är rätt petig ändå och har en säck i bagaget som grejerna ligger på.
 
När jag inte hade tillgång till sadelkammare på bete så hade jag en sadel i skåpet som jag mest i. (Blev dressyrsadeln då jag red ut i den för det mesta). Hoppsadeln eller tömkörningsgjorden hade jag hemma och tog med när den behövdes. I övrigt fick jag in stövlar, tre träns, ryktväska, flygspray, extra grimmor och flughuvor (typ 7 stycken), hjälm och lite andra småprylar. Det som inte fick plats i skåpet, typ flugtäcken och lite första hjälpen grejer, hade jag i en plastback med lock. Jag hade precis som du två hästar varav en reds. Allt detta förvarades dessutom utomhus och jag stod och gjorde i ordning hästen utanför hagen utan någon direkt uppbindningsmöjlighet. Inte jätteroligt men det funkade under de tre åren vi hade dom där.
 
När jag inte hade tillgång till sadelkammare på bete så hade jag en sadel i skåpet som jag mest i. (Blev dressyrsadeln då jag red ut i den för det mesta). Hoppsadeln eller tömkörningsgjorden hade jag hemma och tog med när den behövdes. I övrigt fick jag in stövlar, tre träns, ryktväska, flygspray, extra grimmor och flughuvor (typ 7 stycken), hjälm och lite andra småprylar. Det som inte fick plats i skåpet, typ flugtäcken och lite första hjälpen grejer, hade jag i en plastback med lock. Jag hade precis som du två hästar varav en reds. Allt detta förvarades dessutom utomhus och jag stod och gjorde i ordning hästen utanför hagen utan någon direkt uppbindningsmöjlighet. Inte jätteroligt men det funkade under de tre åren vi hade dom där.
ja här får man också göra i ordning hästarna i en liten hag sluss :) hästarna får lära sig stå still helt enkelt :p.

Av vad jag packat in nu så får det mesta smått plats i locket, ska se om jag kan hälla över ngt på lite mindre flaskor också.

fodret tar jag i en större hink med lock och fyller på efterhand så man inte behöver ha med hela säcken.
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 886
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 573
Senast: Lhas
·
Foder & Strö Får han några stöttande tillskott, om det är artros dvs? Min gamling mådde bra sin sista sommar på en kombonav djävulsklo, MSM och...
2
Svar
24
· Visningar
1 670
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp